AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Tok det som et kompliment. Hun sa at jeg har gener som gjør at jeg ser trent ut til tross for at jeg ikke trener.... Tenkte på dette litt. Jeg legger aldri ut treningsbilder på sosiake medier. Jeg har en overvektig søster. Jeg er friluftsmenneske og går 5-10 mil i løpet av en uke. I tillegg har jeg vært med på løping 2 ganger i uken i et bedriftsidrettslag. Siden jeg har pusset opp huset, ble det mange tunge løft. Rart at folk antar du er passiv, bare fordi du ikke skryter av å trene. Tar det som et kompliment, men må si det også sier mye om folks tendens til å dra slutninger utfra det lille de hører eller ser. Anonymkode: a5f9a...1d2 20
Rucula Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Svarte du "hva er det som får deg til å tro at jeg ikke trener"? 11
Million Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 Ja, svarte du henne at du faktisk trener da? Noe annet ville jo være rart...? 8
Gjest hind Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Sånn er det bare. Jeg får stadig høre at jeg er ekstremt heldig som kan spise som jeg gjør uten å bli overvektig, og så sukker de om hvor urettferdig livet er. Å ja, kjempeheldig. Jeg går lange turer daglig, løper flere ganger i uka og trener i tillegg litt yoga og styrke, og så er det daglige kostholdet mitt kjernesunt og porsjonene små. Vi gjør sikkert den samme feilen selv også. Det er fort gjort å dømme etter det man ser med egne øyne.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 Alt du tenker og alt du gjør må offentliggjøres på Insta for å være virkelig vettü Bær over med henne. Hun vet ikke bedre og forsøkte nok å gi et kompliment. Anonymkode: 7dca8...15f 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 Du går 50 til 100 km i uka??? Anonymkode: 5d4d7...b34 1
abc123detvardet Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du går 50 til 100 km i uka??? Anonymkode: 5d4d7...b34 Maraton er jo 42 km. Finnes folk som løper det på 2 timer. 50-100 km er ikke så mye, tar bare tid (avhengig av tempo). 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #8 Skrevet 29. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok det som et kompliment. Hun sa at jeg har gener som gjør at jeg ser trent ut til tross for at jeg ikke trener.... Tenkte på dette litt. Jeg legger aldri ut treningsbilder på sosiake medier. Jeg har en overvektig søster. Jeg er friluftsmenneske og går 5-10 mil i løpet av en uke. I tillegg har jeg vært med på løping 2 ganger i uken i et bedriftsidrettslag. Siden jeg har pusset opp huset, ble det mange tunge løft. Rart at folk antar du er passiv, bare fordi du ikke skryter av å trene. Tar det som et kompliment, men må si det også sier mye om folks tendens til å dra slutninger utfra det lille de hører eller ser. Anonymkode: a5f9a...1d2 Har opplevd det samme, noen som antok at jeg ikke har noe utdannelse, dvs at jeg sluttet på skolen i 10 klasse hadde de fått for seg. Kun fordi jeg ikke har fortalt noe om det. Anonymkode: 953cf...bbb 2
Thyra Skrevet 29. desember 2018 #9 Skrevet 29. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok det som et kompliment. Hun sa at jeg har gener som gjør at jeg ser trent ut til tross for at jeg ikke trener.... Tenkte på dette litt. Jeg legger aldri ut treningsbilder på sosiake medier. Jeg har en overvektig søster. Jeg er friluftsmenneske og går 5-10 mil i løpet av en uke. I tillegg har jeg vært med på løping 2 ganger i uken i et bedriftsidrettslag. Siden jeg har pusset opp huset, ble det mange tunge løft. Rart at folk antar du er passiv, bare fordi du ikke skryter av å trene. Tar det som et kompliment, men må si det også sier mye om folks tendens til å dra slutninger utfra det lille de hører eller ser. Anonymkode: a5f9a...1d2 Mange definerer "trene" som å trene på helsestudio, eller delta i organisert idrett. Fysisk aktivitet kan være så mye mer. 8
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #10 Skrevet 29. desember 2018 Folk sier det samme til meg, altså at jeg er heldig som ikke trenger trene styrke. Har alltid vært slank, men prøver å fortelle de at grunnen til at jeg ser trent ut er fordi jeg klatrer 3-4 dager i uka. Anonymkode: b0a39...b8f 5
Gjest Mass Skrevet 29. desember 2018 #11 Skrevet 29. desember 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går 50 til 100 km i uka??? Anonymkode: 5d4d7...b34 Du må være for godt vant til bil.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #12 Skrevet 29. desember 2018 Det er bare sånn det er. Jeg er tynn og får stadig høre at jeg er heldig som ikke legger på meg. Jeg er til dels enig. Men jeg vet at jeg ikke legger på meg fordi jeg ikke spiser for mye, og liker å være i fysisk aktivitet. Det er jo ikke noe annet enn kaloriinntak vs aktivitet som avgjør om man er tjukk eller ei. Men jeg er heldig som ikke føler konstant sult, og det tror jeg er genetisk. Anonymkode: 75874...c46 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #13 Skrevet 29. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du går 50 til 100 km i uka??? Anonymkode: 5d4d7...b34 Jeg går til og fra jobb og har en jobb hvor jeg går mye i løpet av arbeidsdagen, dermed er bare til/fra jobb + arbeidsdagen, over 5 mil i uka. Jeg liker å være ute i helgene, så gå noen mil ekstra i løpet av fridagene, er ikke uvanlig. Og jeg er sterkt overvektig. Så 50-100 km i uka tror jeg er ganske overkommelig for de fleste. Anonymkode: 3ad34...e89 3
Thyra Skrevet 29. desember 2018 #14 Skrevet 29. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare sånn det er. Jeg er tynn og får stadig høre at jeg er heldig som ikke legger på meg. Jeg er til dels enig. Men jeg vet at jeg ikke legger på meg fordi jeg ikke spiser for mye, og liker å være i fysisk aktivitet. Det er jo ikke noe annet enn kaloriinntak vs aktivitet som avgjør om man er tjukk eller ei. Men jeg er heldig som ikke føler konstant sult, og det tror jeg er genetisk. Anonymkode: 75874...c46 Sultfølelse og forbrenning er delvis genetisk. Men det er også noe som kan endre seg gjennom livet. Det er lett å si at vekt kun handler om kalorier inn og kalorier ut dersom man selv ikke trenger å gå konstant sulten for å holde vekta. 3
Rucula Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 25 minutter siden, Thyra skrev: Sultfølelse og forbrenning er delvis genetisk. Men det er også noe som kan endre seg gjennom livet. Det er lett å si at vekt kun handler om kalorier inn og kalorier ut dersom man selv ikke trenger å gå konstant sulten for å holde vekta. Enig!! 2
Djungelvrål Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok det som et kompliment. Hun sa at jeg har gener som gjør at jeg ser trent ut til tross for at jeg ikke trener.... Tenkte på dette litt. Jeg legger aldri ut treningsbilder på sosiake medier. Jeg har en overvektig søster. Jeg er friluftsmenneske og går 5-10 mil i løpet av en uke. I tillegg har jeg vært med på løping 2 ganger i uken i et bedriftsidrettslag. Siden jeg har pusset opp huset, ble det mange tunge løft. Rart at folk antar du er passiv, bare fordi du ikke skryter av å trene. Tar det som et kompliment, men må si det også sier mye om folks tendens til å dra slutninger utfra det lille de hører eller ser. Anonymkode: a5f9a...1d2 Kjenner ikke svigerinna di deg eller? Rart hun ikke vet at du går 10 mil i uka! Snakker dere ikke sammen?? 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #17 Skrevet 29. desember 2018 6 minutter siden, Peonjenta skrev: Kjenner ikke svigerinna di deg eller? Rart hun ikke vet at du går 10 mil i uka! Snakker dere ikke sammen?? Enkelte møtes jo kun til jul da 😉 Anonymkode: 953cf...bbb 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #18 Skrevet 29. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du går 50 til 100 km i uka??? Anonymkode: 5d4d7...b34 Før gikk jeg 12 km hver dag frem og til jobb og jogget noen dager i uken. Blir fort 100 km på en uke det. Anonymkode: 80518...692
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #19 Skrevet 29. desember 2018 6 timer siden, Rucula skrev: Svarte du "hva er det som får deg til å tro at jeg ikke trener"? Nei, ble paff. Tenkte for meg selv " vel, hun mener kanskje treningsstudio eller organisert idrett". Orket ikke forsvare meg selv i etterkant, men innså at hun ikke vet hva jeg egentlig holder på med på fritiden siden det sjelden er noe jeg informerer om eller snakker om. Ble jo ganske glad for komplimentet, så satte meg ut. TS Anonymkode: a5f9a...1d2 2
Zinatara Skrevet 29. desember 2018 #20 Skrevet 29. desember 2018 3 timer siden, Thyra skrev: Sultfølelse og forbrenning er delvis genetisk. Men det er også noe som kan endre seg gjennom livet. Det er lett å si at vekt kun handler om kalorier inn og kalorier ut dersom man selv ikke trenger å gå konstant sulten for å holde vekta. Men det er også lett å undervurdere hvor mye noen beveger seg og overvurdere hvor mye de spiser. Som når man påstår at noen er så heldige som kan spise hva de vil og ikke trene, men så er de typene som nesten aldri sitter stille og som gjerne kan spise sjokolade, men som gir seg lenge før posen er tom. Om man konstant gjør på ting, går rundt i huset, gjør fysisk husarbeide osv. så vil man fort forbrenne mye mer enn de som sitter på rumpa nesten hele tiden bortsett fra de 3-4 timene de er på treningssenteret i uka. Selv om de nok kan fremstå som mer sporty og aktive på SoMe. Men det er klart at det er gener involvert. Og det er også slik at dersom man går ned mye i vekt vil man ende opp med lavere forbrenning enn en person med samme vekt som har vært tynn hele livet. Og det er jo det som er vanskelig, å holde vekten ved like. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå