Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betalte dere/skal dere betale for hver kurvert på bryllupsfesten deres?

Og hva er innbakt i denne prisen?

tenkte jeg snart skulle sette opp et budsjett..og da er det jo greit å ha noen tall klare

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca. 500 kr pr. person. Det er på et hotell. Da er det middag + dessert som er med i prisen. Alt av drikke må vi kjøpe i tillegg. (t.o.m vann....)

Skrevet

På det stedet vi håper å ha festen betaler vi 900 kr per kuvert for tre-retters middag inkludert fri vin, øl og isvann til maten. I tillegg har vi regnet med at hver gjest drikker 2,5 drinker, selv om dette nok er å ta i etter fri drikke til maten.

Jeg har satt opp parallelle budsjett i excel hvor de "faste" utgiftene som kjole, ringer, frisør etc) er de samme og så har jeg satt inn kuvertpriser fra forskjellige hoteller og catering firmaer så jeg fort har kunnet se forskjellen fra sted til sted...

Gjest Madam Felle
Skrevet

1000 kr per kuvert, og da er alt inkludert.

Mat, drikke, kaker, snacks ol.

Skrevet

Vi ordner mat gjennom catering og drikke selv, så det er litt vanskelig å si.

3-retters middag kommer på 330,- per pers (grunnet 20% rabatt pga. antall gjester), og så kommer drikke i tillegg.

Vi har spurt folk på invitasjonene hva de ønsker å drikke til maten, og selv om en del har ventet med å si ifra til menyen er på plass, så ligger det an til at mindre enn halvparten vil ha vin...

Kjekt å slippe å kjøpe inn vin til 60 pers og så sitte igjen med enorme mengder - eller slippe opp for mineralvann...

De fleste (venner på vår alder) ender nok opp med å drikke øl, som jo er betydelig billigere i disse priskrig-dager. :wink:

Regnet akkurat på det bittelittegrann, og drikkebudsjettet til maten er 4000,- tilsammen, hvilket blir ca. 65,- per gjest.

Med andre ord kuvertpris på 395,- per person.

I tillegg kommer leie, pynt, betaling til serveringshjelp (bekjente), etc, etc.

Men da jeg satte opp budsjett sjekket jeg opp noen steder som tilbød 'full pakke', og deres kuvertpriser med alt inkludert lå på rundt 1300,- per person, inkludert leie og pynt.

Ikke så verst, tenkte jeg, før jeg regnet ut totalen...

Da fant jeg ut at jeg tjente nesten 20 000,- på å gjøre det på min måte, for ikke å snakke om at vi kan tilby langt billigere alkohol utover kvelden; takket være min far blir det faktisk gratis bar, noe som ville vært umulig et sted med 'vanlig' bar...

Skrevet

Vi betaler ca 650 per kuvert, da er velkomstdrink, 3-retters middag, 3gl vin eller 3 øl til maten og kaffe/avec inkludert.

Skrevet

Vi betaler 300 per kuvert og regner 100 kroner per pers til drikke til maten.

Så det blir ca 400 per kuvert.

Skrevet

Ca. 800,- per pers til middag og kaffe, inkl. velkomstdrink, drikke til maten og kaffe/avec og 2 drikkebonger til kaffen, og 200,- inkl. 2 drikkebonger pr kaffegjest. Betaler bare for de drikkebongene som blir brukt, men dette er en utgangspris...

Skrevet

vi betaler 270 kr pr. kuvert i vårt bryllup. det er 3 retters middag.

Skrevet

Store forskjeller her ser jeg....

...lurer på hva jeg ender opp med..

det er vel avhengig om at jeg har festen på et hotell/restaurant og får maten derifra..eller at vi leier et lokale,,og bestiller maten utenifra....

hmmm vi blir bare 15 da..så det spørs kanskje hvor lønnsomt det er å leie et lokale også maten utenifra..(leie prisen blir vel den sammen om man er 10 eller 100 ?...)

Skrevet
Store forskjeller her ser jeg....

...lurer på hva jeg ender opp med..  

det er vel avhengig om at jeg har festen på et hotell/restaurant og får maten derifra..eller at vi leier et lokale,,og bestiller maten utenifra....

hmmm vi blir bare 15 da..så det spørs kanskje hvor lønnsomt det er å leie et lokale også maten utenifra..(leie prisen blir vel den sammen om man er 10 eller 100 ?...)

regner nå med at leieprisen blir den samme. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi betaler 445 per kuvert for en femretters middag. Det inkluderer leie av lokalet (vi må stå for blomstene selv, ellers er duker, servietter o.l. inkludert), kokk og servitører. Tror ikke det er så ille, men ulempen er selvfølgelig at vi ikke kan ordne med alkohol selv. Har fundert en del på hvor mye vi skal beregne...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...