Gå til innhold

utdrikningslag og hvem skal man ha med

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min forlover har bedt meg om liste over hvem jeg vil ha med i utdrikningslaget. I utganspunktet vil jeg ikke ha noe utdrikningslag. Hater sånne ting og mener det er noe forb.. tull. Men jeg må. Nå er det sånn at de andre jentene som kommer til å bli bedt med er med i bryllupet. Men det er en jente jeg er usikker på om jeg skal be. Hun og mannen er venner av samboeren min. Jeg har møtt henne en gang, i utdrikningslaget til en felles veninne av oss for et år siden (veninnen vår blir bedt i både bryllup og utdrikningslaget mitt). Nå lurer jeg på om jeg skal be henne her som jeg har møtt bare en gang? Hun er jo ikke noen veninne av meg, men av samboeren min. Han har kjendt henne fra dem var små. Burde ikke hun vært i hans utdrikningslag?'

Dette ble nok litt innviklet, men er det noen som kan gi meg noen synspunkter???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På listen jeg har, har jeg skrevet opp de jeg selv føler det er riktig å be! Jeg hadde latt være å be ho du skriver om. Dere kjenner jo ikke hverandre og hva er da vitsen! Det skal jo være venninner av deg som du ber i utdrikkningslaget..

Gjest Bellatrix
Skrevet

For det første så trenger du da ikke å ha utdrikningslag hvis du ikke vil! Og for det andre så ville ikke nedt noen jeg bare ser på som bekjente. Virker i hvert fall som denne jenta er en bekjent.

Skrevet

Ok, punkt nr. 1: Utdrikningslag trenger ikke å være flaue affærer hvor bruden tvinges til å lalle rundt på gaten i smakløst kostyme for å selge kyss, sanger eller småstein!

Jeg synes du skal sette deg ned med forloveren din og snakke litt om dette. Utdrikningslaget kan være en hyggelig og stilfull affære, hvor du tar en siste 'jentekveld' med gjengen, blir dullet litt ekstra med, får være kveldens prinsesse - ja, du skjønner tegningen, ikke sant? :wink:

Mange tar utdrikningslag på et spa eller liknende - litt ekstra oppmerksomhet før den store dagen, med kroppspleie, god mat, og mye jenteprat.

Det finnes like mange utdrikningslag som det finnes bruder, og alle de jeg har vært på var av typen jeg gjerne skulle opplevd selv!

Som sagt - ta en prat med forloveren din, og forklar hvordan du føler det!

Og nei, jeg ville nok ikke bedt denne 'bekjente', særlig om hun ikke er bedt i bryllupet - blir jo sikkert masse bryllupsprat, og da ville jeg opplevd det som hemmende at èn av deltakerne ikke var på gjestelisten. Sitte og tenke 'blir hun såret/fornærmet/misunnelig nå' hvert skritt av veien er jo bare slitsomt!

Håper alt går bra, og at du får en flott opplevelse ut av det hele - og er du fullstendig imot hele greia, så kan du faktisk droppe det også! :wink:

Skrevet
Ok, punkt nr. 1: Utdrikningslag trenger ikke å være flaue affærer hvor bruden tvinges til å lalle rundt på gaten i smakløst kostyme for å selge kyss, sanger eller småstein!

Jeg synes du skal sette deg ned med forloveren din og snakke litt om dette. Utdrikningslaget kan være en hyggelig og stilfull affære, hvor du tar en siste 'jentekveld' med gjengen, blir dullet litt ekstra med, får være kveldens prinsesse - ja, du skjønner tegningen, ikke sant? :wink:

Mange tar utdrikningslag på et spa eller liknende - litt ekstra oppmerksomhet før den store dagen, med kroppspleie, god mat, og mye jenteprat.

Det finnes like mange utdrikningslag som det finnes bruder, og alle de jeg har vært på var av typen jeg gjerne skulle opplevd selv!

Som sagt - ta en prat med forloveren din, og forklar hvordan du føler det!

Enig! :Nikke:

På spørsmålet om du skal be hun som kun er en bekjent: Mange ber alle de unge, kvinnelige bryllupsgjestene i brudens utdrikningslag. Utdrikningslaget kan på den måten bli en fin "oppvarming" til bryllupet, hvor man på forhånd blir kjent med dem man evt ikke kjenner fra før. Da kan det også bli litt høyere stemning i bryllupet, når gjestene er en mer "sammensveiset" gjeng. Men, hvis du synes det er unaturlig å be denne damen, så la være. Det er din dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...