Gå til innhold

Når kan ungen sove oppe i køysenga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere er rimelig alder for å sove oppe i køysenga?

Vår datter er 5 år og går ikke i søvne, men er oppe 1 gang i løpet av natta for å tisse. Hun vil selv sove oppe, men hvilke erfaringer har andre gjort seg? Hun er jo veldig trett når hun er oppe på natta for å tisse. Jeg vil jo ikke være for streng med henne hvis hun er klar for det. Har ingen erfaring med dette så jeg blir gla hvis noen av dere kan gi meg noen hint om hvordan vurdere om hun er klar for dette. HUn er jo ganske stor da :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Min sønn på 10 er også oppe en gang om natten, og han får ikke lov til å sove oppe. Han er rett og slett i svime, og jeg våger ikke ta sjengsen. :oops:

Gjest Madeline
Skrevet

Den ene datteren min begynte å sove i øverste køyeseng tre mnd før hun fylte 4 år. Da flyttet lillesøsteren på 2,5 år inn på samme rom. Var aldri noe problem at hun skulle ramle ut. Var jo sengehest forand. Tror ikke det skulle være noe problem for dere å la 5 åringen sove øverst. Hun er stor nok til det.

Gjest lilletroll
Skrevet

Vår datter på tre har bare overkøyen...alså, hun har en sånn stompa seng som er høy med plass under og sklie på. Det fungerer helt fint, men hun er jo ikke opp i løpet av natten heller, da, og ikke står hun opp alene på morgenen heller...

Skrevet

Familiens treåring insisterer på å sove i overkøya, men eldstemann på 5 er fornøyd med underkøya.

Ha'kke vært noe problem i vår familie. Men det er vel ikke alderen det kommer an på - men hvordan barnets natte- og søvnvaner er.

Gjest Gjesta
Skrevet

Datteren min sov oppe fra hun var fire. Aldri noe problem.

Gjest Starya
Skrevet

Guttungen fikk køyeseng like før han ble fem. Han slo kråke i overkøya èn gang. Etter det var han særdeles flink når han skulle opp og ned og slikt...

Skrevet

Guttene mine har hatt loftssenger fra de var 5. Aldri noe uhell der i gården. De er også "nattevandrere".

Skrevet

Min eldste sov oppe i køyeseng fra 22 mnd.

Skrevet

min eldste har ligget i overkøya fra han var 2,5...gikk rett fra sprinkelseng til overkøye uten problem... men vi hadde køyeseng der underkøya var bredere, og stigen dermed ikke loddrett, så den var lettere å komme opp og ned fra og ikke så skummel å falle ut av, men fra han var 3 fikk han vanlig køyeseng og det er ingen problem.

Gjest Porselen
Skrevet

Min eldste var 4 da han lå i overkøya, han har alltid vært rolig om natta og hatt full kontroll over sine bevegelser. Lillebror derimot har alltid vært urolig og falt ut av den nederste køya rett som det var. Så overkøye var aldri noe tema for han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...