BMW 5-serie 535D Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Hvordan kan noen være så dumme å gå på slik lureri? Det oser svindel lang vei, men allikevel går folk på, når skal man lære? Luksusfellen neste! https://www.nrk.no/rogaland/kare-ble-svindlet-for-2_4-millioner-pa-nettet-1.14347798
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 "Fristende annonse på Facebook", må være ganske desperat hvis man går på en annonse på FB. Regner med at "Kåre" ikke er typen som sletter historikken på EDB-maskinen sin en gang i uken... eller året. Anonymkode: 819ab...211
Gjest PaN Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 En grei regel er å ignorere alt av reklamer hvor de tilbyr deg ting eller tjenester hvor det står (Free) og aldri klikk direkte på annonser, google det.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 5 timer siden, Pan skrev: En grei regel er å ignorere alt av reklamer hvor de tilbyr deg ting eller tjenester hvor det står (Free) og aldri klikk direkte på annonser, google det. Men hvordan ellers skal jeg samle opp toolbars? Nå har jeg 10 stk og leter etter flere. Lurt med gode hjelpemidler. Yahoo toolbar, Google, osv toolsbars Anonymkode: a2716...51d 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #7 Skrevet 5. januar 2019 Så på Brennpunktepisoden om nettdating og svindel i går og funderte på det samme. Nå skal jeg være litt stygg, men hvordan klarer en halvfeit gubbe på 50+ å innbille seg at sexbomben Natasha på 21 skulle være råforelska i ham? Og hvor inderlig tett i pappen må du være for å ikke avdekke det evige "en venn fikk kreft og jeg må ha 50.000 med en gang, og forøvrig rekker jeg ikke flyet for å besøke deg, så jeg trenger 20.000 til ny billett"-opplegget!? Jeg klarer ikke for mitt bare liv å skjønne at noen går på dette! Anonymkode: e90b0...bee 16
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #8 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så på Brennpunktepisoden om nettdating og svindel i går og funderte på det samme. Nå skal jeg være litt stygg, men hvordan klarer en halvfeit gubbe på 50+ å innbille seg at sexbomben Natasha på 21 skulle være råforelska i ham? Og hvor inderlig tett i pappen må du være for å ikke avdekke det evige "en venn fikk kreft og jeg må ha 50.000 med en gang, og forøvrig rekker jeg ikke flyet for å besøke deg, så jeg trenger 20.000 til ny billett"-opplegget!? Jeg klarer ikke for mitt bare liv å skjønne at noen går på dette! Anonymkode: e90b0...bee Mange tror jo på at Bahareh er forelsket i Per Sandberg så. Han tror det jo selv. Anonymkode: 88019...bfa 7
T-Rex Skrevet 5. januar 2019 #9 Skrevet 5. januar 2019 (endret) Alle kan svindles, om svindlerne er utspekulerte nok. Alle. Absolutt alle. Selv svindlerne (men de faller selvsagt ikke for akkurat sine egne triks). Endret 5. januar 2019 av T-Rex
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #10 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange tror jo på at Bahareh er forelsket i Per Sandberg så. Han tror det jo selv. Anonymkode: 88019...bfa Vi lever i en spennende tid, for å si det sånn. Anonymkode: e90b0...bee
T-Rex Skrevet 5. januar 2019 #11 Skrevet 5. januar 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi lever i en spennende tid, for å si det sånn. Anonymkode: e90b0...bee Det gjør vi. Litt for spennende, etter min smak. Men jeg får ikke velge. Endret 5. januar 2019 av T-Rex 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #12 Skrevet 5. januar 2019 2 minutter siden, T-Rex skrev: Det gjør vi. Litt for spennende, etter min smak. Men jeg får ikke velge. Tenkte at Trump på tronen kunne bli et interessant spetakkel, men ja, det ble kanskje litt vel spennende. Anonymkode: e90b0...bee 1
T-Rex Skrevet 5. januar 2019 #13 Skrevet 5. januar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenkte at Trump på tronen kunne bli et interessant spetakkel, men ja, det ble kanskje litt vel spennende. Anonymkode: e90b0...bee Vi får se. Ikke så mye jeg kan gjøre med det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #14 Skrevet 5. januar 2019 50 minutter siden, T-Rex skrev: Vi får se. Ikke så mye jeg kan gjøre med det. Tror du Bahareh er forelsket i Sandberg? Anonymkode: 88019...bfa
T-Rex Skrevet 5. januar 2019 #15 Skrevet 5. januar 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Tror du Bahareh er forelsket i Sandberg? Anonymkode: 88019...bfa Den er litt kinkig. Jeg tror ikke hun ville vært det, normalt sett.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #16 Skrevet 5. januar 2019 Altså folk som går på slikt, fortjener det de får. Anonymkode: 3bc09...486 2
T-Rex Skrevet 5. januar 2019 #17 Skrevet 5. januar 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker said: Altså folk som går på slikt, fortjener det de får. Anonymkode: 3bc09...486 Det er det du synes, til du går på snørra sjøl. Jeg har ikke noen større dragpådritelser i den retningen foreløpig, bank i bordet, men med tanke på hvor seriøst infame noen av svindlerne er, skjønner jeg at folk kan la seg lure. Endret 5. januar 2019 av T-Rex 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #18 Skrevet 6. januar 2019 11 timer siden, T-Rex skrev: Det er det du synes, til du går på snørra sjøl. Jeg har ikke noen større dragpådritelser i den retningen foreløpig, bank i bordet, men med tanke på hvor seriøst infame noen av svindlerne er, skjønner jeg at folk kan la seg lure. Jeg har aldri og kommer aldri til å bli svindlet. Går ikke på når folk kommer med utrolige historier og spør om penger Anonymkode: 3bc09...486
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #19 Skrevet 6. januar 2019 Så menn som forelsker seg i yngre kvinner er altså helt greit å skrive om. Men gamle damer som blir forelsket i amerikanske soldater, og innbiller seg at de har truffet "den store kjærligheten" det blir slettet. Selv om man har med avis-artikler om kvinner som har svidd av mangfoldige hundre tusen (eller til og med millioner av kroner!!) til disse svindlerne... Anonymkode: ba49a...2b2
magikeren Skrevet 6. januar 2019 #20 Skrevet 6. januar 2019 Tja, jeg lurer på om den egentlige grunnen til at folk flest ikke faller for den type svindel, er at medier osv advarer mot nettsvindel og lærer opp befolkningen til å være ekstra kritiske når det gjelder tilbud som er for gode til å være sanne. Det er alltids enkelt å sitte på den andre siden og tenke at man aldri ville vært så dum selv, men de fleste av oss har gjort store brølere i løpet av livet som har nok vært ganske så dumme, selv om vi kanskje ikke mistet mye penger. Når det er sagt, så finnes det alltids de som brukte 100k på noe tullete da de var yngre og naive... Jeg tenker at dersom 30-åringene nå hadde byttet plass med 60-åringene og aldri hadde hatt tilgang til pc før, så kunne mange lett falt for "du har vunnet 1 mill" osv også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå