Soccermom9999 Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Vurderer å bestille en legetime og bli henvist til en ordentlig spesialist, samtidig så lurer jeg på om noen har noen løsninger som funker permanent hos dem
nordlending Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Fjerning av mandlene er dessverre det eneste som hjelper mot mandelstein. 2
Duff Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 Jeg har fortsatt mandelsteiner fra tid til annen etter kyssesyken for 30 år siden. Det har heldigvis avtatt med årene samt at jeg når de kommer tømmer «lommene» så grundig jeg kan. Å ta mandlene er uaktuelt.
herremann Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Du har 2 valg: Å fjerne mandler eller god bruk av tanntråd og munnskyllevann hver kveld. Legen anbefalte meg å ikke fjerne mandlene, så da gjør jeg sistnevnte.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 1 time siden, Soccermom9999 skrev: Vurderer å bestille en legetime og bli henvist til en ordentlig spesialist, samtidig så lurer jeg på om noen har noen løsninger som funker permanent hos dem En ting fungerer, nemlig å få fjernet mandlene. Anonymkode: d3317...547
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 Jeg vet ikke noe om mandelstein men jeg vet hva som funker mot streptokokker. Kutt ut egg og melk, og reduser bruken av antibiotika, for alt dette mater dem. De spiser også korn, så om man er veldig plaget bør man kutte ut det i en periode også. Anonymkode: 9eeab...11b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 Jeg har hatt mye streptokokkinfeksjoner i mandlene opp igjennom årene, men nå er det heldigvis flere år siden sist. Har etter dette fått mye mandelsteiner, spesielt i den ene mandelen. Jeg pleier å dytte de ut av mandelen innimellom for å bli kvitt vond lukt/smak i munn. Men det er vel kun fjerning av mandlene som vil gi permanent virkning Anonymkode: 2e114...b08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå