AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #1 Skrevet 29. desember 2018 Desverre er vi mange som opplever dette,ofte ubegrunnet og pga ulikheter. Jeg vil komme med et godt råd ;prøv å tenk vekk det biologiske, hadde denne /disse ikke vært i familie med deg /dere hadde dere vært glad for å ikke være nære.jeg forstår at dette høres snålt ut,m e n det funker. Livet e r urettferdig noe vi får gjort svært lite med. Men vi kan velge våre kamper, vi har bare ett liv og det skal leves.hilsen dame midt i livet 💙 Anonymkode: 3f6e7...277 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #2 Skrevet 29. desember 2018 Åååå så lett å si, ikke fullt så lett å gjøre.. skjønte at du prøver bare å være snill og grei, men det er bare provoserende. Anonymkode: 8d8ef...e83 4
Gjest studentmammaen Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åååå så lett å si, ikke fullt så lett å gjøre.. skjønte at du prøver bare å være snill og grei, men det er bare provoserende. Anonymkode: 8d8ef...e83 Hvorfor det? Noe tiltak må jo gjøres..
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Jeg har en søster som lyver og manipulerer. Hadde vi ikke bodd på samme lille plass, så hadde jeg kuttet kontakten... Familie skal passe på hverandre... Og ikke manipulere og si usanne ting for å få deg til å gjøre som de vil og synes du skal gjøre.. Si sin mening, ja - men oppføre seg. Anonymkode: 61e27...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 12 minutter siden, studentmammaen skrev: Hvorfor det? Noe tiltak må jo gjøres.. Å du studentmammaen du studentmammaen... du kommer innom i alle tråder for å spre om deg med dine visdomsord.. Anonymkode: 8d8ef...e83 1
Gjest studentmammaen Skrevet 29. desember 2018 #6 Skrevet 29. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å du studentmammaen du studentmammaen... du kommer innom i alle tråder for å spre om deg med dine visdomsord.. Anonymkode: 8d8ef...e83 Vis du har problemer med at jeg gjør som man skal på ett forum, så kan du bare bla videre. Om du ser på antall likes fremfor innlegg, så ser du at jeg er godt likt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #7 Skrevet 29. desember 2018 34 minutter siden, studentmammaen skrev: Vis du har problemer med at jeg gjør som man skal på ett forum, så kan du bare bla videre. Om du ser på antall likes fremfor innlegg, så ser du at jeg er godt likt. Hvis vi skal dra det kortet så har jeg 100 innlegg under mitt eget nick og 700 likes så da er jeg vel mer «populær» enn deg da. Anonymkode: 8d8ef...e83 4
Gjest mimoe Skrevet 29. desember 2018 #8 Skrevet 29. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi skal dra det kortet så har jeg 100 innlegg under mitt eget nick og 700 likes så da er jeg vel mer «populær» enn deg da. Anonymkode: 8d8ef...e83 Herregud 😱
Gjest studentmammaen Skrevet 29. desember 2018 #9 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, mimoe skrev: Herregud 😱 Hehe ja det er helt greit!
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #10 Skrevet 29. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Desverre er vi mange som opplever dette,ofte ubegrunnet og pga ulikheter. Jeg vil komme med et godt råd ;prøv å tenk vekk det biologiske, hadde denne /disse ikke vært i familie med deg /dere hadde dere vært glad for å ikke være nære.jeg forstår at dette høres snålt ut,m e n det funker. Livet e r urettferdig noe vi får gjort svært lite med. Men vi kan velge våre kamper, vi har bare ett liv og det skal leves.hilsen dame midt i livet 💙 Anonymkode: 3f6e7...277 Ok, så min uspiselige svoger skal jeg late som ikke er i slekten? Og være glad vi ikke er nære? Min løsning er å unngå å møtes, jeg så ham sist i sommer og han oppførte seg som en treåring da også. Anonymkode: c70d4...623
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #11 Skrevet 29. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Desverre er vi mange som opplever dette,ofte ubegrunnet og pga ulikheter. Jeg vil komme med et godt råd ;prøv å tenk vekk det biologiske, hadde denne /disse ikke vært i familie med deg /dere hadde dere vært glad for å ikke være nære.jeg forstår at dette høres snålt ut,m e n det funker. Livet e r urettferdig noe vi får gjort svært lite med. Men vi kan velge våre kamper, vi har bare ett liv og det skal leves.hilsen dame midt i livet 💙 Anonymkode: 3f6e7...277 Ja man må prøve det men det er ikke så lett. Mer sårende når det kommer fra en av de nærmeste. En i min familie har diktet opp ting om meg som ikke er sant. Personen forholder seg til meg på grunnlag av disse anklagene. Man slipper jo ikke unna heller uten å miste kontakt med resten av slekta. Det er det som er så komplisert med familie. Anonymkode: f3916...09e 1
Gjest studentmammaen Skrevet 29. desember 2018 #12 Skrevet 29. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi skal dra det kortet så har jeg 100 innlegg under mitt eget nick og 700 likes så da er jeg vel mer «populær» enn deg da. Anonymkode: 8d8ef...e83 Ikke det som var temaet. Fint du hjelpe mange her inne med gode svar.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #13 Skrevet 29. desember 2018 Vi har kutter kontakt med svoger som bare lyver og manipulerer. Tenker ikke på han som en del av familien lenger. Det triste er jo at hans foreldre tror på det han sider, enda de er fullstendig klar over hvor vanskelig og slem han er. 😔 Anonymkode: 28ca1...a98 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #14 Skrevet 29. desember 2018 6 minutter siden, studentmammaen skrev: Ikke det som var temaet. Fint du hjelpe mange her inne med gode svar. Det var da vitterlig du som startet det «temaet».. du ville presisere det, ikke jeg. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, så min uspiselige svoger skal jeg late som ikke er i slekten? Og være glad vi ikke er nære? Min løsning er å unngå å møtes, jeg så ham sist i sommer og han oppførte seg som en treåring da også. Anonymkode: c70d4...623 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja man må prøve det men det er ikke så lett. Mer sårende når det kommer fra en av de nærmeste. En i min familie har diktet opp ting om meg som ikke er sant. Personen forholder seg til meg på grunnlag av disse anklagene. Man slipper jo ikke unna heller uten å miste kontakt med resten av slekta. Det er det som er så komplisert med familie. Anonymkode: f3916...09e 👆 disse to svarene er jeg fullstendig enig i.. familie er generelt bare vanskelig. Jeg synes familie er pyton rett og slett. Og ikke lett i det hele tatt og bare tenke «namaste» som TS skrev i HI når det bare gnager og gnager og gnager. Anonymkode: 8d8ef...e83 1
Gjest studentmammaen Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var da vitterlig du som startet det «temaet».. du ville presisere det, ikke jeg. 👆 disse to svarene er jeg fullstendig enig i.. familie er generelt bare vanskelig. Jeg synes familie er pyton rett og slett. Og ikke lett i det hele tatt og bare tenke «namaste» som TS skrev i HI når det bare gnager og gnager og gnager. Anonymkode: 8d8ef...e83 Absolutt, men du skrev at jeg prøvde gi svar i alle tråder, naturligvis gjør jeg det, og tydeligvis gjør jeg noe godt og..
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja man må prøve det men det er ikke så lett. Mer sårende når det kommer fra en av de nærmeste. En i min familie har diktet opp ting om meg som ikke er sant. Personen forholder seg til meg på grunnlag av disse anklagene. Man slipper jo ikke unna heller uten å miste kontakt med resten av slekta. Det er det som er så komplisert med familie. Anonymkode: f3916...09e Jeg er enig med deg. Det er utrolig komplisert med familie. Vi bor i samme by, men det har skjedd så mye at jeg har valgt å trekke meg fullstendig ut. Jeg føler at mitt bånd til familien er helt ødelagt etter alt som har skjedd, men det skal det mye til. Jeg har prøvd å ta opp oppførselen deres, men har innsett at jeg bare gjør vondt verre og blir bare sykere av det. Hele oppførselen deres skal bare bagatelliseres av dem. Anonymkode: 685dc...0e9 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #17 Skrevet 29. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enig med deg. Det er utrolig komplisert med familie. Vi bor i samme by, men det har skjedd så mye at jeg har valgt å trekke meg fullstendig ut. Jeg føler at mitt bånd til familien er helt ødelagt etter alt som har skjedd, men det skal det mye til. Jeg har prøvd å ta opp oppførselen deres, men har innsett at jeg bare gjør vondt verre og blir bare sykere av det. Hele oppførselen deres skal bare bagatelliseres av dem. Anonymkode: 685dc...0e9 Da har du og jeg det helt likt. Alt skal bagatelliseres, spesielt av min mor, hun er virkelig den verste av de verste og jeg hater henne intenst og at jeg fikk akkurat henne til mamma. Jeg skulle så gjerne hatt en ny fornuftig god snill kjærlig udramatisk mamma. Anonymkode: 8d8ef...e83 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #18 Skrevet 29. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Åååå så lett å si, ikke fullt så lett å gjøre.. skjønte at du prøver bare å være snill og grei, men det er bare provoserende. Anonymkode: 8d8ef...e83 Beklager om det oppleves slik,men når det overhode ikke hjelper at man har sagt ifra så hjelper dette.tro meg 💗å j a det er utfordrende situasjon å oppleve, men dette har hjulpet meg. Anonymkode: 3f6e7...277 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #19 Skrevet 29. desember 2018 Jeg kommer fra en svært vanskelig familie, som jeg ikke har kontakt med lenger. Altfor lenge fant jeg meg i alt for mye, mens jeg håpet at ting skulle bli bedre. Gjorde virkelig alt jeg kunne for å få til positive endringer, men forgjeves. Det var svært vanskelig å bryte med dem. "Slikt gjør man bare ikke, det er jo familien min" var tankegangen min, sammen med håpet om å ha en mer fungerende familie. I tillegg var jeg livredd for å bli stående alene. Noe av det som fikk meg til å våkne, var da jeg spurte meg selv: "Ville jeg funnet meg i dette hvis det var noen andre, f.eks. en partner eller en venn?" "Ville jeg latt noen andre utsettes for dette?" Svaret var nei. Det var svært nyttig for meg å se på familien som hvilke som helst mennesker, legge bort det personlige. Slutte å unnskylde dem for alt mulig. Det eneste jeg angrer på i ettertid er at jeg ikke gjorde dette for lenge siden, for da hadde livet mitt sett ganske annerledes ut. Anonymkode: 2dffa...49a 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #20 Skrevet 29. desember 2018 Ofte er foreldres forskjellsbehandling roten til konflikten, har et yngre søsken som har fått viljen sin i alt, men jeg har alltid fått nei og akseptert det I voksen alder er dette sårt da mitt søsken spør og får ja, jeg spør og får nei. Dette gjelder barnepass, hjelp i hjemmet osv... mitt søsken får men ikke jeg, barna har også blitt så store og ser og får med seg og forstår... bittert ja... Anonymkode: 754c9...9ff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå