Gå til innhold

Ekte symptomer= nok hcg til positiv test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slik at hvis symptomene har man har er pga. en graviditet, så har skal man også ha fått nok hcg til at det slår ut på en test? Jeg har for eksempel utrolig vonde og store pupper og det er tre dager til IKM, men har fått negativ test. 

Anonymkode: 9ea72...676

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt sterke symptomer men likevel fått negativ test frem til IKM:)

Anonymkode: 4b101...613

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt sterke symptomer men likevel fått negativ test frem til IKM:)

Kanskje det er slik at kroppen kan merke hcg før en test gjør det da :)

Skrevet

Det er vel ikke HCG som lager symptomene, det er hormonet progesteron. Dette hormonet har man mellom el og mens uansett om man er gravid eller ikke. Det er derfor symptomene på gravid og mens kan være identiske. 

Anonymkode: 19d9e...4aa

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke HCG som lager symptomene, det er hormonet progesteron. Dette hormonet har man mellom el og mens uansett om man er gravid eller ikke. Det er derfor symptomene på gravid og mens kan være identiske. 

Kommer den intense kvalmen også av progesteron? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer den intense kvalmen også av progesteron? 

Mange blir kvalme pga hcg har steget veldig høyt. Tror det er vanligst i uke 6. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange blir kvalme pga hcg har steget veldig høyt. Tror det er vanligst i uke 6. 

Jeg har blitt det allerede fra 9 dpo begge gangen men ikke fått positiv test før senere. Skal sies at jeg var innlagt store deler av begge svangerskap pga hyperemesis.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men med symptomer mener jeg at noe er annerledes enn ved pms. Nå har jeg f.eks. mye større og vondere bryst enn jeg pleier å ha før mensen. 

Skrevet

Beklager for at jeg sporer helt av her, men tror jeg trenger en ordbok for alle disse forkortelsene.. har prøvd å google det, men ble ikke klokere.

Hva står IKM for? Forventa mens?

Anonymkode: 12b7b...db4

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for at jeg sporer helt av her, men tror jeg trenger en ordbok for alle disse forkortelsene.. har prøvd å google det, men ble ikke klokere.

Ja, ikke kommende mens :)

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korrekt ;) Eller «ikke kommende mens» som de kaller det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...