Gå til innhold

Hvorfor må alle hunder lukte på skrittet til oss mennesker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett hvilke hunder jeg treffer går de alltid til skrittet mitt og lukter, synes det er snodig. Får ikke følelsen av at de gjør det på alle, men at det kun er meg. Kan det være at jeg lukter spesieltder nede? Har ingen kjæreste så har liksom ikke noen å spørre om det om heller. Flere som har det problemet av at hunder skal lukte på deg nedentil?

Anonymkode: ce401...4fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, du må vaske tissen din hver dag. Sikkert derfor hunden går rett dit. Det lukter godt for den.

Anonymkode: ff204...b43

• Liker 4
Skrevet (endret)

Google is your friend

"In humans the apocrine glands are found only in certain areasof the body, with the highest concentrations in the armpits and groin area so dogs try to sniff these areas for the same reasons that they sniff the genital regions of dogs."

Animals learn a lot about the other beings they encounter by the odors found around the crotch. When they smell other dogs, it is a whole introductory conversation for them - “Hello, I mean you no harm, I’m just curious who you are, can I get to know you better?..” They can tell gender, basic age, health, and more. When they smell other species, like humans or cats, they are basically doing the same - getting information about you. A lot of people think this is “rude”, but for a dog, it is essentially the same as a handshake and introduction. It is normal and totally natural. As a matter of fact, there are some dogs whose sense of smell is SO sensitive and acute that they can smell cancers, diabetes and other diseases, and are trained to help locate and ‘diagnose’ these!

https://www.quora.com/Why-do-dogs-like-to-sniff-peoples-crotches

Endret av abc123detvardet
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Uansett hvilke hunder jeg treffer går de alltid til skrittet mitt og lukter, synes det er snodig. Får ikke følelsen av at de gjør det på alle, men at det kun er meg. Kan det være at jeg lukter spesieltder nede? Har ingen kjæreste så har liksom ikke noen å spørre om det om heller. Flere som har det problemet av at hunder skal lukte på deg nedentil?

Du er trolig ikke renslig? Har ikke hatt hunder som har sniffet meg i skrittet siden jeg var tenåring. 

Anonymkode: 8a9b0...a14

• Liker 3
Skrevet

Kanskje du lukter tispe i løpetid?

Anonymkode: 4959b...bb2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er trolig ikke renslig? Har ikke hatt hunder som har sniffet meg i skrittet siden jeg var tenåring. 

Jeeeesus for noe vås.....

Hunder lukter deg i skrittet fordi det er der det er MEST LUKT av mennesket. Det har absolutt ingenting med at du er renslig eller ikke å gjøre. Det lukter underliv av underlivet ditt, og det er den lukten hundene lukter. De HILSER på deg og sjkker ut hvem du er. På samme måte som de snuser andre hunder i rumpa for å hilse på de.

Anonymkode: 3c13d...a74

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja for noe vås, jeg som har hatt hund i alle år og som har venner med hunder. Møter sikkert 20 nye hunder i året så hva vet jeg liksom? Hvis hunder sniffer deg i skrittet har du et problem. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunder lukter deg i skrittet fordi det er der det er MEST LUKT av mennesket. Det har absolutt ingenting med at du er renslig eller ikke å gjøre. Det lukter underliv av underlivet ditt, og det er den lukten hundene lukter. De HILSER på deg og sjkker ut hvem du er. På samme måte som de snuser andre hunder i rumpa for å hilse på de.

Mange hunder vil sniffe meg rundt munnen hvis jeg liksom bøyer meg/ setter meg ned for å klappe de - 

er det også for å hilse ? 

Eller lukter de kreft ? 👃🏻👃🏻👃🏻🐕

Anonymkode: 1b22e...5f7

• Liker 1
Skrevet

Ts her

Jeg kan ikke si at jeg synes å ha så mye lukt i skrittet, men væsker meg ikke daglig, hver andre dag ca. Er mann så har ikke noe men mensen osv 

Skrevet

Skjønner ikke at folk svarer, når de ikke vet hva de snakker om🙄 Jeg har en hannhund, og den lukter i skritt og rompe når den hilser på nye folk. Det er slik den hilser, har ikke noe med urenslighet å gjøre.

Anonymkode: 346fe...b44

• Liker 11
Skrevet

Et tips er å lære deg å ta ut handa så dei får lukte på deg, då slepp du at dei oppsøker andre delar på kroppen din :) 

Skrevet

Har du ikke sett at hunder lukter på hverandres også? Det er helt normalt. Det har ikke noe med om at man ikke har vasket seg, hunder har ekstremt mye bedre luktesans enn oss mennesker. Jeg kan komme nydusjet til noen og likevel går hunden rett bort og stikker snuta mellom beina mine. 

Anonymkode: 75b02...47e

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg opplever kun at de er interessert i det området om jeg har mensturasjon.

Endret av The Kitten
  • Liker 4
Skrevet

Min lukter ingen i skrittet. Men jeg har opplevd et par ganger (for lenge siden) å møte hunder som har luktet meg der. Ekkelt!

Anonymkode: 79d6b...8f7

Skrevet

Hunder som gjør dette er ikke riktig oppdratt.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Peonjenta skrev:

Hunder som gjør dette er ikke riktig oppdratt.

Hunder som gjør det gjør det fordi det er et instinkt. Om hundeeier ikke vil at hunden gjør det så må eier lære den å ikke gjøre det ja. For meg høres det ut som du mener at hunden "vet" dette ikke er greit å gjøre, og det vet de altså ikke.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, Portvinpiken skrev:

Hunder som gjør det gjør det fordi det er et instinkt. Om hundeeier ikke vil at hunden gjør det så må eier lære den å ikke gjøre det ja. For meg høres det ut som du mener at hunden "vet" dette ikke er greit å gjøre, og det vet de altså ikke.

Selvfølgelig vet ikke hunden at det ikke er greit.   Det er derfor de må oppdras.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...