Gå til innhold

Folk som behandler hunden/katten sin som en liten menneskebaby...

Anbefalte innlegg

Skrevet
24 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Stor forskjell på katt og hund, en katt har et stort ego, en hund er kjempegla i folk, sine egne og andre... 

Det varierer veldig etter rase og gemytt. Det finnes egenrådige hunder med stort ego som er skeptisk til folk, og det finnes supersosiale katter som er glad i folk og elsker å være en del av flokken/familien. Uansett er jo litt av sjarmen med dyr at de har personlighet og særtrekk.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, Ardwinna skrev:

Det varierer veldig etter rase og gemytt. Det finnes egenrådige hunder med stort ego som er skeptisk til folk, og det finnes supersosiale katter som er glad i folk og elsker å være en del av flokken/familien. Uansett er jo litt av sjarmen med dyr at de har personlighet og særtrekk.

Enig, har selv en cavalier, en kosehund å den er verdens dårligste vaktbikkje, ville være med alle julebukkene som kom å sang 😊

• Liker 1
Skrevet

Katten er babyen min og duller med henne. Snakker babystemme til henne. Ja, hun er litt bortskjemt og vet mamma irriterer seg over at hun får lov til så mye. Ligge i senga, gå på stuebordet, som jeg aldri spiser med osv. Bryr meg fint lite om hva andre mener 🙂 vet ikke hva jeg skulle gjort uten henne 💖

• Liker 5
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grensa for meg er når man bruker "barnevogn" og klær på hunden. Alt annet er bare koselig ❤️

Anonymkode: c581c...9e3

Det er endel hunder som har behov for klær vinterstid,legger ved en link hvor en veterinær belyser dette.
Når det gjelder 'barnevogn',så mener du sikkert slike traller o.l; vet at endel bruker det når de skal på utstilling,bur på hjul er praktisk da. Andre 'barnevogner' brukes av folk som feks har en eldre hund,som bør få en pause på lengre turer.
Det kan være mange årsaker til både det ene og det andre,så greit å ikke være for fordomsfull.
Ps jeg har ingen vogn,men en naken Chinese Crested,den må ha klær vinterstid av praktiske årsaker.

https://www.aftenbladet.no/familieogoppvekst/Veterinarens-tips-Slik-tar-du-vare-pa-hunden-og-katten-i-kulden-11674b.html

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, Nettvenn skrev:

Det er endel hunder som har behov for klær vinterstid,legger ved en link hvor en veterinær belyser dette.
Når det gjelder 'barnevogn',så mener du sikkert slike traller o.l; vet at endel bruker det når de skal på utstilling,bur på hjul er praktisk da. Andre 'barnevogner' brukes av folk som feks har en eldre hund,som bør få en pause på lengre turer.
Det kan være mange årsaker til både det ene og det andre,så greit å ikke være for fordomsfull.
Ps jeg har ingen vogn,men en naken Chinese Crested,den må ha klær vinterstid av praktiske årsaker.

https://www.aftenbladet.no/familieogoppvekst/Veterinarens-tips-Slik-tar-du-vare-pa-hunden-og-katten-i-kulden-11674b.html

Det er forskjell på klær tilpasset hundens behov, og klær tilpasset eierens behov.

Anonymkode: 3e411...b9c

• Liker 4
Skrevet
På 28.12.2018 den 23.42, AnonymBruker skrev:

TS har kanskje aldri hatt dyr?

Anonymkode: 64f47...9a6

Jo, det har jeg... 5 hunder og 8 katter til sammen, men har kanskje et mer "normalt" forhold til slikt da jeg er oppvokst på landet. Vet ikke men jeg føler at nå mer enn før at folk er blitt mer slik som hun i Side om side...

Anonymkode: ce72a...312

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på klær tilpasset hundens behov, og klær tilpasset eierens behov.

Har jeg sagt noe annet da? Jeg snakker om behovet til hunden.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har jeg... 5 hunder og 8 katter til sammen, men har kanskje et mer "normalt" forhold til slikt da jeg er oppvokst på landet. Vet ikke men jeg føler at nå mer enn før at folk er blitt mer slik som hun i Side om side...

Jeg er født og oppvokst på landet, og har bodd størstedelen av livet mitt på landet, og lurer veldig på hva du legger i et mer "normalt" forhold til dyr?

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Født og oppvokst på landet jeg også, på gård til og med. Å allikevel duller jeg med pusen min som nå ligger ved siden av meg med lekemus hu prøver å ta livet av. Du må prøve å få en forståelse, fremfor å med en gang tenke at noe er unormalt. 

Anonymkode: 5c92b...59c

Skrevet
9 timer siden, Nettvenn skrev:

Har jeg sagt noe annet da? Jeg snakker om behovet til hunden.

Har jeg sagt at du har sagt noe annet?

Det ble noe tull med siteringen og hele innlegget, og det var ikke ment som noe kritikk til ditt innlegg.
Vedkommende du siterte siktet kanskje til de som kler opp hundene sine i kjoler, pysjamas og alt mulig annet dilldall.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har jeg sagt at du har sagt noe annet?

Det ble noe tull med siteringen og hele innlegget, og det var ikke ment som noe kritikk til ditt innlegg.
Vedkommende du siterte siktet kanskje til de som kler opp hundene sine i kjoler, pysjamas og alt mulig annet dilldall.

Ok,misforstod,ha en fin kveld 🙂 

• Liker 2
Skrevet

Jeg elsker hunden min, nettopp fordi hun er en hund. Jeg liker henne bedre enn slekten.  Hun er definitivt en hund, hadde hun vært et menneske hadde jeg virkelig ikke orket å bo med henne. 

Skrevet
30 minutter siden, Nettvenn skrev:

Ok,misforstod,ha en fin kveld 🙂 

Fort gjort. Ha en fin kveld du og :)

• Liker 3
  • 3 uker senere...
Skrevet
På 29.12.2018 den 0.35, Ardwinna skrev:

Jada jada kjære kverulant. Men nå tror jeg den brukeren mente mesteparten, og ikke ALLE.....

Anonymkode: 0662f...1e3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jada jada kjære kverulant. Men nå tror jeg den brukeren mente mesteparten, og ikke ALLE.....

Anonymkode: 0662f...1e3

Synes det er dårlig gjort av deg å komme inn i tråden etter 14 dager for å kverulere sånn på det jeg skrev! :cry3:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...