Jordbæra Skrevet 28. desember 2018 #1 Del Skrevet 28. desember 2018 Bare jeg som syns det er super vanskelig å lese strikke oppskrifter? Jeg finner heller ut hvordan man gjør ting ved bruk av YouTube og lager "mine egne" prosjekter enn å lese ei oppskrift. Noen tips og triks for å klare å lese oppskriftene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #2 Del Skrevet 28. desember 2018 Hva er det du synes er vanskelig å skjønne? Kan du legge ut et eksempel? Anonymkode: b07c8...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 29. desember 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 29. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du synes er vanskelig å skjønne? Kan du legge ut et eksempel? Anonymkode: b07c8...b24 Jeg kan strikke, jeg kan forskjellige teknikker, jeg skjønner bare ikke oppskriftene med måten de skrives på. Jeg kan lese meg til hva alle forkortelser betyr, så sliter jeg med å se noen sammenheng. Blir sittende å lese samme teksten om og om igjen uten å få noe ut av det. Det er sikkert litt vanskelig å forklare hva jeg ikke skjønner. Jeg kan strikke og hekle ut fra å se hvordan andre gjør det. Jeg får det bare ikke til med en forklarende tekst. Den teksten gjør alt 10 ganger så vanskelig. Noen måte å lære seg slike tekster på er vel spørsmålet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2018 #4 Del Skrevet 31. desember 2018 Å lese en oppskrift går helt fint, men å strikke en oppskrift tror jeg blir vanskelig Anonymkode: 332fe...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 31. desember 2018 Forfatter #5 Del Skrevet 31. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å lese en oppskrift går helt fint, men å strikke en oppskrift tror jeg blir vanskelig Anonymkode: 332fe...428 Jeg kan de forskjellige teknikkene, så å strikke etter oppskriften kan jeg nok få til - bare jeg forstår den 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #6 Del Skrevet 1. januar 2019 På 31.12.2018 den 8.19, Jordbæra skrev: Jeg kan de forskjellige teknikkene, så å strikke etter oppskriften kan jeg nok få til - bare jeg forstår den 😜 Jeg har samme problem, men det har med mye googling, YouTube og spørsmål her gått OK til nå. Strikker nå en Petitknit som skriver mer forklarende enn Sandnes garn sin. Sandnes tar enkelte ting for gitt (5 rader skrives, men de mener jo 10 pga øking, noe en nybegynner ikke skjønner). Til nå har jeg lite hell med å se sammenhenger, så det har blitt mye learning by doing wrong Anonymkode: 1bce1...f40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 1. januar 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 1. januar 2019 Jeg også lærer ved å se på YouTube og sånt nå, har så lyst til å kunne kjøpe meg ei oppskrift på genser og strikke det 😂 hittil bare skjerf til meg og babyen 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 1. januar 2019 #8 Del Skrevet 1. januar 2019 Jeg syns det er vanskelig å lese og forstå hele oppskriften i forkant. Men når jeg har begynt å strikke og kommer til det punktet der ting begynte å bli uforståelig i forkant, så syns jeg som oftest at ting blir mye mer forståelig og logisk når du sitter der med det fysiske strikkearbeidet i hendene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 1. januar 2019 Forfatter #9 Del Skrevet 1. januar 2019 10 timer siden, Nerine_ skrev: Jeg syns det er vanskelig å lese og forstå hele oppskriften i forkant. Men når jeg har begynt å strikke og kommer til det punktet der ting begynte å bli uforståelig i forkant, så syns jeg som oftest at ting blir mye mer forståelig og logisk når du sitter der med det fysiske strikkearbeidet i hendene. Så jeg bør begynne med en enkel også vil jeg mest sannsynlig bare skjønne det etter hvert? 😜 er redd for at jeg må begynne og ta opp om hverandre slik at jeg blir lei og ikke prøver det mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #10 Del Skrevet 1. januar 2019 5 minutter siden, Jordbæra skrev: Så jeg bør begynne med en enkel også vil jeg mest sannsynlig bare skjønne det etter hvert? 😜 er redd for at jeg må begynne og ta opp om hverandre slik at jeg blir lei og ikke prøver det mer. Jeg tar alltid steg for steg når det kommer til sånne oppskrifter. Da ser man hvordan arbeidet ser ut og resten gir plutselig mening. For det er bare å gjøre det som står, men det blir ofte veldig vanskelig å forstå hvis man sitter der å forsøker å forstå hele oppskriften på en gang 😛 Anonymkode: bd6ea...8f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 1. januar 2019 Forfatter #11 Del Skrevet 1. januar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar alltid steg for steg når det kommer til sånne oppskrifter. Da ser man hvordan arbeidet ser ut og resten gir plutselig mening. For det er bare å gjøre det som står, men det blir ofte veldig vanskelig å forstå hvis man sitter der å forsøker å forstå hele oppskriften på en gang 😛 Anonymkode: bd6ea...8f9 Burde vel prøve noe lett først da, hva slags type prosjekt anbefaler du? Har mest alpakka garn liggende 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 1. januar 2019 #12 Del Skrevet 1. januar 2019 27 minutter siden, Jordbæra skrev: Så jeg bør begynne med en enkel også vil jeg mest sannsynlig bare skjønne det etter hvert? 😜 er redd for at jeg må begynne og ta opp om hverandre slik at jeg blir lei og ikke prøver det mer. Ja, jeg syns iallefall der blir mye lettere når jeg har kommet igang, da ser man enklere hva det forskjellige betyr når man sitter med arbeidet foran seg. Det blir kjapt mer logisk, om du skjønner hva jeg mener😊 Men start med noe enkelt. Var det noe spesielt du tenkte du skulle strikke deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 3. januar 2019 #13 Del Skrevet 3. januar 2019 Jeg vet noen som lager oppskrifter skriver at man bør lese hele oppskriften først, men det syns jeg bare er noe stort tull. Det meste gir mening når man kommer dit i strikketøyet. Men hvis man er nybegynner er det jo lurt å begynne med noe overkommerlig. Som en enkel lue, det er ikke vanskelig og er motiverende siden man ser resultater fort. Vet også at Petiteknit har noen oppskrifter som skal være nybegynner-vennlige, og mange av de er vel på norsk også? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå