Gå til innhold

Hvordan burde jeg trene for å bli bedre til å klatre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt med klatring og buldring og jeg lurer derfor på hva og hvordan jeg burde trene for å bli bedre til å klatre? Det åpenbare svaret er vel å klatre mer, men jeg har dessverre ikke mulighet til det 

Anonymkode: 89652...789

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, selv om du ikke har mulighet, så er dessverre svaret å klatre mer fordi du må trene opp senene dine for ikke å få skader. Anbefalt deg å klatre mye i ett år, for så å begynne med trening rettet mot klatring.

Om du synes det tar for lang tid, kan du henge etter fingertuppene dine. Finn en plass du klarer å henge omtrent seks sekunder av gangen. Tren pullups etter fingertuppene. Det jeg gjør er å dra meg opp etter fingrene, så senke meg sakte ned. Det er også lurt å trene bein mye, dette fordi man bruker de mye i klatring. Jeg får godt utbytte av legghev. Gir meg en ekstra spens når jeg skal kaste meg etter tak som synes umulige. Om du er overvektig kan det hjelpe mye å gå noen kilo ned, men dette blir bare synsing siden jeg ikke vet noe om deg. Yoga for klatrere er også gull verdt. Finnes videoer på YouTube.

Klatring er, i hvert fall for meg, noe av det beste som finnes. 

Lykke til! 

Anonymkode: 9d424...e2c

AnonymBruker
Skrevet
På 30.12.2018 den 1.41, AnonymBruker skrev:

Vel, selv om du ikke har mulighet, så er dessverre svaret å klatre mer fordi du må trene opp senene dine for ikke å få skader. Anbefalt deg å klatre mye i ett år, for så å begynne med trening rettet mot klatring.

Om du synes det tar for lang tid, kan du henge etter fingertuppene dine. Finn en plass du klarer å henge omtrent seks sekunder av gangen. Tren pullups etter fingertuppene. Det jeg gjør er å dra meg opp etter fingrene, så senke meg sakte ned. Det er også lurt å trene bein mye, dette fordi man bruker de mye i klatring. Jeg får godt utbytte av legghev. Gir meg en ekstra spens når jeg skal kaste meg etter tak som synes umulige. Om du er overvektig kan det hjelpe mye å gå noen kilo ned, men dette blir bare synsing siden jeg ikke vet noe om deg. Yoga for klatrere er også gull verdt. Finnes videoer på YouTube.

Klatring er, i hvert fall for meg, noe av det beste som finnes. 

Lykke til! 

Anonymkode: 9d424...e2c

Takk for tips!

Anonymkode: 89652...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...