AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #1 Skrevet 28. desember 2018 Hei alle. Hunden min har i det siste begynt å riste på hodet som om det er noe som plager han. Jeg har søkt litt på google og kom frem til at det kan være ørebetennelse. Veterinæren har ikke åpent før onsdag pga helg og helligdager. Er det noe jeg kan gjøre? Er dette akutt? Lider hunden min? Får ufattelig vondt inni meg. Anonymkode: bc933...0fd
Trulteskogen Skrevet 28. desember 2018 #2 Skrevet 28. desember 2018 Har du sett inni ørene på hunden? Hvis du ser ørevoks kan det være irritasjon grunnet dette. Rens med bomullsdott funktet med litt vann (klem ut vannet!) og tørk over med tørr bomullsdott eller klutt etterpå.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #3 Skrevet 28. desember 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei alle. Hunden min har i det siste begynt å riste på hodet som om det er noe som plager han. Jeg har søkt litt på google og kom frem til at det kan være ørebetennelse. Veterinæren har ikke åpent før onsdag pga helg og helligdager. Er det noe jeg kan gjøre? Er dette akutt? Lider hunden min? Får ufattelig vondt inni meg. Anonymkode: bc933...0fd Er nok ørebetennelse på gang ja. Du kan ringe veterinærvakten der du bor. Kanskje noen klinikker har åpent i morgen? Anonymkode: 7e461...f5e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #4 Skrevet 28. desember 2018 Høye doser Ester C om du har, kutt ut tørrfor og for med rått kjøtt og frisk frukt og grønnsaker. Dyrene får så mye infeksjoner på alt dette tvilsomme butikkforet... Anonymkode: 3eac2...3b8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #5 Skrevet 28. desember 2018 Tusen hjertelig takk for svar. Ja har sett inni øret, men føler ikke at jeg ser noe. Kan prøve tipset ditt og se om det hjelper. Anonymkode: bc933...0fd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #6 Skrevet 28. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er nok ørebetennelse på gang ja. Du kan ringe veterinærvakten der du bor. Kanskje noen klinikker har åpent i morgen? Anonymkode: 7e461...f5e Nei de har ikke åpent før onsdag neste uke. Synes det er lenge. De har akutt-vakt men synes det er litt ekkelt å ringe for å mase om dette. Vet ikke om det kan reknes som akutt en gang. Anonymkode: bc933...0fd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #7 Skrevet 28. desember 2018 Her er enda et bilde. Anonymkode: bc933...0fd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 Ring veterinærvakt å hør. Anonymkode: 63800...b3b
Forundret.. Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 Har du lukta på øret? Av og til kjenner en at det lukter betent. Lukt på/ inn i begge ørene for å se om det er forskjell på lukten. Det kan være øremidd, frø eller noe sånt også som irriterer øret.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 9 minutter siden, Forundret.. skrev: Har du lukta på øret? Av og til kjenner en at det lukter betent. Lukt på/ inn i begge ørene for å se om det er forskjell på lukten. Det kan være øremidd, frø eller noe sånt også som irriterer øret. Det lukter ingenting og ørene lukter helt likt. Kan ringe veterinæren i neste uke for å høre. Takk for svar. Anonymkode: bc933...0fd
kvinneguide Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 Virker hunden veldig plaget? Synes ikke det ser så galt ut, noe voks. Du kan jo fjerne det og se om det hjelper. Min pleier å bli rød og sår hvis det er betent, synes din så fin ut i huden. Følg med om det væsker. Kan han ha vann i ørene etter dusjing/bad?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 6 minutter siden, kvinneguide skrev: Virker hunden veldig plaget? Synes ikke det ser så galt ut, noe voks. Du kan jo fjerne det og se om det hjelper. Min pleier å bli rød og sår hvis det er betent, synes din så fin ut i huden. Følg med om det væsker. Kan han ha vann i ørene etter dusjing/bad? Ikke veldig plaget, men han rister en del på hodet, og det har han ikke gjort før. Kan være det er voks ja. Skal prøve å se om jeg får fjernet noe. Tror ikke han har fått vann i øret, men vet aldri. Takk for svar. Setter stor pris på det. Anbefaler du at jeg burde ringe til veterinæren neste uke uansett om huden ser fin ut? Tenker at det er en grunn for at han rister på hodet. Anonymkode: bc933...0fd
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 Hender hunden min får ett hår inn i øret, kan være litt vanskelig å se, men han slutter å riste så fort jeg får det ut. Anonymkode: e7ace...06f
Trulteskogen Skrevet 28. desember 2018 #14 Skrevet 28. desember 2018 Du kan kjøpe ørerens til hund/katt og rense øret hans og se om det ikke hjelper. Den ørevoksen man kan se i hundens øre bare "toppen av isfjellet" og man bør rense ørene jevnlig for å forhindre ørebetennelser. Her er en video til hvordan man bruker en slik ørerens: https://www.dyreklinikk.no/aktuelt/laer-deg-oererens-hos-hund/ Ørerens til hund/katt kan fåes kjøpt hos Apotek1, i form av OtoClean, eller Boots apotek i form av Pet Line ørerens. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #15 Skrevet 28. desember 2018 Enig med Trulteskogen. Vår hund har tendenser til å få ørebetennelse om vi ikke renser ørene hver tredje uke ca, etter beskjed fra vet. Hunder med hengeører har større sjanse for å få ørebetennelse, det blir varmt og fuktig hele tiden. Anonymkode: b066c...62f 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #16 Skrevet 28. desember 2018 Takk for svar og råd dere. Skal kjøpe OtoClean i morgen å se om det fungerer, og visv ikke det fungerer så bestiller jeg en time til vetrinær. Anonymkode: bc933...0fd 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #17 Skrevet 28. desember 2018 Sjekk med vetrinær når de åpner. Min hadde øret fullt av det som så ut som ørevoks, lukta helt forferdelig når jeg stakk nesa inntil. Jeg husker ikke hva de sa det hette men det var ganske alvorlige greier som over tid kunne spise seg innover skalleveienet og kreve operasjon. Jeg fikk dråper og skyllemiddel og det tok seks uker å ta knekken på det helt. Anonymkode: c6fd5...6a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå