Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg jobber for pvs og har fått operasjonsdato 25.01. Jeg vil bli sykemeldt i ca 6 uker. Jeg studerer i tillegg. I januar har jeg satt meg opp på 4 dager hos pvs som jeg vet at jeg kommer til å få jobbe. De datoene er 2. og 3. januar, 10.januar og 22.januar. Jeg jobber i snitt ca 4 dager i mnd hos dem. Vil jeg få noe sykemelding til å dekke 4 vakter på 1 mnd? 

Jeg knakk nemlig foten min tidligere i vår og da sa legen på sykehuset at siden jeg jobber som ringevikar behøvde jeg ikke sykemelding. 

Anonymkode: 03708...ea2

Skrevet

Få sykemelding for hele perioden du ikke kan jobbe. Om du har rett på sykepenger bestemmer nav, det kommer an på inntekt osv. Men vanlige regler er at du skal ha et gjennomsnitt av ekstravaktene du jobber, antagelig da for ca 4 vakter pr mnd. Arbeidsgiver plikter å sende inn inntektsopplysninger til nav, så bestemmer nav om du har rett på sykepenger, og hvor mye. 

Anonymkode: 8eb64...f8c

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke betalt for de første 16 dagene. etter det så betaler NAV ut en gjennomsnittlig lønn.

Anonymkode: 676ec...717

• Liker 2
Skrevet

Du kan vel ta ut egenmelding ? 

Anonymkode: f26da...a0c

AnonymBruker
Skrevet

Takk :) skal ringe pvs og nav for å høre. 

På 28.12.2018 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Du kan vel ta ut egenmelding ? 

Anonymkode: f26da...a0c

Skulle kanskje tro jeg aldri har vært i arbeidslivet i løpet av mine 27 år, men jeg har faktisk aldri tatt ut en egenmelding før 😅 jeg har nemlig aldri vært syk i løpet av mine 12 år i arbeid. Passer det bedre å ta egenmelding enn sykemelding? Må sette meg inn i dette, skjønner jeg :)

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) skal ringe pvs og nav for å høre. 

Skulle kanskje tro jeg aldri har vært i arbeidslivet i løpet av mine 27 år, men jeg har faktisk aldri tatt ut en egenmelding før 😅 jeg har nemlig aldri vært syk i løpet av mine 12 år i arbeid. Passer det bedre å ta egenmelding enn sykemelding? Må sette meg inn i dette, skjønner jeg :)

Egenmelding kan du ta dersom du har vært ansatt i minst 8 uker. Etter  minimum 4 uker i jobb på en arbeidsplass kan du bruke legeerklæring og få sykemelding

AnonymBruker
Skrevet

Som tilkallingsvikar har du krav på lønn for oppsatte vakter i arbeidsgiverperioden. Har du ingen vakter får du heller ikke lønn i arbeidsgiverperioden. Etter arbeidsgiverperiodens utløp overtar NAV ansvar for sykepengeutbetalingene dine, dvs. at du får utbetalt sykepenger basert på et snitt av hva du har jobbet de siste 3 månedene. 

Anonymkode: 0e428...d17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...