AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #1 Skrevet 28. desember 2018 La oss si at på nyhetsidene så stod det at Norge er i krig og de kom ut med varsel akkurat nå. Hva hadde du gjort da? Noen må jo ut i kamp. Så om det gjelder deg hva hadde du tenkt, følt og hva hadde du gjort? Og dere som ikke har vært i militæret. Hva hadde dere gjort, tenkt og følt da? Synes det er interesant å lese hva andre hadde følt, tenkt og gjort. Min samboer og jeg har ikke gått i militæret og må ikke ut i kamp. Kunne sikkert bidratt på en annen måte. Jeg vet ikke hva jeg hadde tenkt. Men hadde fått sjokk og vært vanskelig å tro at det var sant. Men det hadde jo synket inn etterhvert ettersom at det hadde kommet mange artikler om hva som hadde foregått over alt i landet i forhold til krigen. Jeg hadde kjøpt mye mat og vann. Kanskje vi hadde blitt et mer samlet folk etter noe sånt? Hva tanker har dere om det? Anonymkode: 21cb8...873
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 28. desember 2018 #2 Skrevet 28. desember 2018 Hadde gjemt meg i huset til foreldrene mine og ikke latt noen gå ut alene
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #3 Skrevet 28. desember 2018 Pleier ikke ta noe seriøst før «det smeller». Så ville tenkt at det snart var over og ville ikke gjort så mye utover å handle vann. Anonymkode: 24845...d21
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #4 Skrevet 28. desember 2018 hadde bare tenkt at en må starte med seg selv. hvis alle hadde vett til å sitte passiv hjemme og la overskrift være overskrift så hadde det ikke blitt krig. men mennesker har ikke intelligens til å tenke slik. de svelger alt rått og styres av frykt . Anonymkode: b3bdd...215
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #5 Skrevet 28. desember 2018 Om det blir krig i Norge så vil vi se mange som klager over flyktninger, selv bli flyktninger i andre land. Anonymkode: 1a71f...c10 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #6 Skrevet 28. desember 2018 Vet ærlig talt ikke hva jeg ville ha gjort. Funnet nærmeste tilfluktsrom? Anonymkode: b74c5...91f 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #7 Skrevet 28. desember 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss si at på nyhetsidene så stod det at Norge er i krig og de kom ut med varsel akkurat nå. Hva hadde du gjort da? Noen må jo ut i kamp. Så om det gjelder deg hva hadde du tenkt, følt og hva hadde du gjort? Og dere som ikke har vært i militæret. Hva hadde dere gjort, tenkt og følt da? Synes det er interesant å lese hva andre hadde følt, tenkt og gjort. Min samboer og jeg har ikke gått i militæret og må ikke ut i kamp. Kunne sikkert bidratt på en annen måte. Jeg vet ikke hva jeg hadde tenkt. Men hadde fått sjokk og vært vanskelig å tro at det var sant. Men det hadde jo synket inn etterhvert ettersom at det hadde kommet mange artikler om hva som hadde foregått over alt i landet i forhold til krigen. Jeg hadde kjøpt mye mat og vann. Kanskje vi hadde blitt et mer samlet folk etter noe sånt? Hva tanker har dere om det? Anonymkode: 21cb8...873 Sørget for å holde meg oppdatert på nyhetene, hvem er fienden, hvor kan angrep forventes, og hva forventer myndighetene av meg. Så hadde jeg funnet fram beredsskapssekkene til familien, i tilfelle evakuering. Blir jeg bedt om å bidra så gjør jeg det etter at jeg vet familien er i trygg forvaring. Jeg dør for landet mitt om det behøves. Anonymkode: 7f485...ae7 7
MissLuluX Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 Tror helt ærlig jeg hadde tatt med meg de nærmeste og dratt opp til hytten i trysil og kommet meg meg videre inn mot Sverige osv.. Hvertfall langt vekk fra byene osv. 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det blir krig i Norge så vil vi se mange som klager over flyktninger, selv bli flyktninger i andre land. Anonymkode: 1a71f...c10 Oki? Det skjedde ikke i 1940-45. Anonymkode: 7f485...ae7 1
Nicathv Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: La oss si at på nyhetsidene så stod det at Norge er i krig og de kom ut med varsel akkurat nå. Hva hadde du gjort da? Anonymkode: 21cb8...873 Jeg hadde tenkt "Ja, men det visste jeg jo", og lest neste artikkel. Norge er part i flere kriger, først og fremst i Afghanistan. At Norge er i krig betyr ikke nødvendigvis at det er krig i Norge. Det ser ut til at flesteparten tolker spørsmålet ditt til å være "hva om Norge hadde blitt invadert?" Er det det du prøver å spørre om?
Duftavsommerregn Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 Dette avhenger jo av hvem vi blir angrepet av, hva reaksjonene fra Nato vil bli, og hvordan ting utvikler seg. Bor man i byer er disse langt mer utsatt, det er det første en fiende vil angripe fordi det sprer panikk og lager kaos. Sammen med andre viktige strategiske punkter, de vil bli angrepet på en måte som lammer samfunnet. Ville tatt ut en god del k Svontanter som kan brukes i nødstilfelle, lagret masse vann og mel. Noe mer kan man ikke gjøre, så tatt ting som det kommer. Norge har null evne til å forsvare seg selv, totalt avhengig av Nato. Svikter de? Da har man ikke noe valg, tilpasse seg okkupasjonsmakten til å begynne med iallefall, ikke provosere unødvendig. Russland er eneste alternativ som kan angripe oss idag slik jeg ser det. Det er en motstander vi ikke kan forvente vil følge noen som helst spilleregler, det må vi bare regne med.
Lothlorien- Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det blir krig i Norge så vil vi se mange som klager over flyktninger, selv bli flyktninger i andre land. Anonymkode: 1a71f...c10 Er vel de færreste som i få fall vil velferdsshoppe og dra til land med mest velferdsgoder, slik som mange "flyktninger" som kommer hit gjør. 3
Husholdning1 Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det blir krig i Norge så vil vi se mange som klager over flyktninger, selv bli flyktninger i andre land. Anonymkode: 1a71f...c10 I de nærliggende landene, som sist gang. Ikke på motsatt side av jordkloden, selv om unntakene fantes også da. 3
Vox_populi Skrevet 28. desember 2018 #14 Skrevet 28. desember 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oki? Det skjedde ikke i 1940-45. Anonymkode: 7f485...ae7 Det var krig i Norge i bare 2 måneder i 1940, 9. april til 10. juni. Og den foregikk punktvis - her og der, de fleste steder forgikk ingen krigshandlinger. Etter kapitulasjonen var Norge etter folkeretten okkupert: 10.06.1940 - 08.05.1945. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #15 Skrevet 28. desember 2018 Akkurat nå, Vox_populi skrev: Det var krig i Norge i bare 2 måneder i 1940, 9. april til 10. juni. Og den foregikk punktvis - her og der, de fleste steder forgikk ingen krigshandlinger. Etter kapitulasjonen var Norge etter folkeretten okkupert: 10.06.1940 - 08.05.1945. De aller fleste som flyktet gjorde så for å delta i kampen mot Tyskland. Enten gjennom politiopplæring i Sverige eller militær trening i Skottland og Kanada. Anonymkode: 7f485...ae7 1
Maleficenta Skrevet 28. desember 2018 #16 Skrevet 28. desember 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sørget for å holde meg oppdatert på nyhetene, hvem er fienden, hvor kan angrep forventes, og hva forventer myndighetene av meg. Så hadde jeg funnet fram beredsskapssekkene til familien, i tilfelle evakuering. Blir jeg bedt om å bidra så gjør jeg det etter at jeg vet familien er i trygg forvaring. Jeg dør for landet mitt om det behøves. Anonymkode: 7f485...ae7 Har dere beredskapssekker?
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #17 Skrevet 28. desember 2018 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Har dere beredskapssekker? Selvfølgelig. Har alt det mest nødvendige i tilfelle katastrofer og evakuering. Anonymkode: 7f485...ae7 3
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 28. desember 2018 #18 Skrevet 28. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Oki? Det skjedde ikke i 1940-45. Anonymkode: 7f485...ae7 Jo, folk flyktet til Sverige
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #19 Skrevet 28. desember 2018 Vi bor sentralt i Bergen. Tror min første tanke hadde vært å få barn og foreldre til hytta, som ligger usentralt, i en liten bygd. Hadde følt at de var tryggere der. Anonymkode: 752e6...363
SoWhat? Skrevet 28. desember 2018 #20 Skrevet 28. desember 2018 Hadde alvorlig ikke blitt så sjokkert. Mer sånn lamslått og tenkt "ok, så nå skjer det" Tenker alltid på å få samlet familien og reist ut fra byene. Fulgt kontinerlig med på nyhetene og bidratt når vi visste/skjønte hva vi skulle gjøre. Og sørget for å ha nok mat og kaffe og noen flasker vin pluss masse vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå