Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

NAN 1 & NAN 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har fått NAN 1 siden hun var 6 uker gammel, og det har godt veldig greit.. nå som hun er blitt 4 måneder skulle vi igang med NAN 2.. det gikk ikke fullt så greit.. Stakkars jenta ble ill sint og skrek og skrek! Ikke ville hun ha NAN 2 og vi hadde jo brukt opp all NAN 1 som vi hadde... :oops: Det endte med at samboeren min måtte kjøre til butikken for å kjøpe NAN 1, mens jeg prøvde å trøste en illsint og sulten unge....

Når hun endelig fikk NAN1 ble alt bedre igjen :-)

Er det stor forskjell på NAN 1 og NAN 2? Noen som vet om flere unger som reagerte slik.... Noen råd om hva jeg bør gjøre for å få i henne NAN 2.....

Skrevet

Jeg vet ikke hva forskjellen på de to er, men kanskje overgangen går lettere hvis du blander 1 og 2 den første tida, mens du minker på mengden Nan 1 og øker mengden Nan 2 litt for hver flaske? Vet det er mange som gjør det på den måten når barnet skal over på kumelk :)

Skrevet

Mener at det var mer jern i NAN 1, bak på NAN 2 står det at man kan godt fortsette med NAN 1 hvis barnet får riktig kosthold ved siden av. Har hørt om flere som har måtte fortsette på NAN 1.

Tips !!! les det som står bak på esken......

Skrevet

Vi måtte også blande NAN1 og NAN2 i begynnelsen for at min datter skulle ta flaska,men etter en stund da hun fikk fast føde,begynte hun å ta NAN2.

Lykke til

Koldbruna :babysmokk:

Gjest lilletroll
Skrevet

Mener og huske at det er noe forskjell på innholdet der som går på vanlig kumelk. Datteren vår hadde kumelkintoleranse, og vi kunne bruke bare den ene av dem på henne. (Husker ikke hvilken :roll: )

Gjest Anonymous
Skrevet

Kritikerne påstår at NAN2 er laget bare for å kunne reklamere for den. NAN1 er nemlig morsmelkserstatnig og det får man ikke reklamere for.

Mener WHO også hadde sett på dette nå og at de foreløpig har sett det samme.

Skrevet

Ifølge helsesøster er eneste forskjell på Nan1 og Nan 2 at Nan2 har tilsatt jern - babyen trenger jern etterhvert (fra ca 4 mnd og oppover).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...