Gå til innhold

Er mennesket halvt romvesen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fyren er blitt sagt å være gal. Men jeg tror han nesten litt. Hvordan ellers forklarerer man hvorfor vi av alle arter kan lage musikk instrumenter, tenke selv, påvirke andre via tankesystem og utvikle oss på et slikt nivå iforhold til andre dyr? Ved tanke på filosofi tror jeg ikke eksisterer hos dyr men kun hos mennesket. Jeg tror ikke dyr tenker over slikt men er begrenset med det de kan gjøre.

Endret av Signa92
  • Liker 2
Skrevet

Nei

Skrevet (endret)
Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

Nei

Hvorfor? Spørsmålet mitt er hvorfor er vi av alle aper slik. Men ikke andre aper? Ville ikke om de hadde samme familie utviklet et likens tanke system

Endret av Signa92
  • Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Tja, for marsboere er vi nok like mye romvesen som de er for oss 😉

Skrevet

Dette er en gammel idé i menneskeheten, at dette "noe" som skiller oss fra andre arter på planeten kommer fra et annet sted. Noen tror det har guddommelig opphav, andre tror det kommer fra andre steder i verdensrommet, andre mener at gudene egentlig var romvesener.

Jeg synes uansett det er fascinerende å tenke på hvorfor vi er så veldig spesielle skapninger, hvordan vi ble slik. Der er det fortsatt mange mysterier.

Anonymkode: da17c...189

• Liker 3
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en gammel idé i menneskeheten, at dette "noe" som skiller oss fra andre arter på planeten kommer fra et annet sted. Noen tror det har guddommelig opphav, andre tror det kommer fra andre steder i verdensrommet, andre mener at gudene egentlig var romvesener.

Jeg synes uansett det er fascinerende å tenke på hvorfor vi er så veldig spesielle skapninger, hvordan vi ble slik. Der er det fortsatt mange mysterier.

Det som er greia er. Jeg bare er ikke fornøyd med svaret at vi er helt lik andre arter. Jeg mener at vi stammer fra en felles apeslekt skal jeg ikke si noe imot "siden om du ser på kattefamilier osv, også menneske med du vet, så er det likhet så ser hvorfor det er realistisk". Men når jeg ser arter som lever som de gjorde for flere 1000 år siden til i dag. Så er det tydelig at vi som art kan utvikle oss og skape nye ting. Så jeg bare tenker det må være noe som gjør oss litt annerledes. Halvt romvesen DNA høres litt troverdig ut bare for meg.

Endret av Signa92
  • Liker 2
Skrevet

Som sagt - det er mange mysterier, så hvem vet hva som er svaret? Kanskje vi finner det etter hvert. Liker å forholde meg åpen på slike store spørsmål. Nå skal jeg se den videoen du linket til. :)

• Liker 3
Skrevet
6 hours ago, Signa92 said:

Det som er greia er. Jeg bare er ikke fornøyd med svaret at vi er helt lik andre arter.

Hva som er fakta er helt uavhengig av hva du skulle ønske de var. Det som skiller oss er at hjernen vår har utviklet seg litt forskjellig, Hvis det finnes romvesen har de ikke DNA som er kompatibelt med vårt, siden det har utviklet seg på jorden. Du finner et problem som er litt vanskelig å forstå, og så kommer du opp med en løsning som er ufattelig mye mindre sannsynlig enn den løsningen vitenskapen har funnet.

Anonymkode: ff716...b6a

• Liker 1
Skrevet

Vi er jo romvedener selv da. Og ja, Gudene er på hver sin planet der ute. 👍

Anonymkode: 2821a...403

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, Signa92 skrev:

Hvorfor? Spørsmålet mitt er hvorfor er vi av alle aper slik. Men ikke andre aper? Ville ikke om de hadde samme familie utviklet et likens tanke system

Vel, vi deler nesten 99% DNA med sjimpanser og 98% med gorillaer. 

Og svært mye med andre aper, da spesielt de store. De finner også sekvenser av DNA som deler artene inn i tette familiegrener, så om vi er halvt romvesen, så er vel stort sett de fleste dyr og organismer det samme. For tett, tett, tett beslektede er vi - og definitivt fra samme planet. 

Så skal jeg ikke være superpåståelig og mene at det må være jorden, men alt annet er egentlig litt upraktisk å lage hypoteser om. 

Anonymkode: 56930...81d

• Liker 2
Gjest Julekjedsomhet
Skrevet

Det finnes gamle skrifter som beskriver hvordan utenomjordiske krysset frem en blandingsrase mener jeg. Sjekk ut Zecharia Sithcin, han har oversatt slike gamle skrifter.

Også i Bibelen finnes det referanse til det:

"Da nå menneskene begynte å bli mange på jorden, og de fikk døtre, da så Guds sønner at menneskenes døtre var vakre, og de tok seg koner, hvem de hadde lyst til. Da sa Herren: Min Ånd skal ikke til evig tid gå i rette med menneskene. I sin villfarelse er de kjød, og deres dager skal være hundre og tjue år. Kjempene var på jorden i de dager, og likeså siden, da Guds sønner gikk inn til menneskenes døtre, som fødte dem barn. Dette er de mektige menn i gammel tid, de navngjetne." (1 Mosebok 6:1-4)

Skrevet

Alle apene har sine egne områder hvor de er best, mye bedre enn mennesker til og med. Bare se på denne: 

Vi er produkter av våre omgivelser.

Anonymkode: ce39f...39c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...