AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #61 Skrevet 29. desember 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er ulovlig. Du er uskikket til å være utleier. Virkelig... Anonymkode: 1289f...60f https://m.nettavisen.no/na24/matte-flytte-pa-grunn-av-renovering-fa-dager-senere-la-huset-pa-finnno/8475042.html Null konsekvenser! Anonymkode: adf52...98e 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #62 Skrevet 29. desember 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker som setter andre i en vanskelig situasjon for å tjene litt ekstra penger... Anonymkode: d8ab8...8f0 Det er vel ikke utleiers ansvar at leietaker ikke har kjøpt seg egen bolig. Anonymkode: adf52...98e 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #63 Skrevet 29. desember 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er penger som skal gå til mine hobbyer, og reiser. Leiligheten er heldigvis nedbetalt i det minste. For meg er dette som en 28% økning i netto inntekt per mnd omjeg får øket leien til 13k. Håper ikke leieboer er kjip og nekter. Anonymkode: 0250b...37f Ikke gjør det på den måten. Vær litt taktisk, da tjener du på det på sikt, men blir ikke en drittsekk, og du setter ikke noen i vanskelig situasjon. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Si opp kontrakten med en god oppsigelsestid. Si du skal bruke leiligheten selv, når leietager er flyttet ut så kan du si at omstendighetene endret seg og du vil leie ut igjen. Da kan du ta så mye du vil. Anonymkode: f5bd8...819 Siterer meg selv her. Synes dette en det eneste du kan gjøre som faktisk er en ok situasjon. Anonymkode: f5bd8...819 1
Morten1 Skrevet 29. desember 2018 #64 Skrevet 29. desember 2018 20 hours ago, AnonymBruker said: her har man ikke annet valg enn at staten tar kontroll. Anonymkode: c8415...757 Og ellers går det bra? Kommunisme er en flott ting 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #65 Skrevet 29. desember 2018 Det sier sitt om leietakere om det at han betaler avtalt beløp til avtalt tid er gull verdt. Det bør man jo kunne forvente. Anonymkode: 4df0b...22d 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #66 Skrevet 29. desember 2018 On 12/28/2018 at 5:25 PM, AnonymBruker said: Kan hende jeg tar feil. Og tror ikke det er lov å sette opp husleie på vinteren pga kulden og det blir ekstra strøm regninger. Det er en slik lov og. Anonymkode: eb6c9...2a3 Haha.. Det er lov å heve om vinteren. Anonymkode: 93829...cda 3
Frøknen Skrevet 29. desember 2018 #67 Skrevet 29. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: «For lenge siden»?, altså før ts arvet denne leiligheten og plutselig ble utleier? Skal vi alle drive å sette oss inn i dette i tilfelle vi plutselig arver? Anonymkode: 37d0b...140 Ja, det var akkurat det jeg mente! Smart du
stardust75 Skrevet 29. desember 2018 #68 Skrevet 29. desember 2018 På 28.12.2018 den 17.55, AnonymBruker skrev: SELVSAGT ER DET IKKE LOV Å ØKE MED 30 % HUSLEIE, OG DER IGJEN STARTE MED Å SI JEG FÅR BEDRE HUSLEIE MED Å KASTE DEG UT, MEN "TAKK" FOR AT DU HAR BODD 5 ÅR HOS MEG. HER BØR STATEN KOMME PÅ BANEN MED Å KASTE UT HUSVERTEN FRA HUSET HAN EIER. Anonymkode: c8415...757 wow chill, altså ts er grisk, det vet vi, men slapp av 2
Egenskap Skrevet 29. desember 2018 #69 Skrevet 29. desember 2018 For å svare på spørsmålet så er svaret NEI. Det er umulig å øke husleie med 30 %. Det fordi utleier og leietaker har underskrevet kontrakt som dem må forholde seg til. - punkt 1 her må utleier sette seg inn i hva kontrakten forteller. - det er meget svak utleier som har feil tankegang uten å ha lest egen kontrakt snakker om å kaste ut en trofast leietaker. - Det er helt sikkert en viss % utleier kan øke i henhold til underskrevet kontrakt, men først på utleier selv komme ned på bakkenivå. 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #70 Skrevet 29. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Deg om det. Da må huseier ha en gyldig grunn for oppsigelse og forholde seg til oppsigelsetiden i kontrakten. Anonymkode: 21282...daf Som sagt, det er bare å pusse opp litt. Du tjener jo fort inn den mnd. Du bruker på det ved å få inn 3000 ekstra hver mnd. Anonymkode: 37d0b...140 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #71 Skrevet 29. desember 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel, det er ulovlig. Du er uskikket til å være utleier. Virkelig... Anonymkode: 1289f...60f Det er ikke ulovvelig nei, oppussing er gyldig oppsigelsesgrunn. Anonymkode: 37d0b...140
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #72 Skrevet 29. desember 2018 4 timer siden, MissPierce skrev: Når ble husleien økt sist? Du må gjerne si at du skal pusse opp, men det er visse regler der også. Må mer enn ett malings strøk til. Oppussingen må være av den størrelsen, at boligen ikke kan benyttes på en god stund. Om den personen som da har sagt ja til å leie etter, ombestemmer seg og du må legge ut leiligheten for utleie, og den som leier nå ser at du kun har malt ett rom. Så kan du få trøbbel. Maling av leiligheten er gyldig grunn ja, og det er jo uansett fint få gjort etter 5 år med leie. Jeg fatter ikke at folk leier ut på tidsubestemte kontrakter. Det hadde jeg aldri turt. Anonymkode: 37d0b...140
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #73 Skrevet 29. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Maling av leiligheten er gyldig grunn ja, og det er jo uansett fint få gjort etter 5 år med leie. Jeg fatter ikke at folk leier ut på tidsubestemte kontrakter. Det hadde jeg aldri turt. Anonymkode: 37d0b...140 Nei, det er det virkelig ikke! Maling er overflatisk oppussing og ikke noe man må flytte ut for. Her må nok ts ty til mer grundig oppussing, men da må han også regne inn tapte leieinntekter og utgiftene til oppussingen. Da skal man tenke langsiktig før det lønner seg for kun 3000 ekstra i måneden. Ts, du har en god og stabil leietager, du bør prise deg lykkelig. Jada, noen har tilbudt deg 3000 mer i måneden, sånn ut av det blå. Det betyr IKKE at vedkommende faktisk er interessert om leiligheten faktisk var ledig. Pendlere er heller ikke stabile leietagere, det er veldig avhengig av livssituasjon. Plutselig endrer noe seg i familien eller de bytter jobb, vips vekk.. Anonymkode: 96260...04f 5
Egenskap Skrevet 29. desember 2018 #74 Skrevet 29. desember 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det virkelig ikke! Maling er overflatisk oppussing og ikke noe man må flytte ut for. Her må nok ts ty til mer grundig oppussing, men da må han også regne inn tapte leieinntekter og utgiftene til oppussingen. Da skal man tenke langsiktig før det lønner seg for kun 3000 ekstra i måneden. Ts, du har en god og stabil leietager, du bør prise deg lykkelig. Jada, noen har tilbudt deg 3000 mer i måneden, sånn ut av det blå. Det betyr IKKE at vedkommende faktisk er interessert om leiligheten faktisk var ledig. Pendlere er heller ikke stabile leietagere, det er veldig avhengig av livssituasjon. Plutselig endrer noe seg i familien eller de bytter jobb, vips vekk.. Anonymkode: 96260...04f det holder å svare trådstarter at det er ikke er mulig å øke husleie med 30% med nåværende kontrakt.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #75 Skrevet 29. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er det virkelig ikke! Maling er overflatisk oppussing og ikke noe man må flytte ut for. Her må nok ts ty til mer grundig oppussing, men da må han også regne inn tapte leieinntekter og utgiftene til oppussingen. Da skal man tenke langsiktig før det lønner seg for kun 3000 ekstra i måneden. Ts, du har en god og stabil leietager, du bør prise deg lykkelig. Jada, noen har tilbudt deg 3000 mer i måneden, sånn ut av det blå. Det betyr IKKE at vedkommende faktisk er interessert om leiligheten faktisk var ledig. Pendlere er heller ikke stabile leietagere, det er veldig avhengig av livssituasjon. Plutselig endrer noe seg i familien eller de bytter jobb, vips vekk.. Anonymkode: 96260...04f Tull. Skal man male alle rom er det ikke mulig å bo der. Skal man gjøre dette selv kan setta tid. Så gir man kanskje opp og ansetter noen for å gjorde det likevel. Man går jo uansett glipp av minst en mnd, så ingen grunn til å forhaste seg. Anonymkode: 37d0b...140 2
Edie Skrevet 29. desember 2018 #76 Skrevet 29. desember 2018 Ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporinger og innhold med opphavsrett. Edie, adm.
MissPierce Skrevet 29. desember 2018 #77 Skrevet 29. desember 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Maling av leiligheten er gyldig grunn ja, og det er jo uansett fint få gjort etter 5 år med leie. Jeg fatter ikke at folk leier ut på tidsubestemte kontrakter. Det hadde jeg aldri turt. Anonymkode: 37d0b...140 Advokat Skåret Leieboerforeningen: Dersom det står i oppsigelsen at begrunnelsen er renovering, så vil ikke maling være tilstrekkelig, sier Skåret. Så nei maling er ikke grunn nok. 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #78 Skrevet 29. desember 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Tull. Skal man male alle rom er det ikke mulig å bo der. Skal man gjøre dette selv kan setta tid. Så gir man kanskje opp og ansetter noen for å gjorde det likevel. Man går jo uansett glipp av minst en mnd, så ingen grunn til å forhaste seg. Anonymkode: 37d0b...140 😂 Jeg har ALDRI møtt noen som har flytta ut fordi de skulle male huset, ikke engang om alle rom ble malt. Har aldri hørt om huseiere som har kasta ut leieboere for den slags heller og ikke tror jeg det er lovlig engang. Jeg leier selv, jeg hadde nok ledd godt og lenge om huseier kom og sa jeg måtte flytte fordi han vil male veggene. Anonymkode: 96260...04f 3
Thyra Skrevet 29. desember 2018 #79 Skrevet 29. desember 2018 Hvordan kommer man frem til nøyaktig markedspris? Det varierer jo veldig hvor mye leiligheter av samme størrelse og standard leies ut for.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #80 Skrevet 29. desember 2018 8 minutter siden, Thyra skrev: Hvordan kommer man frem til nøyaktig markedspris? Det varierer jo veldig hvor mye leiligheter av samme størrelse og standard leies ut for. for å si det sånn standard tar ikke hensyn til i hva som blir utleiepris. Her er det hvilke priser markedet er villig til å betale i konkurranse med andre. Anonymkode: c8415...757
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå