AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #1 Skrevet 28. desember 2018 Hei Fortsatt god romjul til dere! Jeg fikk en fin blender til jul, og har ønsket meg dette lenge. Jeg har i årevis sett på matprogrammer på tv at de lager fantastiske puréer, sauser og annet godt i blendere. Ofte med sterke farger (grønt). Men jeg har selvfølgelig ikke notert meg en eneste oppskrift.... Noen som har knallgode oppskrifter? Eller som vet hvor jeg finner det? Tenker meg oppskrifter basert på ferdigkokte grønnsaker, urter og lignende. Anonymkode: 3085c...a8a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #2 Skrevet 28. desember 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Fortsatt god romjul til dere! Jeg fikk en fin blender til jul, og har ønsket meg dette lenge. Jeg har i årevis sett på matprogrammer på tv at de lager fantastiske puréer, sauser og annet godt i blendere. Ofte med sterke farger (grønt). Men jeg har selvfølgelig ikke notert meg en eneste oppskrift.... Noen som har knallgode oppskrifter? Eller som vet hvor jeg finner det? Tenker meg oppskrifter basert på ferdigkokte grønnsaker, urter og lignende. Anonymkode: 3085c...a8a Grønnsaker skal ikkemi en blender, de skal spises kokte for tyggemotstand og fiber til tarmene. Ellers er det bare å prøve seg frem med ting du vil drikke fremfor å spise. Med google finner du frem til det meste. Anonymkode: a9f4a...64f
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 Det er så kjekt med blender. Kan brukes til så mangt. Personlig bruker jeg den også til å mikse sammen røre til f.eks lapper osv. Ellers går det nok aller mest til å lage smoothiesorbet-is (sunnere variant med f.eks banan, bringebær og kokosmelk) eller vanlig smoothie. En av mine favoritter er en grønn smoothie med: Avokado, spinat, mango, banan, litt ingefær og linfrø. En skikkelig boost😄 Anonymkode: b2c1b...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #4 Skrevet 5. januar 2019 Jeg fikk også blender til jul, ble sååå glad! Den er super bra og har vært i daglig bruk siden jeg fikk den.. jeg har laget: slush, milkshake, linsesuppe, tomatsuppe, smoothie blant annet.. Anonymkode: 08444...b6d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2019 #5 Skrevet 5. januar 2019 Kan ikke bidra med så mye, men honningmelon og kiwi er kjempedigg:) Vaniljeyoghurt + blåbær er også godt. Anonymkode: 2e8b5...851
Monarabb Skrevet 6. januar 2019 #6 Skrevet 6. januar 2019 Bruker stort sett blenderen til smoothie. Ungene elsker det og kan lure oppi mye sunt og godt 😉 Favoritten er en med banan, appelsin, druer, jordbær, bjørnebær, vaniljeyoghurt, avokado og eplejuice! Lager alltid mye sånn at de kan ha med i bhg/skole. Bruker stort sett det som er i kjøleskapet av frukt. Har og cottage chesse, havregryn, diverse frø og egg oppi noen ganger!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #7 Skrevet 6. januar 2019 På 28.12.2018 den 22.39, AnonymBruker skrev: Grønnsaker skal ikkemi en blender, de skal spises kokte for tyggemotstand og fiber til tarmene. Ellers er det bare å prøve seg frem med ting du vil drikke fremfor å spise. Med google finner du frem til det meste. Anonymkode: a9f4a...64f Deg om det. Vi andre kan kose oss med deilig blomkålpuré, gulrot og pastinakkpuré (veldig godt til lettsaltet torsk!), ertepuré etc., for ikke å snakke om alle mulige grønnsakssupper. Anonymkode: c1069...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2019 #8 Skrevet 6. januar 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Deg om det. Vi andre kan kose oss med deilig blomkålpuré, gulrot og pastinakkpuré (veldig godt til lettsaltet torsk!), ertepuré etc., for ikke å snakke om alle mulige grønnsakssupper. Anonymkode: c1069...6e5 Enig med deg! Jeg er ts. Har funnet endel oppskrifter på nettet, og hittil servert mange gode og fargerike puréer. Problemet med mange av oppskriftene jeg har funnet, er at de inneholder for mye væske. Men det er jo bare å prøve seg frem, og redusere væskemengden neste gang man lager retten. Anonymkode: 3085c...a8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå