Gå til innhold

Overnatting hos barnefar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal la sønnen min overnatte hos barnefaren enda. Han er 8,5 mnd og er/var veldig avhengig av puppen om natten, men det har forbedret seg litt i det siste siden jeg prøver å kutte ut nattammingen. Har i utgangspunktet ikke lyst til å slutte med det, men har ikke noe valg siden det gjør så forferdelig vondt siden han biter noe helt ekstremt etter han fikk tenner. 

Han har hyppige oppvåkninger på kveldene. Sovner veldig fint selv på under 10 minutter første gang jeg legger. Men så våkner han opp etter en halvtime og er helt fra seg fordi han vil ha pupp. Noen ganger kan han gråte eller kave så lenge at det ender ofte opp med at han får puppen allikevel. Han tar flaske på dagen med vann, men nekter å drikke fra den om kvelden/natten når jeg gir han. 

Har ett veldig stort behov for en kveld alene, og når intensjonen uansett er at han ikke skal få pupp, er det da Ok å la han overnatte hos pappaen?

Han er veldig trygg på faren sin og de har hyppige og lange samvær. Faren kjenner også leggerutiner godt.

Skriking og uendigheter blir det vell uansett når jeg er borte, og faren kommer til å bruke mye tid på å få han til å sovne. Men det gjør jo jeg også når jeg ikke bruker puppen. 

Hva tror dere? Fint om det er noen som har erfaringer her. 

Tenker selvfølgelig ikke å dra på byen første gang, men være i beredskap i tillfelle jeg må hente han igjen. Mulig jeg er veldig hønemor. Er det nærliggende å tro at han aksepterer flaske om kvelden/natten hvis barnefar gir han og han skjønner at pupp ikke er ett alternativ?

Anonymkode: 259be...cb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er lurt å venne de forsiktig til overnatting og at du er i nærheten om det skjærer seg totalt.

Men, det kan jo gå superfint allerede første gangen og at han roer seg når han ikke kjenner lukten av deg. Det lukter ikke pupp av pappa, for å si det sånn. 

Jeg hadde latt ungen min prøve seg sammen med faren. Som du sier så er de trygge på hverandre og faren er en god far også. 

Ja, jeg tror han tar flaske fra pappaen sin når du ikke er der. 

Anonymkode: 55a99...4b3

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er lurt å venne de forsiktig til overnatting og at du er i nærheten om det skjærer seg totalt.

Men, det kan jo gå superfint allerede første gangen og at han roer seg når han ikke kjenner lukten av deg. Det lukter ikke pupp av pappa, for å si det sånn. 

Jeg hadde latt ungen min prøve seg sammen med faren. Som du sier så er de trygge på hverandre og faren er en god far også. 

Ja, jeg tror han tar flaske fra pappaen sin når du ikke er der. 

Anonymkode: 55a99...4b3

Takk for svar 🙂 tenke i forkant at faren kunne komme hjem til meg å legge han ned de første gangene som litt «trening» for barnet at jeg ikke tar opp å trøster. I tillegg til at jeg skal være helt tilgjengelig i tilfelle det skjærer seg når han skal overnatte.

Men sikkert lurt å pumpe litt mm så han kan gi på flaske? Så blir ikke overgangen så stor.

Ts

Anonymkode: 259be...cb4

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt fra babyen på natten om jeg bodde med far engang, når babyen er så liten. Ihvertfall ikke når grunnen er MITT behov for alenetid. Hadde grunnen vært at jeg skulle på sykehus, at barnet virket å ha behov for å være med far lenger eller lignende, så hadde det blitt noe annet. Men ikke av rent egoistiske grunner. 

Anonymkode: 276bc...4f4

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde sendt han:) mine barn har overnattet hos foreldrene mine fra 6 måneders alder. De var vant til å sove i grindsengen der på dagtid fra før. Gikk helt fint:) her er jo det snakk om pappaen

Skrevet

Aldri 

Anonymkode: 09ba7...747

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde absolutt latt far få ha overnatting. Du sier han er veldig trygg på pappaen sin og at pappaen kjenner leggerutiner godt, så jeg hadde ikke nølt med å la pappaen få trå til og ha barnet over natten. Skulle det bli vanskelig, så får jo du heller være klar til å hoppe i bilen. Er sikker på at pappaen hadde syntes det var kjekt å få ha barnet sitt på overnatting :) 

• Liker 1
Skrevet

Vi gikk fra hverandre da barnet var 8 mnd, jeg mista melka i bruddet. Far begynte å ha overnatting fra barnet var 9 mnd. Hatt faste overnattinger siden da. Jeg har alltid slitt med legging og netter, tror det er fordi jeg er mamma🤔 hos far har det gått knirkefritt👍🏼 

Jeg forstår godt behovet for en kveld alene!  Det blir heldigvis bedre når barnet blir eldre☺️ 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...