Gå til innhold

Samboers bror har brukt hele jula på å snakke om at samboer bør fri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg vil gjerne gifte meg altså, men hallo! 

Han har brukt hele jula på å komme med slengkommentarer om at mannen min må fri til meg.

Det blir klein stemning hver gang, og selv om jeg gjør mitt beste for å ignorere eller snakke det vekk så kjenner jeg at det er veldig ubehagelig. 

Mannen min ønsker ikke bryllup, fordi han er redd for å få fokus på seg selv. Han hater den slags. Hva skal jeg si for å få ham til å slutte? Noen andre tanker? 

Anonymkode: f3a7b...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hvorfor er dette så viktig for deg?" ville jeg spurt, og vendt fokuset mot denne broren. For det virker som dette er noe som opptar ham veldig.

Er han gift selv?

Anonymkode: 234e4...661

• Liker 6
Skrevet

Ja han er gift, og han har allerede sagt at han har skrevet talen, så kan hende det er derfor. 

Er litt redd dette kommertil å fortsette også ved andre anledninger, så jeg må vel ta det opp på et punkt ja, bare så vanskelig når han snakker om det når hele familien til samboer er tilstede

Skrevet (endret)

Si at om han ikke slutter så kommer du og broren hans aldri til å gifte dere. 

Endret av Aragorn ll Elessar
Skrevet

Si at om han fortsetter slik blir han ikke invitert i bryllupet.

Anonymkode: 75abe...906

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja han er gift, og han har allerede sagt at han har skrevet talen, så kan hende det er derfor. 

Er litt redd dette kommertil å fortsette også ved andre anledninger, så jeg må vel ta det opp på et punkt ja, bare så vanskelig når han snakker om det når hele familien til samboer er tilstede

Samboeren din greier ikke selv å sette på plass sin bror?

Anonymkode: ee09a...f55

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg gjør mitt beste for å ignorere eller snakke det vekk

Kan ikke du og kjæresten din være direkte og si klart fra til han om han han må slutte med slike kommentarer?

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min ønsker ikke bryllup, fordi han er redd for å få fokus på seg selv. Han hater den slags.

Men ønsker han å gifte seg? Dere kan jo gifte dere hos Byfogden, og la være å ha bryllupsfest?

• Liker 1
Skrevet

"Mannen min" ...er det ikke etter at dere har giftet dere at samboeren din blir mannen din? ;) 

• Liker 5
Skrevet

Sikker på at du ikke bare kjeder deg i dag ts? :) 

Skrevet
20 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Si at om han ikke slutter så kommer du og broren hans aldri til å gifte dere. 

Ja, det er faktisk en av tingene som stresser meg litt 😅😅                                At samboeren min skal få enda en grunn til å la være å fri. Han er staere enn et esel og tenker han ikke vil at broren skal "bestemme" over ham.. Men hadde jeg sagt noe sånn hadde det ihvertfall aldri tatt slutt..  

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren din greier ikke selv å sette på plass sin bror?

Nei, han liker ikke å lage dårlig stemning. I tillegg er broren noen hakk "over ham" i stort sett alt,  iflg familien, så han er vant til å bite ting i seg. 

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du og kjæresten din være direkte og si klart fra til han om han han må slutte med slike kommentarer?

Har prøvd å ikke ødelegge julestemninga da.. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ønsker han å gifte seg? Dere kan jo gifte dere hos Byfogden, og la være å ha bryllupsfest?

Njaa.. Så er det dette med oppmerksomhet da. Han hadde fått utrolig mye oppmerksomhet fra venner og familie, men negativ sådan, hvis han hadde giftet seg uten å ha fest. Jeg vet at det er mange rundt ham som "maser", selv om han ikke nevner det for meg. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mannen min" ...er det ikke etter at dere har giftet dere at samboeren din blir mannen din? ;) 

Og jo.. Han er jo strengt tatt ikke mannen min sånn rent formelt 😅 Men etter 10 år og 3 unger tillater jeg meg å kalle ham det iblant likevel.. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er faktisk en av tingene som stresser meg litt 😅😅                                At samboeren min skal få enda en grunn til å la være å fri. Han er staere enn et esel og tenker han ikke vil at broren skal "bestemme" over ham.. Men hadde jeg sagt noe sånn hadde det ihvertfall aldri tatt slutt..  

Nei, han liker ikke å lage dårlig stemning. I tillegg er broren noen hakk "over ham" i stort sett alt,  iflg familien, så han er vant til å bite ting i seg. 

Njaa.. Så er det dette med oppmerksomhet da. Han hadde fått utrolig mye oppmerksomhet fra venner og familie, men negativ sådan, hvis han hadde giftet seg uten å ha fest. Jeg vet at det er mange rundt ham som "maser", selv om han ikke nevner det for meg. 

Og jo.. Han er jo strengt tatt ikke mannen min sånn rent formelt 😅 Men etter 10 år og 3 unger tillater jeg meg å kalle ham det iblant likevel.. 

Ok :) Lykke til! Men samboeren din og du burde prøve å være mer bestemt og sette på plass broren og evt andre som er utidige mot dere.

Ikke gjør denne tabben da:

Skrevet

Spør rett ut: kan ikke du slutte å mase sånn? Det er så kjedelig...

Så begynner du å snakke om noe annet etterpå :)

Anonymkode: 59a56...e64

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir det dårlig stemning hvis dere er direkte og sier klart fra til han om han han må slutte med slike kommentarer? Hva slags personlighet har denne broren? Blir han sint eller sur eller hva, hvis dere sier klart fra? 

Uansett synes jeg at det er viktig at dere er tydelige.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...