CheapChampagne Skrevet 3. april 2005 #1 Skrevet 3. april 2005 Hva sier du? Jeg sier jernteppe, men jeg har hørt en del si hjerneteppe. Hva er riktig?
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #2 Skrevet 3. april 2005 Finnes kanskje ikke noe svar på hva som er rett, men jeg har da alltid trodd det var jernteppe?
Gjest Violetta Skrevet 3. april 2005 #4 Skrevet 3. april 2005 Har aldri hørt om hjerneteppe. Jernteppe skal det være. Link her
CheapChampagne Skrevet 3. april 2005 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2005 Jeg og har alltid trodd det heter jernteppe, men i det siste så har jeg hørt flere kalle det hjerneteppe. Men nå fikk jeg iallefall en oppklaring! Takk for linken Tante Fiolett :D
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 3. april 2005 #6 Skrevet 3. april 2005 Har bare hørt jernteppe. Det gir jo imidlertid litt mening å si hjerneteppe og, gjør det ikke? Er jo der oppe det stokker seg når man står der uten å få fram et ord.
Dru Skrevet 3. april 2005 #7 Skrevet 3. april 2005 Har bare hørt jernteppe. Det gir jo imidlertid litt mening å si hjerneteppe og, gjør det ikke? Er jo der oppe det stokker seg når man står der uten å få fram et ord. Nei, det er jo et teppe av jern som legger seg over hjernen. Ikke et teppe av hjerne. Men det er på grunn av den logikken du nevner at mange sier hjerneteppe.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 3. april 2005 #11 Skrevet 3. april 2005 Gjerne forkorte en link litt oppe på siden også. *Skule bort på moddene Tusenfryd og Druscilla.*
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #13 Skrevet 3. april 2005 Jernteppe. Aldri hørt noen si hjerneteppe heller jeg da.
Gjest Violetta Skrevet 3. april 2005 #14 Skrevet 3. april 2005 Gjerne forkorte en link litt oppe på siden også. *Skule bort på moddene Tusenfryd og Druscilla.* PSSST! Hvordan kan jeg gjøre det selv? Unnskyld at jeg bryter inn i tråden, men siden det var her det ble tatt opp så.... send gjerne pm med svar...
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #16 Skrevet 3. april 2005 Ja, gjerne kirurg. Gjerne jernhjerne?
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #17 Skrevet 4. april 2005 Jeg lurer litt på hva dere snakker om egentlig. Jernteppe er jo grensen mot østblokklandene, grensen mellom øst og vest. Har alltid trodd at hjerneteppe er å ikke huske en spesiell ting på flekken, noe som er fornuftig ettersom det et slikt hukommelsestap kan sammenlignes med å få et teppe over hjernen. Mulig jeg tar feil der...
Dru Skrevet 4. april 2005 #18 Skrevet 4. april 2005 Men betydningen er den samme, enten det markerer et fysisk skille som f.eks landegrenser eller om det legger seg over en hjerne. Poenget er at et jernteppe hindrer saker og ting å komme fra den ene siden til den andre.
Gjest Litjmæ Skrevet 4. april 2005 #20 Skrevet 4. april 2005 jernteppe ~teppe 1 ikke-brennbart teppe som kan skille scene og sal i teater 2 i bestemt form: grensen mellom kommuniststatene i Øst-Europa og landene i Vest-Europa 3 hukommelsestap få j- ved eksamen det finnes ikke noe som heter hjerneteppe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå