Gå til innhold

Hun har aldri tid til å møte meg. Bare avslutte hele vennskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var gode venner før, men kontakten har dabbet av når hun flyttet til ny by pga kjæresten. Bor nesten 3 timer unna. Jeg ser på SoMe hun har nye venner der og det er hyggelig det, men føler meg glemt 😕

Jeg kan si til henne når det er ferie "om du kommer hjem i ferien, så hadde det vært hyggelig å finne på noe" Hun er enig i det, men blir liksom aldri noe av. For når ferien er her, så har hun allrede lagt avtaler når jeg tar kontakt. Hver gang. Hun har aldri spurt om jeg vil komme å besøke henne. Jeg vil ikke være masete heller.

Synes det bare er så synd at det har blitt sånn. Hun virker ikke interessert i å finne på noe eller ha kontakt. Hun tar aldri kontakt med meg. Hun er hjemme nå i jula, men ikke hørt noe. Sa hun kom til å ta kontakt så vi kunne møtes. 

Har ikke sett henne på 2 år og vurderer bare å gi opp. Føler jeg maser. Vurderer bare å sende en sms å si det ikke er noe poeng å være venninner siden hun aldri kan møte meg. Ser hun er med gamle venner fra hjembyen når hun er her nede.

Flere som mistet kontakt med venner da de flyttet?

Anonymkode: e7ff5...716

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mister kontakt med venner, og får nye venner, hvert eneste år. Og innimellom kommer gamle venner tilbake igjen. Man flytter, man går gjennom ulike livsfaser, småbarnsår, har fokuset et annet sted, og så finner man plutselig hverandre igjen. Eller ikke. 

Innimellom er det jeg som faser ut litt, andre ganger merker jeg dårlig respons når jeg tar initiativet, og da gidder man jo ikke mer til slutt. Gidder aldri stresse med dette. 

Anonymkode: 7f312...913

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mister kontakt med venner, og får nye venner, hvert eneste år. Og innimellom kommer gamle venner tilbake igjen. Man flytter, man går gjennom ulike livsfaser, småbarnsår, har fokuset et annet sted, og så finner man plutselig hverandre igjen. Eller ikke. 

Innimellom er det jeg som faser ut litt, andre ganger merker jeg dårlig respons når jeg tar initiativet, og da gidder man jo ikke mer til slutt. Gidder aldri stresse med dette. 

Anonymkode: 7f312...913

Ser den. Venner kommer og går. Synes det er dumt siden vi har vært venninner siden ungdomsskolen, men kan ikke tvinge henne heller.

Ts

Skrevet (endret)

Du kan også spørre henne også, og fortelle at du føler deg forbigått. Er ikke masete av deg det. Man lurer jo på hvorfor en venninne aldri tar kontakt.

Endret av wintergirl
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville bare latt være å tatt mer kontakt. 

Hun har fått mange muligheter men valgt å ikke ta dem. Nå er det hennes tur til å ta initiativet. Ville ikke sendt melding. 

Anonymkode: 447d4...908

• Liker 9
Skrevet

Ville ikke sendt melding. Det oppfordrer bare til drama. Slutt gjerne å ta kontakt om du føler at du maset. Dersom hun vil ha kontakt, så vil hun spørre. 

• Liker 11
Skrevet

Ikke noe poeng i å sende melding, hva godt skal komme ut av det? Bare la det fase ut og slutt å kontakte henne.

Anonymkode: 3e961...b24

• Liker 5
Skrevet

Med mindre hun har aktivt gjort noe stygt mot deg, så syntes jeg som regel ikke det er nødvendig å konfrontere. Du har tatt intiativ og gjort ditt, ballen er nå på hennes banehalvdel, og det er nå opp til henne å kontakte deg. Gjør hun det ikke, så ville jeg nok ikke tatt kontakt selv. Et vennskap trenger to parter som gjør et minimum for å opprettholde kontakt. 

Anonymkode: 63994...db1

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært hun venninnen som aldri svarte eller alltid hadde planer. Nå var det helt andre grunner til at jeg ikke svarte da jeg sleit mye, men jeg har mistet mange venninner pga dette og aldri har jeg vært sint på dem, fordi de forsøkte faktisk ofte før de gikk lei og sluttet å kontakte meg. Jeg har forståelse for det og det er min egen feil. Så jeg syntes du skal slutte å ta initiativet og heller la henne komme til deg. Om du ikke hører fra henne så får det bare være slik og du kan heller fokusere på andre venner. 

Anonymkode: f9014...516

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også en slik venninne. Ungdomsvennine, som har tid til alle andre unntatt meg. Hun ringer meg i blant, kjekt det men det er kun for å prate, ikke for å finne på noe. 

Har invitert og invitert de siste gangene, fått nei, men likevel er hun med andre. Så jeg orker ikke spør igjen. Vet ikke om jeg orker si ja engang, om hun spør neste gang. Hun kommer kun når hun har det kjipt eller ikke har andre. Gjentatte ganger dette har skjedd.. 

Så burde veldig bare droppe kontakt jeg og? Har også tatt det opp, men ingen endringer. 

Anonymkode: e1a21...4e6

• Liker 3
Skrevet

Takk for svar dere.

Ja, bør kanskje bare fade henne ut og innse hun ikke vil være min venninne mer. Kjipt, men merker jeg er lei av å hele tiden ta initiativ og bli avvist. Tviler på jeg hører noe fra henne. Vet hun drar på søndag. Men jeg har i det minste prøvd. Må gå begge veier i et vennskap. 

Vi har som sagt vært venninner siden ungdomsskolen og det er sårt når hun finner på ting de andre venninnene i byen her, men jeg blir helt oversett

Ts

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var gode venner før, men kontakten har dabbet av når hun flyttet til ny by pga kjæresten. Bor nesten 3 timer unna. Jeg ser på SoMe hun har nye venner der og det er hyggelig det, men føler meg glemt 😕

Jeg kan si til henne når det er ferie "om du kommer hjem i ferien, så hadde det vært hyggelig å finne på noe" Hun er enig i det, men blir liksom aldri noe av. For når ferien er her, så har hun allrede lagt avtaler når jeg tar kontakt. Hver gang. Hun har aldri spurt om jeg vil komme å besøke henne. Jeg vil ikke være masete heller.

Synes det bare er så synd at det har blitt sånn. Hun virker ikke interessert i å finne på noe eller ha kontakt. Hun tar aldri kontakt med meg. Hun er hjemme nå i jula, men ikke hørt noe. Sa hun kom til å ta kontakt så vi kunne møtes. 

Har ikke sett henne på 2 år og vurderer bare å gi opp. Føler jeg maser. Vurderer bare å sende en sms å si det ikke er noe poeng å være venninner siden hun aldri kan møte meg. Ser hun er med gamle venner fra hjembyen når hun er her nede.

Helt vanlig når venner flytter. Min nærmeste flyttet vekk et par år med typen sin, møttes en sjelden gang i den perioden. Da hn flyttet tilbake så var vi tilbake som venner også.

Anonymkode: 28ca5...c75

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

I min gjeng har vi vært veldig god på å holde kontakt selv om vi bor i forskjellige byer. Vi er en fast gjeng som treffes hver jul, påske og sommer. Alle er selvfølgelig ikke med hver eneste gang, selv om vi prøver å legge det til et tidspunkt hvor alle kan. 

Hvis jeg var deg ville jeg gitt opp i dette tilfellet, men jeg ville ikke sendt melding om det. Bare sluttet å ta kontakt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tenker at det der er veldig naturlig, og jeg ville ikke sendt melding. Bare latt det gå sin gang av seg selv.

Nå i sommer fant jeg plutselig på noe med en kompis jeg faktisk ikke hadde snakket med på 3år. Vi var kjempegode venner før, fant på mye sammen. Men så flyttet vi begge to, og til vidt forskjellige deler av landet, og kontakten faset ut. Så begynte jeg plutselig å tenke på han i sommer, og jeg spurte om han ville finne på noe. Når vi møttes var det som vi var bestevenner igjen i det øyeblikket vi så hverandre. I dag fikk jeg tilsendt et bilde fra han, 6mnd etter forrige gang vi hadde kontakt. Så da skrev vi noen meldinger med hverandre. Kjempehyghyggelig.

Sånn er jeg egentlig med ganske mange venner. Vi sees og snakkes sjeldent, kanskje en gang i året, kanskje sjeldnere. Men vennskapet er fremdeles like sterkt og godt når vi endelig snakkes eller møtes. Og jeg ville ikke ødelagt det med å sende en melding om å avslutte vennskapet. Men jeg orker ikke å mase folk til å møte meg, og føler jeg jeg har mast ligger ballen på deres banehalvdel. Om de ikke spør om å finne på noe før 5år har gått er det helt greit, da møtes vi om 5år.

Men det er sånn jeg fungerer. Jeg har ikke behov for å møtes ofte for å bevare min side av vennskapet. Skjønner godt om du ikke orker å ha det på samme måte. Vi er forskjellige.

Endret av heipådegsann
  • Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du avslutte vennskapet? Kan du ikke bare godta at forhold forandrer seg, akkurat som alt annet i livet. Er det en regel eller forutsetting at dere må treffes av og til for å være venner? Godta tingenens tilstand, aksepter at dere ikke er så nære med, det er ikke deg det er noe galt med. Dersom du ikke er viktig nok til å ha kontakt med så er du ikke viktig nok. Sånn er det. Vær sammen med venner som setter pris på deg og ønsker å være med deg. 

Anonymkode: 4f9e3...bf1

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du avslutte vennskapet? Kan du ikke bare godta at forhold forandrer seg, akkurat som alt annet i livet. Er det en regel eller forutsetting at dere må treffes av og til for å være venner? Godta tingenens tilstand, aksepter at dere ikke er så nære med, det er ikke deg det er noe galt med. Dersom du ikke er viktig nok til å ha kontakt med så er du ikke viktig nok. Sånn er det. Vær sammen med venner som setter pris på deg og ønsker å være med deg. 

Anonymkode: 4f9e3...bf1

Fordi det er jo ikke noe poeng å være venninner med en som aldri vil møte deg og aldri tar kontakt. Da kan like godt avslutte vennskapet 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er jo ikke noe poeng å være venninner med en som aldri vil møte deg og aldri tar kontakt. Da kan like godt avslutte vennskapet 

Planen er fremdeles å sende en melding for å gjøre det klart at vennskapet er avsluttet?

Skrevet

Jeg ville sluttet å ta kontakt, ettersom hun «aldri har tid». Selv har jeg forståelse for at venner kan ha mye å gjøre i perioder, og at det dermed kan gå noen måneder uten at vi ser hverandre. Jeg ville derimot aldri kunne få forståelse for at en venninne «ikke har tid» til å treffe meg i løpet av to år, uavhengig av hvor langt fra hverandre vi bor. Da ville jeg sett på vennskapet som avsluttet.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, hun kan jo ikke fortsette et vennskap som bare går én vei! Greit at personen har d travelt, men likevel har tid til alle andre. Da er det ikke vennskap lenger. Har d selv slik med en venninne. 

Anonymkode: e1a21...4e6

Skrevet
3 timer siden, Gent82 skrev:

Planen er fremdeles å sende en melding for å gjøre det klart at vennskapet er avsluttet?

Nei. Sa over her jeg bare ville la det fade ut og tviler hun tar kontakt. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...