Gå til innhold

Pølse og potetstappe på nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange er lei av julemat, så lurte på å servere pølse og potetstappe på nyttårsaften...hadde du reagert på det ?

Anonymkode: f583f...080

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, med mindre pølsene var laget fra bunnen av og hadde «festkvalitet». 

• Liker 2
Skrevet

I familien pleier vi alltid å ha wienerpølser som nattmat på nyttårsaften.

Altså, "ordentlig" kalkunmiddag tidligere på kvelden, og wienerpølser en eller annen gang etter midnatt.

Anonymkode: a5097...d7b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde reagert ja, men ikke med annet enn overaskelse. Lag en god hjemmelaget en da, og rull pølsene inn i bacon og grill/stek, så blir det litt bedre 😄 Fikk servert god potetstappe med stekte bakon biter i en gang. Smakte godt det. Men alt dette kommer an på hvilke gjester man eventuellt får, og hva de forventer. Er dere alene, er det ihverfall ikke noe problem. 

• Liker 3
Skrevet

Hvem er gjestene? Hvis barneselskap så OK.

Skrevet
2 minutter siden, ViljaH skrev:

Hvem er gjestene? Hvis barneselskap så OK.

Gjestene er både barn og voksne.

Anonymkode: f583f...080

Skrevet

Hadde ikke behøvd overdådig middag, men kanskje ikke pølse og potetstappe. Hva med taco? Litt bedre enn pølser i mine øyne i hvertfall 😄

Anonymkode: 33420...190

Skrevet

Helt ærlig hadde jeg reagert. En ordentlig stek, eller kalkun, hører med :) for min del må det være kalkun :)

Anonymkode: 57e67...1d4

Skrevet

Hva er greia? Er det så farlig? 

Anonymkode: 9bdaa...115

• Liker 5
Skrevet

Inviterer du til nyttårsfest, så får du gidde å lage festmiddag. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis du har invitert på nyttårsfest er det noe rart.. Vi skal ha spleisefest, tre skilte venninner og barn. Det blir taco :)

Anonymkode: 67fa8...26c

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er litt uformelt hadde jeg ikke reagert negativt. Synes @SoWhat? hadde et fint forslag.

Anonymkode: ff4ec...c8e

• Liker 3
Skrevet

Hvis det er kun deg og din nærmeste familie og dere er enige om menyen er det selvfølgelig helt greit. Hvis man derimot inviterer gjester på middag nyttårsaften sier det seg selv at det dreier seg om fest og festmat og da vil nok de fleste bli skuffet over pølser og potetmos på menyen. Det går fint an å finne noe ikke-julete uten at det trenger å være barnebursdagsmiddag. 

• Liker 1
Skrevet

Personlig hadde jeg blitt ganske skuffet over pølse og stappe på nyttårsaften. Det er en festdag, og da hadde jeg forventet annen mat enn pølse.

Eller at det ble servert til barna, og de voksne hadde annen mat.

Skrevet

Hva er fest med pølser? Om du skal ha party for ungene, helt ok

Anonymkode: 9112b...99d

Skrevet

Helt ærlig, så hadde jeg blitt glad. Men nå har jeg julemat LANGT oppi halsen da 😂

Skrevet

Om man er lei av julemat er jo ikke akkurat pølse og potetstappe tingen - fett, tungt fordøyelig, med poteter som eneste tilbehør. 

Hadde nok også blitt ganske skuffet over den type mat på en festdag, der man bør legge litt tid og penger i maten. 

Hva med helstekt side av laks med sennepsaus og agurksalat, eller en annen fiskerett? 

Anonymkode: 96227...927

• Liker 2
Skrevet

Det finnes da tusenvis av andre retter som ikke er julemat........greit om barna får pølser, men ikke voksne. 

Anonymkode: 10b3e...e43

Skrevet

Det er jo bedre enn den såkalte julematen. Ville dog ha valgt skikkelige poteter, ikke potetstappe 

• Liker 1
Skrevet

Om man er lei julemat så finnes det virkelig en god del bedre alternativer enn pølse og potetstappe.

Anonymkode: ae237...06a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...