Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lett etter jobb så lenge, og endelig fått avtalt et intervju. Det er en jobb jeg tror/vet passer meg veldig godt. Jeg har kun vært på et intervju før, og da fikk jeg jo ikke jobben, så må ha vært noe feil.

Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse

Noen tips for å naile intervjuet?

Anonymkode: 99e80...c14

Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lett etter jobb så lenge, og endelig fått avtalt et intervju. Det er en jobb jeg tror/vet passer meg veldig godt. Jeg har kun vært på et intervju før, og da fikk jeg jo ikke jobben, så må ha vært noe feil.

Ikke dra frem diagnosene dine, det er irrelevant så lenge du fikser jobben.

Anonymkode: cb0cb...15b

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke dra frem diagnosene dine, det er irrelevant så lenge du fikser jobben.

Nei, jeg snakker ikke om det med noen andre enn veldig nær familie, men når det gjelder å få tips var det litt relevant :) Da skjønner man jo litt personlighetstype. 

Skrevet

Forbered deg på dine sterke sider og spesielt de som er relevante for stillingen. Vær godt forberedt på hva jobben er og hva du kan tilføre. Tenk gjennom en reell svak side og hva du gjør for at den ikke skal påvirke jobben.

Vær deg selv, slapp av og smil. Du har blitt innkalt til intervju og da mener de du er god nok. Ha selvtillit.

Anonymkode: c6f82...881

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg snakker ikke om det med noen andre enn veldig nær familie, men når det gjelder å få tips var det litt relevant :) Da skjønner man jo litt personlighetstype. 

Tipsene er de samme som for alle andre😊

• Liker 1
Skrevet

Prøv å lære mest mulig om bedriften på forhånd. Les deg opp! :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som regel innkaller man flere til intervju, avhengig av hvor mange man mener er aktuelle. Det at du ikke fikk jobben etter intervju behøver ikke bety at du gjorde noe feil, det betyr bare at noen andre var enda bedre. 

Når du har blitt innkalt til intervju så er du i utgangspunktet god nok for jobben. Prøv å slappe av, møt presis, vær godt forberedt, og vær ærlig. 

Lykke til. 

• Liker 1
Skrevet

Forbered deg på dine sterke og svake sider. Knytt gjerne de positive sidene opp mot jobben. Det verste jeg vet er negative sider som vris om til noe positivt. Hele poenget er å vise st du er selvbevisst på dine feil. Fortell gjerne at du er klar over problemet og prøver å jobbe med det. 

Forbered spørsmål ang stillingen så du virker interessert.

Anonymkode: 4f7c1...0b7

Skrevet

Å grue seg til et jobbintervju er helt vanlig, de fleste gjør det. Selv gruer jeg meg nok mer enn hva som er normalt, og har nok et snev av unnvikende personlighetsforstyrrelse selv. Men har da likevel fått en god jobb. For å roe nervene er det viktig å være godt forberedt. Jeg vil anbefale å søke opp intervjuspørsmål, og svar på disse for deg selv eller forran andre.

så er det viktig å huske på at du allerede har fått bevist at du har det som trengs for å få jobben bare ved at du var blitt innkalt på intervju. I hovedsak er intervjueren ute etter å bli kjent med deg, og hvordan du vil passe inn i firmaet. Vær deg selv, vær høflig, blid og ha litt humor, og ikke prøv å være en verdensmester/bedreviter. Min erfaring i firmaet jeg jobber for er at de er ute etter folk som de kunne tenke seg å omgås de neste årene, og som passer inn i kulturen, såfremt utdanning/kompetanse er på plass. 

Og husk at et intervju ikke er et avhør, det er kun en samtale mellom 2-3 mennekser, hvor de også har like mye å bevise ovenfor deg, som det du har ovenfor dem. I de fleste intervjuer er det uformelt og føles mer som en hyggelig prat. De får deg til å slappe av og roe ned, og er opptatt av at du skal ha en hyggelig opplevelse hos dem og at de skal kunne se den virkelige deg.

så ikke gru deg for mye. Det går som regel bedre enn man tror. Masse lykke til!

Anonymkode: e6c5f...e91

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Flere som gruer seg? Vanskelig å svare på svake/gode sider, tenker mer på at det skal svares i henhold til jobben. Hva som er svak side i jobben....ellers som menneske. Vet noen svarer "vet ikke".

Nå er det jo vanskelig å svare på hva som blir den svake siden i en ny jobb med helt nytt yrke som man ikke har erfaring fra.

Anonymkode: 57024...2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...