Gå til innhold

Alternativ til godteri

Fremhevede innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg har kutta ut alt godteri og spiser mye yoghurt og druer når jeg har lyst på noe godt. Trodde at all den yoghurten (ikke light) ville hindre meg i å gå ned i vekt, men vekta raser nedover som bare det den... :hoppe:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hørt at hvis man absolutt må ha ekte godteri så er vingummi og lakris ikke av det verste. Noen som vet om det er et eneste korn av sannhet i det? :wink:

Forresten så spiser jeg like gjerne frosne jordbær - Nam!

Skrevet

Er ikke det grusomt surt?:tunge1:

Jeg kan strekke meg til youghurt naturell, blåbær, fruktose og vaniljesukker, men sunnere enn det klarer jeg bare ikke (vet det er fett i youghurten og kalorier i fruktosen, men det er i alle fall ikke konserveringsstoffer og vanlig sukker i den).

Synes ikke at det blir for surt jeg. Men så liker jeg at ting er litt sure. Prøv da vel, og se om du liker det, hvis ikke er det jo bare å helle over litt fruktose og vaniljesukker.

Vaniljesukker er vel rørsukker blandet med vanilje, er det ikke? Så da ville jeg heller ha knust litt av en vaniljestang og hatt oppi fruktosen du bruker.

Gjest Emmeli
Skrevet

Lag en liten balnding med rosiner og solsikkefrø. Kjempegodt :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Som trådstarter sier, hun vil ha alternativer til godteri og GÅ NED I VEKT. Forstår det ikke slik at hun er ute etter sunne alternativer til snop, men noe som faktisk han spises uten å legge på seg. Har ikke tenkt å komme med noen mer eller mindre gode forslag, vil bare komme med en kommentar til noen av de andre mer eller mindre gode forslag som hun har fått.

Både rosiener, druer, bananer o.l inneholder sukker (fruktsukker, druesukker) og en god del kalorier, og frø og nøtter omlag 600 kalorier. Selv om frukt inneholder færre kalorier enn mye annen "håndmat", så er det vel lettere å få i seg mye flere gram banan enn gelesnop..?? En enkelt banan veier gjerne 200 g, hvilket gir omlag 200 kalorier, og hvor mye godterifølelse får man av en banan....

Gjest Anonymous
Skrevet

....Godt lørdagskos er feks: i steden for potetgull og dipp, bytte ut potetgullet med gulerøtter, stanselleri, blomkålbuketter. Og lage dippen på yogurt naturell eller kesam (den med aller minst fett% i). Kjempe godt og sundt.

Nøtter er oså godt

Men hvorfor kutte helt ut??

Jeg har erfart det at dersom jeg ikke spist godterier i ukedagene, men koste meg på lørdagene, gikk vektreduksjonen mye lettere. Da msiter man ikke motivasjonon så lett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...