AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #21 Skrevet 30. desember 2018 Bruker PlaqueOff, har en rase med for liten munn (jupp, jeg var ung, dum og valgte en rase som aldri burde avles på kun fordi de var søte). Måtte trekke tenner når den var liten pga for trang munn, veterinæren sa det var mye plakk der selv om jeg pusset daglig, men pga hvordan tennene er så kunne jeg aldri komme meg til alle kriker og kroker. Begynte med plaqueoff og aldri slitt med plakk igjen. Koster litt, men en boks varer i en evighet, kjøper ca 2 bokser i året. Anonymkode: 60028...44a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #22 Skrevet 30. desember 2018 Dyrelegen min nevnte at folk var blitt flinkere til å følge opp dyrene sine og tar seg mere råd til å behandle det som trenges. Jeg har en katt som sliter mye med tannstein og TR (som gjør at han må trekke). Han spiser mye tørrfôr og får en halv pose våtfôr om dagen. Pusser tenna kanskje en gang i måneden. Det går greit. Den andre katten min spiser ikke like mye tørrfôr. Hun får mat fra flere naboer i tillegg til det hun spiser hjemme. Pusser tenna en sjelden gang i blandt. Det er en ordentlig kamp, men det går. Hun har enda ikke hatt behov for tannrens enda. Anonymkode: bd251...15e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #23 Skrevet 30. desember 2018 Pusset tennene på hundene mine fra dag en, gikk fryst vom og tørr fór. For noen mnd siden måtte hunden min på 6 år trekke masse tenner pga tannkjøttbetennelse. Dette kan skje uansett om man pusser tennene og alt det der. Hunden min på 9 år (mammaen til hunden på 6 år) har alltid hatt kjempe fine tenner, aldri måtte fjerne tannstein. Anonymkode: 3e289...4ed
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #24 Skrevet 30. desember 2018 Gir bare tørrfor og hunden har aldri hatt store problemer med tannstein. Men jeg benyttet meg av gratis rens en gang, og da begynte tannkjøttet å blø fortere. Anonymkode: ea087...c24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå