Gå til innhold

stedatter som kommenterer min vekt flere ganger daglig

Anbefalte innlegg

Skrevet

du kler denne genseren minst, du må ikke spise godteri, det synes på vekten, du er feit, du må trene mer osv osv osv.. 

dette får jeg servert daglig... nå like jeg min stedatter minimalt og har mest lyst til å kaste denne spinkle frekke og bortskjemte drittungen fremfor en buss... 

ja, dette er tanker som kommer opp når man blir mobbet.. ja, for dette er mobbing. 

Anonymkode: aa7e3...dc5

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er selvfølgelig ikke ok. 

Har du tatt det opp med barnets far? Han bør jo sette seg ned å ta en alvors prat med jenta om hvordan man oppfører seg mot andre 

• Liker 21
Gjest supernova_87
Skrevet

Okei, hva ønsker du deg fra tråden? 

Du må jo si fra. Sette grenser. Sammen med faren hennes.  

Skrevet

Har du snakket med barnets far om dette? Hva sier han? Han bør få slutt på denne oppførselen.

Anonymkode: 4828b...2cf

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor ble du sammen med faren hennes egentlig? Sikkert ikke en holdbar situasjon for noen av dere

• Liker 3
Skrevet

Du ser jo selv at hun prøver å provosere, prøv å ikke la henne få det som hun vil.

Anonymkode: 2c3a6...b0b

• Liker 6
Skrevet

Hvor gammel er jenta?? I alle dager, håper ikke pappaen er vitne til dette uten å gjøre noe med det!

• Liker 8
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet

I alle dager tenker jeg også! Ufyselig oppførsel, skjønner godt det går inn på deg. Ville snakket med kjæresten/mannen din (far til barnet). 

Gjest supernova_87
Skrevet
1 minutt siden, Frøknen skrev:

Hvor gammel er jenta?? I alle dager, håper ikke pappaen er vitne til dette uten å gjøre noe med det!

Men det er OK at TS, er vitne til slik oppførsel uten å gjøre noe? 

Skjønner ikke hvorfor brorparten snakker bare om at far må ta tak?

Uavhengig av om man er forelder, familiemedlem, nabo, venn, bekjent, eller gud forby stemor, så sier man fra når barn oppfører seg sånn. Snakker noen, uavhengig av hvem de er i forhold til deg, sånn til deg så har man lov, og bør for egen helses skyld, si fra! 

Skrevet
Akkurat nå, Rainstorm skrev:

Men det er OK at TS, er vitne til slik oppførsel uten å gjøre noe? 

Skjønner ikke hvorfor brorparten snakker bare om at far må ta tak?

Uavhengig av om man er forelder, familiemedlem, nabo, venn, bekjent, eller gud forby stemor, så sier man fra når barn oppfører seg sånn. Snakker noen, uavhengig av hvem de er i forhold til deg, sånn til deg så har man lov, og bør for egen helses skyld, si fra! 

Ja, det er relevant. Kan godt hende TS syntes det er ubehagelig å si noe, spesielt om far er vitne uten å si noe. Da hadde jeg iallefall vegret med for å si noe. Om far er vitne uten å gjøre noe, syntes jeg ikke vi bør legge det på TS å oppdra hans barn. 

• Liker 1
Skrevet

"Sånn prater du ikke til en voksen. Nå er det nok. En gang til å jeg bytter passordet på Internet."

Stå nå litt opp for deg selv. Hadde det vært min unge som hadde behandlet ett voksent menneske sånn ville jeg virkelig at de skulle sette ned foten. Dette er ikke greit.

Anonymkode: b51fb...e50

• Liker 33
Gjest Kjærlighetsbarn98
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Sånn prater du ikke til en voksen. Nå er det nok. En gang til å jeg bytter passordet på Internet."

Stå nå litt opp for deg selv. Hadde det vært min unge som hadde behandlet ett voksent menneske sånn ville jeg virkelig at de skulle sette ned foten. Dette er ikke greit.

Eller, «sånn prater du ikke til noen mennesker, om de er barn eller voksne»😊

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forøvrig si meg litt enig i dette. Ofte hjelper det at andre enn mamma og pappa sier ifra. Merker det på mine egne haha

• Liker 4
Gjest supernova_87
Skrevet
2 minutter siden, Frøknen skrev:

Ja, det er relevant. Kan godt hende TS syntes det er ubehagelig å si noe, spesielt om far er vitne uten å si noe. Da hadde jeg iallefall vegret med for å si noe. Om far er vitne uten å gjøre noe, syntes jeg ikke vi bør legge det på TS å oppdra hans barn. 

Klart det er ubehagelig å stå opp for seg selv. Det er ubehagelig å bli mobbet, men man kan ikke alltid vente på at andre skal handle. Og det å stå opp for seg selv handler vel ikke om å oppdra andres barn: det handler om å hevde sin verdi, om å si "sånt finner jeg meg ikke i". Når jeg står opp for meg selv når kollegaen min mobber meg oppdrar jeg henne ikke, jeg står opp for meg selv, og lar hennes handlinger få konsekvenser. 

Dersom far virkelig bevitner sånt uten å gjøre noe må jo TS stå opp for seg selv mot han også. Det verste er ikke de som mobber, men de som sitter passiv og ser på. La oss håpe at den som elsker henne behandler henne bedre.

Skrevet
1 minutt siden, Frøknen skrev:

Jeg kan forøvrig si meg litt enig i dette. Ofte hjelper det at andre enn mamma og pappa sier ifra. Merker det på mine egne haha

Mine å. Ofte kjenner jeg ikke igjen beskrivelsen folk har på de når de har hatt de på besøk. "Så snille ".

Tenker i mitt stille sinn at de er noen troll. 

• Liker 7
Skrevet

Hun passer vel bare på at pappaen får det beste.

Anonymkode: f47cf...232

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mine å. Ofte kjenner jeg ikke igjen beskrivelsen folk har på de når de har hatt de på besøk. "Så snille ".

Tenker i mitt stille sinn at de er noen troll. 

Haha, nettopp! "De har vært så lydige og skjønne." "Hvem sine barn har du hatt på besøk??" føler jeg for å spørre da! 

• Liker 7
Skrevet
24 minutter siden, Rucula skrev:

Dette er selvfølgelig ikke ok. 

Har du tatt det opp med barnets far? Han bør jo sette seg ned å ta en alvors prat med jenta om hvordan man oppfører seg mot andre 

Hvilken respekt skal stedatteren få for ts hvis hun «sladrer» til far fremfor å ta saken i egne hender?

Ts, jeg tenkte å gi deg råd om å ta en alvorsprat med jenta om hvordan vi best mulig snakker om og til andre mennesker, men så leste jeg hvordan du selv beskriver jenta, så da faller det nesten litt bort. 

• Liker 10
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun passer vel bare på at pappaen får det beste.

Anonymkode: f47cf...232

På hvilken måte vil pappa få det bra når hans datter ikke kan oppføre seg? 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Rainstorm skrev:

Klart det er ubehagelig å stå opp for seg selv. Det er ubehagelig å bli mobbet, men man kan ikke alltid vente på at andre skal handle. Og det å stå opp for seg selv handler vel ikke om å oppdra andres barn: det handler om å hevde sin verdi, om å si "sånt finner jeg meg ikke i". Når jeg står opp for meg selv når kollegaen min mobber meg oppdrar jeg henne ikke, jeg står opp for meg selv, og lar hennes handlinger få konsekvenser. 

Dersom far virkelig bevitner sånt uten å gjøre noe må jo TS stå opp for seg selv mot han også. Det verste er ikke de som mobber, men de som sitter passiv og ser på. La oss håpe at den som elsker henne behandler henne bedre.

Jeg tenker det er en vesentlig forskjell mellom en voksen person som sier ifra til en annen voksen person på jobb enn en kvinne som sier ifra til barnet til sin kjæreste. Akkurat i dette tilfellet så tenker jeg det ikke handler om sin verdi mer enn det handler om å lære jenten at slik snakker man ikke til andre, uavhengig av hvem det er. Jeg selv hadde nok sagt ifra, men jeg kan skjønne om andre ikke hadde følt seg komfortable nok til å gjøre det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...