Gå til innhold

Bukse i bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

En kjole som passer skal man vel klare å finne uansett fasong og å gå med kjole i noen få timer klarer man også hvis viljen er tilstede. 

Anonymkode: 5ba70...ce3

Så man skal bruke kanskje flere tusen kroner på et plagg man føler seg ukomfortabel i og aldri vil bruke igjen? 

Og nei, kjole er ikke flatterende til alle. Og ihvertfall ikke kjoler som egner seg i et bryllup. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, i bryllup passer ikke bukse.

Anonymkode: 78638...04e

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er kleskoden? Jeg synes egentlig ikke bukse på damer er innenfor i bryllup, men hør med brudeparet. Kommer an på hvordan den ser ut. Legg ut bilde?

Anonymkode: 4aaf5...3a3

Dersom kleskoden er "pent antrekk" eller "dress/mørk dress" er det absolutt innafor. Det står det ihvertfall når man googler kleskoder i bryllup. 

Spørsmålet var egentlig ikke hva dere mente om bukse som bryllupsgjest, men om todelt bukseantrekk kan sidestilles med buksedress. Nei, har ikke bilde. 

Anonymkode: 32ccf...5d7

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom kleskoden er "pent antrekk" eller "dress/mørk dress" er det absolutt innafor. Det står det ihvertfall når man googler kleskoder i bryllup. 

Spørsmålet var egentlig ikke hva dere mente om bukse som bryllupsgjest, men om todelt bukseantrekk kan sidestilles med buksedress. Nei, har ikke bilde. 

Hva mener du med buksedress? Jeg spør oppriktig fordi dette er et ord som jeg ikke bruker i min daglig tale. Er det som vist på forrige side? De synes jeg nemlig er innenfor. Dersom du får til den samme effekten av en topp og bukse sier jeg bare gå for det.

Og til alle dere som mener at kjole ikke er et problem:

Jo, det kan det være. Jeg får f.eks. ikke tak i strømpebukser som ikke er direkte plagsomme. Om sommeren velger jeg selvsagt barberte ben og ingen strømper - men vinterstid er ikke det en mulighet. Da faller mange kjoler bort. 

TS: hør med brudeparet hva de synes - siden de har valgt "pent" som kleskode er det jo fullt mulig at dette er et helt OK antrekk.

Selv ville jeg valgt en ganske pyntet topp heller enn en topp som matchet buksen i farge.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så man skal kjøpe en dyr kjole bare for å gå med den i noen få timer?

Anonymkode: 4724c...f43

Hva skal du ellers gå med? Jeans? Du må ikke kjøpe dyr kjole. Jeg fant en på H&M til en billig penge

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Thyra skrev:

Så man skal bruke kanskje flere tusen kroner på et plagg man føler seg ukomfortabel i og aldri vil bruke igjen? 

Og nei, kjole er ikke flatterende til alle. Og ihvertfall ikke kjoler som egner seg i et bryllup. 

Trenger da ikke kjøpe en kjole til flere tusen. Med mindre kleskoden er veldig stivpyntet

Men dress på kvinner kan funke.

• Liker 1
Skrevet

Du kan gå i akkurat hva du vil!

Anonymkode: 2a4ae...8f9

Skrevet
På 28.12.2018 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Fin buksedress er vel innenfor i bryllup. Men hva om antrekket er todelt? F.eks bukse og topp i samme/lignende materiale? Det ser jo nesten ut som en buksedress. Jeg synes buksedress er veldig fint, men sliter med å finne en som passer meg i snittet, og som ikke er 20 cm for lang i beina. Hva tenker dere? 

Hvis kleskoden er Pent antrekk, så er det i alle fall helt innafor med buksedress.  Jeg personlig mener det er helt innafor ved kleskoden Mørk dress også, men som du ser i tråden så mener mange at kvinner skal ha på seg kjole nesten uansett. Jeg ville spurt brudeparet.  (Full dress eller smoking kan du alltid ha, så det kunne kanskje være en god investering dersom du overhodet ikke liker å gå i kjole :) )

Anonymkode: ab0a5...465

Skrevet

image.png.2a1a1a0fadabb765655152a415735746.pngimage.png.928b5631342283acd919d9b4fef97aee.pngimage.png.e17e36033c751b27e8809da3f00977af.png  

Skrevet
10 timer siden, Thyra skrev:

I all verden, du trenger da ikke bruke flere tusen på en kjole. Går fint an å finne en rimelig kjole. Med mindre koden er galla.

Anonymkode: 3842f...323

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kleskoden er Pent antrekk, så er det i alle fall helt innafor med buksedress.  Jeg personlig mener det er helt innafor ved kleskoden Mørk dress også, men som du ser i tråden så mener mange at kvinner skal ha på seg kjole nesten uansett. Jeg ville spurt brudeparet.  (Full dress eller smoking kan du alltid ha, så det kunne kanskje være en god investering dersom du overhodet ikke liker å gå i kjole :) )

Jeg identifiserer meg som kvinne, og det ville ikke vært naturlig å gå med smoking. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du ellers gå med? Jeans? Du må ikke kjøpe dyr kjole. Jeg fant en på H&M til en billig penge

Hvem har sagt noe om jeans? Det finnes da andre alternativer enn kjole og jeans? 

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Tror ingen her tenker på jeans når det er snakk om bukse i bryllup.

Anonymkode: 4724c...f43

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, Blondie65 skrev:

Hva mener du med buksedress? Jeg spør oppriktig fordi dette er et ord som jeg ikke bruker i min daglig tale. Er det som vist på forrige side? De synes jeg nemlig er innenfor. Dersom du får til den samme effekten av en topp og bukse sier jeg bare gå for det.

Og til alle dere som mener at kjole ikke er et problem:

Jo, det kan det være. Jeg får f.eks. ikke tak i strømpebukser som ikke er direkte plagsomme. Om sommeren velger jeg selvsagt barberte ben og ingen strømper - men vinterstid er ikke det en mulighet. Da faller mange kjoler bort. 

TS: hør med brudeparet hva de synes - siden de har valgt "pent" som kleskode er det jo fullt mulig at dette er et helt OK antrekk.

Selv ville jeg valgt en ganske pyntet topp heller enn en topp som matchet buksen i farge.

Eksempler på buksedresser som ble vist på forrige side, ja. 

Når kleskoden er "pent" er buksedress innafor, uansett om brudeparet personlig skulle mislike bukser i bryllup. Om de har mye i mot at kvinnelige gjester kommer i bukse, får de faktisk velge en annen kleskode! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...