Gå til innhold

Smertestillende før sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man sliter med smerter under sex. Kan man ta smertestillende (f.eks paralgin forte) før sexen? Hjelper det?

Anonymkode: 0beb0...bda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil lindre smertene ja, men er det ikke bedre å ta tak i roten til smertene og forandre sexen?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Kalmie skrev:

Det vil lindre smertene ja, men er det ikke bedre å ta tak i roten til smertene og forandre sexen?

Tror det er fordi jeg er trang... Men håper det vil endre seg etter å ha hatt en del sex

Skrevet

Er det i skjeden du får smerter? Da kan du forsøke Xylocain salve. Det fikk jeg beskjed om å bruke av min gynekolog de årene jeg slet med Vestibulitt. 

Anonymkode: 3b2de...469

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er fordi jeg er trang... Men håper det vil endre seg etter å ha hatt en del sex

Google vestibulitt 

Anonymkode: 85ea7...866

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

God tid, og ekstra fukt er viktig. Du risikerer mer smerter hvis du "tvinger" deg selv til å ha sex med smerter. Ta evt kontakt med en gynekolog. Eller en fysioterapeut som kan endel rundt dette. 

Anonymkode: 84dc0...de2

• Liker 3
Skrevet

Oppsøk lege/gynokolog for sikkerhets skyld. Det kan være flere ting, og like så greit å oppdage det tidligst mulig om det skulle være noe. Og skulle ikke gynokologen finne noe så er du hvertfall sikker. Bedre én gang for mye enn én gang for lite. Sjekk deg :) 

Anonymkode: ed7f8...104

Skrevet

Hvis det er fordi du er trang vil ikke paralgin forte hjelpe. Det er uansett helt feil vei å gå - både fordi paralgin forte er et preparat som kan gi avhengighet og har misbrukspotensiale i tillegg til at man selvsagt ikke skal ta den type medisiner hvis man ikke absolutt må. Her er nok nøkkelen god oppvarming, bli skikkelig våt, gjerne bruke glidemiddel og bruke god tid på sexen. Viktig at partneren din er forsiktig og tar hensyn.

Anonymkode: dc09a...27f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...