ajarRun Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 På grunn av mer eller mindre gode livsvalg skal jeg være arbeidsledig i en periode. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal assimilere meg inn i denne samfunnsgruppen. Hvor finner de alle de fjottete bildene fulle av tull som ikke stemmer? Hvordan blir jeg med i sånne pyramidespill som selger såpe og søppel? Hvordan ruller man tobakk? Er det den lyseblå petterøs som er greien? Hvor finner de alle de smakløse alkoholen? Kan man spørre på polet om en arbeidsledig-starter pack? Hvordan klarer de å få med en kasse tuborg (borg? den gråe billige?) med seg hjem uten bil? Hvordan spiller man bingo? Lotto? Når går farmen og paradise? Det er så mange ting jeg ikke kan om denne klassen som jeg nå blir del av. Burde jeg søke uføretrygd og klage på ME (samtidig som jeg insisterer på at det ikke er kronisk utmattelsessyndrom og er en usynlig larve eller noe ingen finner?)? Hjelp meg! 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Sett deg i sofaen og følg med på noen serier på tv. Anonymkode: b2fe5...5a8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 Skriv lister over alt du lurer på. Stikk innom den lokale Bingoen for litt rådgivning fra andre i samme situasjon. Det vil åpne seg en ny verden for deg. Anonymkode: 49063...03a 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Ingenting sier god jul som litt forakt for de fattige. Anonymkode: a10e9...915 7
ajarRun Skrevet 27. desember 2018 Forfatter #6 Skrevet 27. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett deg i sofaen og følg med på noen serier på tv. Anonymkode: b2fe5...5a8 Jeg har hverken fjernsyn eller sofa da...
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg har hverken fjernsyn eller sofa da... Se ut av vindu. Tell antall biler/busser/mennesker du ser i løpet av én time. Lag statistikk på det! Anonymkode: b2fe5...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 Stikk innom nav og heng på gratispc-ene noen timer om dagen. Anonymkode: 41048...267
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #9 Skrevet 27. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Se ut av vindu. Tell antall biler/busser/mennesker du ser i løpet av én time. Lag statistikk på det! Anonymkode: b2fe5...5a8 Det verste er at dette satt jeg å gjorde en dag før jul her. Blir litt sprø av sykemelding/depresjon i lengden. 14% brukte ikke blinklys i krysset "mitt". Anonymkode: 19c6c...821 4
visp Skrevet 27. desember 2018 #10 Skrevet 27. desember 2018 Skal du tilbake i jobben din etterhvert, eller må du ut på jobbjakt? I så fall bruker du vel litt tid på søknader og interviewer og sånt? 1
ajarRun Skrevet 27. desember 2018 Forfatter #11 Skrevet 27. desember 2018 13 minutter siden, visp skrev: Skal du tilbake i jobben din etterhvert, eller må du ut på jobbjakt? I så fall bruker du vel litt tid på søknader og interviewer og sånt? Nei, arbeidsgiveren min var slitsom og stilte urimelige krav, i tillegg fikk jeg ikke nok kompensasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sender søknader eller drar på intervjuer, arbeidsgiverne stiller seg jo i kø, det er bare å velge. Men jeg velger å være arbeidsledig en liten stund.
visp Skrevet 27. desember 2018 #12 Skrevet 27. desember 2018 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Nei, arbeidsgiveren min var slitsom og stilte urimelige krav, i tillegg fikk jeg ikke nok kompensasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sender søknader eller drar på intervjuer, arbeidsgiverne stiller seg jo i kø, det er bare å velge. Men jeg velger å være arbeidsledig en liten stund. Ta deg noen turer da vel:)
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #13 Skrevet 27. desember 2018 4 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Nei, arbeidsgiveren min var slitsom og stilte urimelige krav, i tillegg fikk jeg ikke nok kompensasjon. Jeg skjønner ikke hvorfor folk sender søknader eller drar på intervjuer, arbeidsgiverne stiller seg jo i kø, det er bare å velge. Men jeg velger å være arbeidsledig en liten stund. Da får du leve på oppsparte midler og ikke snylte på nav Anonymkode: 4b818...fe4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #14 Skrevet 27. desember 2018 Mistenker at du har gjort ting i litt feil rekkefølge. Solgte du bilen, møblene, TVen, og kanskje huset med en gang du mistet jobben? Du har to år på å komme deg på beina, så det var ganske unødvendig. Slike ting bør man tviholde på så lenge man kan, og gjerne litt lengere, slik at man henger litt etter med regninger hele tiden. Man skal være optimistiske og tro at noen gidder å ansatte en gammel taper som deg selv. Selge eiendeler kan gjør man når man begynner å bli desperate. Bruk i alle fall 5-6 timer på å lete etter jobb om dagen. Se gjerne på noen serier samtidig slik at prosessen er mindre deprimerende. Les masse bullshit-artikler om hvordan best sikkre seg en jobb. Du finner gjerne morsomme, men irrelevante fakta som at de som sender søknader kl 6 om morgenen har en litt større sjans for å få jobben, og hvis du glor på deg selv i speilet mens du står i en power-pose (som gir deg en illusjon av at du er mektig. F.eks supermann-stilling) så vil du virke mere selvsikker på intervjuet. Bruk masse tid på slike ting på Google og YouTube. Når du begynner å bli sikkelig deprimert googler du «bingo + byen din» (f.eks bingo Oslo). Der kan du finne ut hvor du finner bingohaller. Snakk med den mest ustelte personen. Han er garantert deprimert han også og skikkelig desperat etter alt som kan gi en slags fortjeneste. Det er mulig han kjenner noen som trenger flere selgere til sin bedrift eller kjenner en som kan tredoble innsatsen din. Siden du vet at alkoholet ikke smaker noenting, så vet du sikkert hvor du får tak o det. Sannsynligvis er det bare det billige ølet på kiwi som har stått åpent en stud (jeg drikker ikke, så jeg kom ikke til det punktet selv). Slutt å kle deg i de fine klærne dine. Du fortjener ikke å gå i de. De er kun reservert til intervjuer. Når du blir skikkelig deprimert mister du litt viljen til å dusje og stelle deg. Du må fortsatt gjøre det til intervju, men til hverdags kan du godt hoppe over. Hvis du begynner å tenke mere på selvmord enn det som er vanlig for deg, eller når du har brukt for mye av sparekontoen din, så bør du begynne å selge unna ting og flytte hjem til foreldrene dine eller noen du kan bo gratis hos som den parasitten du nå er. Lykke til som arbeidsledig 😄👍🏻! Anonymkode: bc006...be0 3
Husholdning1 Skrevet 28. desember 2018 #15 Skrevet 28. desember 2018 (endret) Ikke så mye å lære seg, det er bare å gjøre det samme som ellers de første 2-3 månedene bortsett fra å dra på jobb. Etter disse 2-3 måneder må du sannsynligvis på et møte hos NAV hvis du mottar dagpenger. Så gjentar du prosessen en gang til og blir sannsynligvis sendt på et jobbsøkerkurs etter det. Endret 28. desember 2018 av Husholdning1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #16 Skrevet 28. desember 2018 "Lyseblå petterøes rullings"❤️ Lenge siden jeg slutta, men om jeg skal begynne igjen med det svineriet, blir det den Anonymkode: 01db5...07e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #17 Skrevet 28. desember 2018 Du kan slå deg løs i alle de forskjellige telle-trådene her på Kvinneguiden... Anonymkode: 1f92e...5e7 1
magikeren Skrevet 28. desember 2018 #18 Skrevet 28. desember 2018 Er ikke du sånn 50+? Da stryker du sikkert med snart uansett, så drikk og pul de dagene du har igjen og ikke tenk for mye på det
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #19 Skrevet 28. desember 2018 Her har du en gylden mulighet til å være med å holde en eldgammel norsk tradisjon i hevd. Hvorfor ikke begynne med hjemmebrenning? Mye enklere enn å bære billig øl fra butikken også. Hvis det skulle røyne på økonomien er det også mye godt innen kopieringssprit, men husk å filtrere den før du drikker den. Anonymkode: b3f6d...a01
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #20 Skrevet 28. desember 2018 Ikke gjør som meg - ikke vær så dum som meg at du tror at folk takler åpenhet når du takler åpenhet vil alle desperate folk komme mot deg. Hva de ønsker? At noen kan ta dritten deres. Hvis du et eneste sekund slapper av og tror at folk oppfører seg bra uten å bli holdt i ørene, tro om igjen. Det er så jævla skuffende å se at folk trenger straff for å slutte å være idioter. Anonymkode: 0f137...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå