Gå til innhold

Min mann sliter enormt med akne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har hatt akne hele ungdomstiden og hele 20-årene. Nå er han i begynnelsen av 30-årene. 

Prøvd alt av hudpleie (glykol og alt mellom himmel og jord) og fire Isotretinoin kurer. Ingenting ser ut til å hjelpe.

Han har ganske normal hud ellers, ingen oljete partier overhode, ingen store porer og ikke spesielt tørr. 

I det siste har han prøvd organisk Matcha olje i fast form, som inneholder virgin Coconino oil, matcha tea, pomgranate oil og bergamot oil. Denne har vært veldig bra for ansiktet generelt, men det er skikkelig pizzatilstander i kinna og i pannen.

Har noen gode tips? Vurderer å prøve The Ordinary, men vet ikke om det er noe poeng. (Hvis det er relevant, så har min mann asiatisk hud).

Alle tips mottas med takk :)

Anonymkode: 9a825...ec2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut melkeprodukter?

Anonymkode: cf157...1d0

• Liker 5
Skrevet

Fire iso-kurer. Da er det ikke noe håp.

Neida.

Kutt ut melkeprodukter. Asiatene tåler ikke det.

Anonymkode: 33012...187

• Liker 1
Skrevet

Skrubb

Skrubb

Skrubb

Og slutt med melkeprodukter 

Anonymkode: f65ed...495

• Liker 1
Skrevet

Sett han på p-pillen Diane. Fungerer ikke det hadde jeg dumpet han.

Anonymkode: 3726e...94a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sett han på p-pillen Diane. Fungerer ikke det hadde jeg dumpet han.

Anonymkode: 3726e...94a

Ja du hadde vel det du 

Anonymkode: 00af0...ab4

• Liker 3
Skrevet

Dere må da Se på kostholdet 

• Liker 2
Skrevet

Jeg gikk fra pizzakropp, ikke pizzatryne, men hele kroppen ja, til glatt fin hud ved å kutte ut ALT med melk i, og soyaprodukter! Soya trigger østrogen hormonet hos både kvinner og menn, og det får akne til å bryte ut som ingenting.

Anonymkode: 51198...5d4

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fire iso-kurer. Da er det ikke noe håp.

Neida.

Kutt ut melkeprodukter. Asiatene tåler ikke det.

Anonymkode: 33012...187

Nå er asia veldig stort da. De fleste i Asia tåler melk, så det er nok ikke der det ligger. Alle mine venner fra pakistan drikker melk uten problemer.

Anonymkode: cf176...f54

• Liker 1
Skrevet

Ville kutte ut produkter som inneholder olje. Bruk produkter som er for normal hud. Kanskje prøve koreansk hudpleie? The Ordinary har jeg ikke prøvd, men kan kanskje være et godt alternativ for koreansk hudpleie. 

Anonymkode: 60cad...491

Skrevet

Tusen takk for hjelp og svar!

Da blir det null melk fra nyttår. Jeg er helt grønn på dette, men betyr det at han kan spise laktosefri produkter?

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir det null melk fra nyttår. Jeg er helt grønn på dette, men betyr det at han kan spise laktosefri produkter?

TS

Nei, melkefritt betyr melkefritt. Ikke ost, smør, melkesjokolade, rømme etc. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, melkefritt betyr melkefritt. Ikke ost, smør, melkesjokolade, rømme etc. 

Ingen av de tingene du ramser opp er laktosefritt, så det svarer ikke på spørsmålet. 

Anonymkode: 8a8d3...2a9

Skrevet

Men fortvil ikke, det finnes masse alternativer for dem som ikke kan/bør spise melk. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk fra pizzakropp, ikke pizzatryne, men hele kroppen ja, til glatt fin hud ved å kutte ut ALT med melk i, og soyaprodukter! Soya trigger østrogen hormonet hos både kvinner og menn, og det får akne til å bryte ut som ingenting.

Oi 😳 Ante ikke dette om soya! 

TS

Skrevet

Ingen av de tingene du ramser opp er laktosefritt, så det svarer ikke på spørsmålet. 

Jeg skrev NEI gjorde jeg ikke? 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Nei, ikke laktosefritt heller. Jeg har ikke spist melk eller melkeprodukter på 11 måneder snart, og huden min har aldri vært så fin. Jeg slet så jævlig at legen ville ha meg på den sterke antibiotika kuren, isotrotin eller noe sånt, men bivirkningene er alvorlig sterke og ikke noe å tulle med, så jeg ville prøve uten melk i første omgang.  Gjett om jeg er glad for det!

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi 😳 Ante ikke dette om soya! 

TS

Ikke jeg heller, men leste sykt mye om dette, og det hjalp meg veldig. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev NEI gjorde jeg ikke? 

Ja, men siden du deretter ramset opp en rekke produkter som ikke var laktosefrie, antok jeg at du misforstod spørsmålet. Det er ingen grunn til å rope av den grunn. Er du overtrøtt? 

• Liker 2
Skrevet

Ja, men siden du deretter ramset opp en rekke produkter som ikke var laktosefrie, antok jeg at du misforstod spørsmålet. Det er ingen grunn til å rope av den grunn. Er du overtrøtt? 

Herlighet. Jeg skrev «nei, melkefritt betyr melkefritt» det vil da si ikke smør, ikke melk, ikke noe som har melk i seg. Vanskelig å forstå? 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...