Gå til innhold

Is på skifer ute....

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man kan få vekk islag på skifer ute. Er såpeglatt ved inngangsdøren. 

Anonymkode: b64c0...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har steintrapp og den var såpeglatt I går. 

"Heldigvis" drysser juletreet endel nå. Kost og brett og strør nålene på trappa. De har delvis fryst fast og nå er det ikke glatt å gå der, ingen grus som kan ripe, ingen salt som jeg synes er grusomt å ha på sko og gulv. Jeg har tidligere brukt granbar på trinnene på glatta og kommer til å dele opp juletreet til det formålet når jula er omme. 

Anonymkode: b2dd1...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del ikke bruk salt, det tåler ikke skifer. Men grus kan du prøve, eller legge på grankvister, som nevnt over her. 

Anonymkode: cfb2f...f85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aske fra vedovn er et eldgammelt triks, men pent er det ikke. Så får man velge mellom mindre pent eller lårhalsbrudd. 

Men sand er selvsagt best selvom det ikke er renslig og pent, heller. Ikke salt skifer, som andre sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For all del ikke bruk salt, det tåler ikke skifer. Men grus kan du prøve, eller legge på grankvister, som nevnt over her. 

Skiferen tåler da salt :)  Men betongen som ligger mellom skiferne i de aller fleste tilfeller tåler de overhodet ikke, og den vil begynne å smuldre. Jeg ville brukt strøsand der man går, det er lett å koste opp når våren kommer og så spyle.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips.

Bruker vi salt så dras dette inn på flisene inne, så det går ikke uansett. 

Tror det blir en tur i skogen og samle litt granbar. 

Ts

Anonymkode: b64c0...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...