Gå til innhold

Gjenoppta gammelt vennskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann som for to og et halvt år siden mistet min aller beste venn. Han hadde gått inn i et usunt forhold med en sjalu og kontrollerende dame. Hun avskyr at han har tillitsforhold til andre enn henne, og det endte med at han ga meg beskjed via melding om at vi ikke skulle ha mer kontakt. Fikk i grunnen ingen forklaring, men jeg skjønte jo forsåvidt hva som var årsaken.

Siden har jeg ikke sett ham eller snakka med ham. Han har flytta ganske langt unna, og dama hans kontrollerer all bruk av telefon og sosiale media, så det har vært "umulig" å få snakka med ham.

I helga traff jeg imidlertid på ham i forbindelse med et arrangement med felles venner. Han visste nok ikke at jeg skulle dit, så jeg var spent på hvordan han ville reagere. Det gikk heldigvis fint. Han kom og hilste og sa hei, og ellers ble det litt småprat og fleiping. Det var ikke anledningen for noe alvorsprat, så jeg fikk ikke snakka ut med ham.

Nå lurer jeg veldig på om jeg skal gjøre et forsøk på å gjenoppta kontakten. Jeg savner ham jo veldig, for vi hadde et nært forhold, og møtet i helga tyder jo på at det ikke er HAN som sto bak "bruddet" vårt.

Hva tror dere? Skal jeg prøve å kontakte ham og høre hva han tenker, eller risikerer jeg at han da går i forsvarsposisjon? Jeg må også være forberedt på at dama vil ha full kontroll på at jeg ringer eller skriver. Eller skal jeg bare være tålmodig og vente på at han kommer tilbake en vakker dag? Plager meg veldig, dette 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han burde jo vært på et krisesenter :S

Anonymkode: 054e8...2c1

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han burde jo vært på et krisesenter :S

Anonymkode: 054e8...2c1

Hvem av dem? :P

Skrevet

Jeg er i den bobla for tiden, og synes det er kjipt. Det må jo gå an å ha kjæreste og venner.

Anonymkode: 49a45...468

Skrevet
Akkurat nå, Gent82 skrev:

Hvem av dem? :P

Kompisen til TS.

Anonymkode: f7b84...ff7

Skrevet

TS, om du ikke har noen andre venner og du begynner å bli gal av ensomhet så for all del ta kontakt. Men om du klarer deg, så vil det ikke være noen vits i. Om du ikke får direkte avslag, hvordan har du tenkt å pleie vennskapet når du må unngå dama hans og de i tillegg bor langt unna?

Skrevet
23 hours ago, bestevennen said:

Jeg er en mann som for to og et halvt år siden mistet min aller beste venn. Han hadde gått inn i et usunt forhold med en sjalu og kontrollerende dame. Hun avskyr at han har tillitsforhold til andre enn henne, og det endte med at han ga meg beskjed via melding om at vi ikke skulle ha mer kontakt. Fikk i grunnen ingen forklaring, men jeg skjønte jo forsåvidt hva som var årsaken.

Siden har jeg ikke sett ham eller snakka med ham. Han har flytta ganske langt unna, og dama hans kontrollerer all bruk av telefon og sosiale media, så det har vært "umulig" å få snakka med ham.

I helga traff jeg imidlertid på ham i forbindelse med et arrangement med felles venner. Han visste nok ikke at jeg skulle dit, så jeg var spent på hvordan han ville reagere. Det gikk heldigvis fint. Han kom og hilste og sa hei, og ellers ble det litt småprat og fleiping. Det var ikke anledningen for noe alvorsprat, så jeg fikk ikke snakka ut med ham.

Nå lurer jeg veldig på om jeg skal gjøre et forsøk på å gjenoppta kontakten. Jeg savner ham jo veldig, for vi hadde et nært forhold, og møtet i helga tyder jo på at det ikke er HAN som sto bak "bruddet" vårt.

Hva tror dere? Skal jeg prøve å kontakte ham og høre hva han tenker, eller risikerer jeg at han da går i forsvarsposisjon? Jeg må også være forberedt på at dama vil ha full kontroll på at jeg ringer eller skriver. Eller skal jeg bare være tålmodig og vente på at han kommer tilbake en vakker dag? Plager meg veldig, dette 😊

Selvfølgelig kan du ta kontakt. Om du så sender rekommandert brev, (eller klarer opprette "poste restante" om det fortsatt finnes ;)). Hvis du sender rekommandert brev må han hente det selv, og hvis dama absolutt må hente det så kan hun ikke gjøre det uten han underskrift på hentelappen, hans originale legitimasjon og fullmakt. Avsenders navn og adresse står ikke på hentelappen, men det er mulig det er bilde av ditt navn og adresse (er dog ikke sikker der), - og du kan spore sendingen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...