Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det andre som venter på å få innvilget uføre??

Ventet bare 2 måneder nå, men kjenner jeg gleder meg til å bli ferdig. 20 kilo av mine skuldre når uføre er i boks.

Anonymkode: 73e2d...1e2

Skrevet

Er du  sikker på at den blir innvilget? 

• Liker 5
Skrevet

Ja, ganske sikker.

Har en ganske sterk sak

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, ganske sikker.

Har en ganske sterk sak

Hvor mange tror du ikke har sagt det før deg? En kjenning som mistet to bein og en arm fikk avslag da NAV mente han kunne finne seg en jobb eller studere.

Når det gjelder NAV så er ikke noe sikkert før du har vedtak svart på hvitt.

Anonymkode: 86bd3...8f1

• Liker 2
Skrevet

Mon søknad ble innvilget på rett under 3 uker, det var både veldig vemodig og litt lettelse. Håper du får svar snart. 

Anonymkode: c2991...3ee

• Liker 1
Skrevet

Venter på svar selv. Ganske klar sak her også, men ikke sikkert den gå igjennom likevel. Så jeg er forberedt på avslag også. Ventet i straks 6 mnd. 

Anonymkode: c224b...554

Skrevet

Ventet i 4 mnd nå og den skulle vært avgjort ifølge fristen de satt selv. Men må vel belage meg på å få nytt brev om behandlingstid en gang på nyåret.?

Anonymkode: c24a0...2c6

Skrevet

Min ble akkurat innvilget etter tre måneder.

Anonymkode: 8d498...7b4

Skrevet

Det heter ufør. Ufør er noe man er, i entall. Man kan snakke om flere uføre, men som en person er man ufør. Ellers er uføre noe man havner i og ikke trenger å søke nav om.

Anonymkode: 23fac...3b7

• Liker 10
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Det heter ufør. Ufør er noe man er, i entall. Man kan snakke om flere uføre, men som en person er man ufør. Ellers er uføre noe man havner i og ikke trenger å søke nav om.

Den var faktisk litt fin, hehe.

Anonymkode: 86bd3...8f1

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ellers er uføre noe man havner i og ikke trenger å søke nav om.

😂 Den var god!

Jeg har også ventet 2 måneder nå. Behandlingstida er vel 8 mnd, så jeg kan risikere å måtte vente til juni...

Anonymkode: d508d...f77

Gjest Promqueen
Skrevet

Jeg venter også. Søkte for 2,5 måneder siden. Søknaden står kun som motatt og har fått beskjed om 6 måneder behandlingstid. Helt uutholdelig å vente.

Skrevet

Hos meg tok det ca 4 mnd før jeg fikk svar.

Men jeg ville ikke tatt det som en god fisk at du får innvilget ufør på forhånd uansett hvor gode beviser du har på at du ikke kan jobbe pga sykdom. Nav er nav. Kjenner flere som har kjempet i mange år for å få innvilget uføre, og klaget x antall ganger på enten avslag på uføre trygd eller uføregraden, enda det er bevist fra flere hold at vedkommende ikke har arbeidsevne. Det har vært beviser fra lege, spesialister, nevropsykologer, psykologer, arbeidstrening, nav lokalt osv.. ut en at det har hjulpet i det hele tatt.

Tenk heller at du får avslag når det kommer til nav systemet, og bli heller positivt overrasket om du får hundre prosent på første forsøk.

• Liker 2
Skrevet
På 28.12.2018 den 20.54, AnonymBruker skrev:

Feil. Det heter uføretrygd. Å komme i et uføre er noe helt annet. Men er det nøye da? 

Folk mener selv de har opplagte saker, fordi alle selv er pargiske og uten innsikt i alle de sakene Nav behandler eller reglene for å oppfylle kravene. Regelen i dag er at folk skal nesten ha en fot i graven før de får invilget varig trygd.

Er man frisk nok til å være på kvinneguiden, så er man ikke syk nok til uføretrygd. 

Anonymkode: c65b1...e47

• Liker 1
Skrevet

Av ren nysgjerrighet. Hvorfor er det viktig å bli ufør? 

Jeg klarer ikke å forstå at noen bruker mye tid og energi på dette, å ønske å gå hjemme uten å bidra noe som helst. Før dere angriper meg og sier jeg ikke forstår. Med min oppvekst og voksenliv, hadde det vært mer naturlig for meg å være ufør enn i 100% jobb. Jeg har også hatt prolaps og isjas, uten en eneste sykedag, da arbeidsgiver tilrettela for meg. 

Anonymkode: 19c16...6d2

• Liker 2
Skrevet

Prolaps og isjas, når man forteller om dette, så skjønner du ikke hva som skal til for og bli ufør. 😄

Anonymkode: 94423...dd4

• Liker 9
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer ikke å forstå at noen bruker mye tid og energi på dette, å ønske å gå hjemme uten å bidra noe som helst. Før dere angriper meg og sier jeg ikke forstår. Med min oppvekst og voksenliv, hadde det vært mer naturlig for meg å være ufør enn i 100% jobb. Jeg har også hatt prolaps og isjas, uten en eneste sykedag, da arbeidsgiver tilrettela for meg. 

Det handler jo om at man fysisk er for syk til å jobbe. Det er ingen som vil bli uføretrygdet, men når man først er arbeidsufør er det kjekt med en inntekt så man kan ha tak over hodet og mat på bordet, liksom. 

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man ikke kan gå på AAP forever og trenger en inntektssikring. Og en avklaring for å slippe sosialkontoret.Med ufør vil man også få noen tusenlapper mer enn AAP. Man slipper også å sende meldekort og varsle nav om hva man gjør og skal til enhver tid.

Og man kan faktisk jobbe litt med ufør også, men poenget med å få det er at man ikke kan forsørge seg selv med å jobbe. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gjør deg dummere enn det du er. Det er ingen som vil bli ufør, men når man er for syk til å jobbe, i motsetning til deg, er det bedre å få innvilget uføretrygd enn å sose rundt i NAV-systemet med innlevering av skjemaer, rapporteringer, møter, osv,.

Min sak ble forresten innvilget etter tre uker.

Anonymkode: 4520f...fc6

• Liker 7
Skrevet

Nærmer seg 8 mnd for min del...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Noen får sterkere smerter, andre har mye fatigue. Fatigue er helt umulig å hanskes med, da våkner du utslitt og en gåtur gjør at du må ligge og hvile etterpå, gjerne i flere timer. Se for deg den mest slitsomme arbeidsdagen du noengang har hatt, se for deg at du våkner og føler som om du nettopp har hatt den hver eneste dag. Eller se for deg at du føler det slik etter 1 time med anstrengelse eller konsentrering

Anonymkode: c1750...d7b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...