AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Min venninne har en datter på akkurat samme alder som min. Skiller en uke mellom dem. Hennes datter ordner alt selv. Kler på seg, går på do selv, finner klær selv, smører mat selv, står opp og slår på tv selv, snakker nesten som oss voksne og er veldig høflig. Hun er veldig selvstendig. Min jente har et godt stykke igjen. Hun trenger hjelp på do, med påkledning, smøring av mat og språket er ikke i nærheten av datteren til venninnen min. Jeg er bekymret for om min datter er veldig treg. Begge er tre og et halvt år. Anonymkode: 4b820...e36
Sushi Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Det er nok heller datteren til venninnen din som er tidlig ute. Men dere bør jo trene på selvstendighet dere også. Ikke for å konkurrere med venninnen din, men fordi det er bra for barnet og gir mestringsfølelse. Prøv å ikke sammenligne. Om et par år kommer du neppe til å tenke på hvem som først lærte å tørke seg på do 5
minister-mio Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 Datteren din høres helt normal ut for alderen. Venninnen din sin datter er nok veldig selvstendig for alderen på en del ting, men viktig å ikke sammenligne da normalspekteret er vidt 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 Har to barn som har passert fire år. Begge trengte tørkehjelp på do ved 3,5 og ingen fant jeg mat selv (med unntak av frukt eller lignende som lå ferdig og tilgjengelig). En snakket veldig reint, med R og lange setninger. Den andre snakket uten skikkelig R, blandet bokstaver og hadde veldig mye kortere setninger. Begge bråkete og vekket oss umiddelbart når de våknet til de var rundt 5 år. Jeg tror det er forskjell på barn og ingenting galt med hverken din eller hennes. Anonymkode: fdc84...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå