Gå til innhold

Han vil ha barn, men vil ikke gifte seg

Anbefalte innlegg

Gjest gjest akkurat nå
Skrevet

Jeg begynner å bli frustrert. Jeg har sagt klart fra at jeg vil gifte meg om jeg skal ha barn. Egentlig ville jeg giftet meg i kirken, men det er helt uaktuelt for han, han vil ikke ha noe selskap og stor ståhei.

Jeg har sagt at vi kan gifte oss på tinghuset isteden, og ikke ha gjester og selskap.

Nå vil han ha barn, men med engang jeg nevner dette med å gifte seg så bakker han helt ut. HVORFOR???

HVorfor vil han ikke gifte seg? Om vi gifter oss så får vi jo alle papirer og slikt i orden. Jeg begynner å bli frustrert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir han noen grunn for at han ikke vil?

Gjest gjest akkurat nå
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Han bare unviker det bestandig. Vi snakker om å få barn ganske snart, kanskje allerede til neste vår (om alt går greit) Men når jeg da spør om å gifte seg, så kan det vente........mumle....mumle....vi snakker om noe annet.

Skrevet

Dette har du sikkert prøvd før men jeg foreslår likevel.

Har du satt han ned og forklart han hvordan du føler og hvis han absolutt ikke vil gifte seg så kan han i det minste gi deg en grunn?

Såpass kan vel han gjøre for deg hvis han vil ta et så alvorlig steg som å ha barn med deg.

Skrevet

Det høres ihvertfall ikke ut til at grunnen til ekteskapsnekten er at han ikke vil ha et langvarig, forpliktende forhold? For når han vil ha barn mad deg, høres det jo absolutt ut som det er deg han vil være sammen med :)

Gjest gjesta
Skrevet

Noen er bare mot ekteskap, har kanskje ikke troen på det.. Men kanskje han føler annerledes senere.

Det pleier å "smitte over" når man går i bryllup.. :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå vil han ha barn, men med engang jeg nevner dette med å gifte seg så bakker han helt ut. HVORFOR???

HVorfor vil han ikke gifte seg? Om vi gifter oss så får vi jo alle papirer og slikt i orden. Jeg begynner å bli frustrert.

Det er det vel bare han som kan svare deg på,...men om han absolutt ikke vil, så synes jeg ikke du skal prøve å overtale/overkjøre ham,..

Papirene får dere i orden med en kontrakt også, det kan jo være at han heller vil ha det fremfor ekteskap, og det trenger ikke bety at han ikke vil leve "lykkelig alle sine dager" sammen med deg,.. :)

Gjest Violetta
Skrevet

Hva med å foreslå et kompromiss? En fest i forbindelse med inngåelse av en kontrakt som sikrer dere det samme som ekteskap. Kanskje det vil falle i bedre jord?

Skrevet

Et kompromiss er en veldig bra løsning tror jeg. Møtes på halvveien. Det er jo en VELDIG stor dag for begge!!

Han får tinghus, du får selskap. (men kanskje ikke 150 gjester.. )

Skrevet
Hva med å foreslå et kompromiss? En fest i forbindelse med inngåelse av en kontrakt som sikrer dere det samme som ekteskap. Kanskje det vil falle i bedre jord?

En slik kontrakt finnes ikke.

Skrevet

De kan vel få en advokat til og sette opp en kontrakt da, som sikrer de begge :wink:

Gjest Bellatrix
Skrevet
De kan vel få en advokat til og sette opp en kontrakt da, som sikrer de begge  :wink:

Skjønner ikke hvorfor folk bruker masse penger på å lage avtaler som ikke er like god som en du lager gratis. Å gifte seg er gratis, advokat og kontrakter koster penger.

Gjest Violetta
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk bruker masse penger på å lage avtaler som ikke er like god som en du lager gratis. Å gifte seg er gratis, advokat og kontrakter koster penger.

:hoho::hoho::hoho:

Har enda ikke hørt om et bryllupp som var gratis. Selve vielsen er gjerne gratis (vet ikke - er ikke gift), men det følger alltid noe med.

Gjest Bellatrix
Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

Har enda ikke hørt om et bryllupp som var gratis. Selve vielsen er gjerne gratis (vet ikke - er ikke gift), men det følger alltid noe med.

Vielsen er gratis. Hva man vil gjøre med feiringen er helt opp til en selv. Mao, det kan bli gratis om man vil.

Skrevet
De kan vel få en advokat til og sette opp en kontrakt da, som sikrer de begge  :wink:

Beklager, men det går ikke fullt og helt. en del forhold forutsetter at man er GIFT i hht lovverket, eks retten til å sitte i uskifte.

Gjest Tabby
Skrevet

En kontrakt er ikke fullverdig med et ekteskap. En samboerkontrakt gir begrensninger bl a på arv.

Faller en av partene vekk og man har barn, og dette gjelder enten det er bare felles barn eller også særkullsbarn, så må man skifte. Sitter man da f eks med hus og gjeld og slikt byr det på mer trøbbel i en allerede vanskelig tid.

Er man gift arver man ektefellen og er det bare felles barn kan man slippe å skifte. Da får man mye mindre i tenke på i en vanskelig tid.

Ellers er det jo også andre ting som kommer automatisk ved ekteskap.

Hva andre velger å gjøre er opp til dem. Men i vårt tilfelle var ekteskap det rette, både pga kjærligheten og det juridiske.

Gjest GreenSky
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare respekter at han ikke vil gifte seg, da? Det er vel ikke en så stor greie? Jeg har ikke tenkt å gifte meg - ever. Får litt klaustrofobi ved tanken. Kanskje han tenker noe av det samme?

Gjest gjest akkurat nå
Skrevet

Takk for alle svar. Det var godt å få sagt dette. Har vært frustrert lenge.

Jeg har gått helt vekk fra dette med selskap, gjester, kake, kjole....osv. Jeg vat at han ikke vil dette, og selv om jeg har hatt en liten drøm om dette, er det greit. Det blir ikke et stort dyrt bryllup.

Men alikevel så syns jeg at det ville være greit å ha orden i papirene om vi skal ha barn. Det er så mye lover og regler og greier som hadde vært greit å hatt i orden. Vi kan gå til tinghuset i treningsdress om det er det om å gjøre. Jeg har helt slått vekk tanken om det store bryllupet, det vil aldri skje.

OK, kanskje han får hetta av tanken, men hvorfor vil han da ha barn? Jeg vil jo si at det er en større deal enn å gifte seg. Da er man jo bundet sammen på livstid da også.

Samboerkontrakter og testamenter kommer til å koke vekk i kålen, jeg printa ut noen forslag for en stund siden. Men han virker ikke interessert i det heller.

Gjest Gjesta
Skrevet

OK, kanskje han får hetta av tanken, men hvorfor vil han da ha barn? Jeg vil jo si at det er en større deal enn å gifte seg. Da er man jo bundet sammen på livstid da også.

Kanskje han synes det er en større deal og gifte seg?

Hvis dere får et barn er dere knytt sammen gjennom barnet, men ikke på papiret. Når man gifter seg er det offisielt at man hører sammen, man er på en måte en"enhet".

Hvis forholdet skjærer seg har dere fortsatt barnet sammen, men om dere er gift må dere bryte ut av "enheten". Litt vanskelig og forklare,..og (jeg vil tro) lettere å forstå for oss som ikke ønsker ekteskap selv,... :klø:

Gjest gjest akkurat nå
Skrevet
Kanskje han synes det er en større deal og gifte seg?

Hvis dere får et barn er dere knytt sammen gjennom barnet, men ikke på papiret. Når man gifter seg er det offisielt at man hører sammen, man er på en måte en"enhet".

Hvis forholdet skjærer seg har dere fortsatt barnet sammen, men om dere er gift må dere bryte ut av "enheten". Litt vanskelig og forklare,..og (jeg vil tro) lettere å forstå for oss som ikke ønsker ekteskap selv,... :klø:

Nei, det der skjønner jeg ikke :( Altså, om man gifter seg så kan man jo skille seg igjen.....Man går jo selvfølgelig ikke inn i et ekteskap med den tanken men.....

Men for meg ville det være helt vanvittig å få barn med en jeg ikke ønsket å være sammen med for bestandig. Og om han får hetta av å tenke på å være sammen med meg bestandig....hvorfor vil han ha barn med meg. Nei dette blir jeg ikke klok på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...