Wilma89 Skrevet 27. desember 2018 #1 Del Skrevet 27. desember 2018 Vi har en sønn som fyller ett år i Mars. Bor i Oslo og får nok derfor ikke barnehageplass før hovedopptaket. Det står derfor mellom permisjon uten lønn eller dagmamma, men kjenner jeg er skeptisk til å sende mini til en fremmed. Noen erfaringer? Og hva har dere gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Del Skrevet 27. desember 2018 Vi hadde dagmamma i to mnd til barnehageplassen var på plass. La ut annonse på Finn småjobber og fant en ufør/jobbsøkende helsesøster som kunne ta på seg jobben. Vi var veldig fornøyd og hadde en god erfaring. Men hvis dere ønsker barnehage, går det an å ringe rundt til de forskjellige. Noen ganger flyttes barn fra småbarns til storbarns midt i året av forskjellige grunner, og da vil det være ledige/mulige plasser. Anonymkode: cbdce...d5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Del Skrevet 27. desember 2018 11 minutter siden, Wilma89 skrev: Vi har en sønn som fyller ett år i Mars. Bor i Oslo og får nok derfor ikke barnehageplass før hovedopptaket. Det står derfor mellom permisjon uten lønn eller dagmamma, men kjenner jeg er skeptisk til å sende mini til en fremmed. Noen erfaringer? Og hva har dere gjort? Så vanskelig. Hvis økonomien tillater det ville jeg tatt ut perm og delt den med pappaen. Hvis ikke begynner du allerede nå å lete og møter dagmammaen flere ganger, også hjemme med sine barn, møter familien hennes og ber om referanser. Møt flere, spør litt om hva de kan tilby og hva de anser som bra oppdragelse. Du står i din fulle rett til å spørre og å komme uanmeldt. Noen bruker tv som barnevakt. En fornuftig dagmamma vil forstå at du vil sjekke og er bekymret. Hilsen tidligere dagmamma. Anonymkode: 0cb81...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Del Skrevet 27. desember 2018 Jeg har vært dagmamma. De kom på besøk ved flere anledninger først og vi hadde innkjøring som i barnehage. Det gikk veldig bra og både foreldrene og jeg var veldig fornøyd. Lagde en rutine som gikk ut på å ha en dag mest mulig lik barnehagehverdagen. Forming, lek, utetid, soving, mat og turer var likt opplegget på en småbarnsavdeling. Anonymkode: 692c6...349 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Del Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, Wilma89 skrev: Vi har en sønn som fyller ett år i Mars. Bor i Oslo og får nok derfor ikke barnehageplass før hovedopptaket. Det står derfor mellom permisjon uten lønn eller dagmamma, men kjenner jeg er skeptisk til å sende mini til en fremmed. Noen erfaringer? Og hva har dere gjort? Hun måtte ha gode referanser. Svært få kan ta ulønnet permisjon. Finnes mange gode folk der ute, som kan passe minsten. Du må bli kjent med henne lenge før ungen skal dit. Anonymkode: 29572...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #6 Del Skrevet 27. desember 2018 Jeg har selv jobbet i mange år som dagmamma (ikke i oslo) å det som gikk igjen var dessverre foreldre som hadde veldig dårlig erfaring med dagmamma. En far kunne fortelle at barnet kom ofte hjem med store blåmerker å rare forklaringer på hvordan dette hadde skjedd. Til slutt satt de opp skjult camera å fikk bevis på at dagmammaen skadet barnet Dette var visst en dagmamma som hadde gode referanser fra tidligere dagmammajobber. Det har også vært skrevet i avisen her om en dagmamma som var så voldelig mot en ettåring at barnet døde Så nei jeg hadde ikke turd å ha dagmamma til mitt barn hvertfall. Hvis du søker litt på nettet så finner du en helt tråd på diskusjonsforum om foreldre med veldig dårlige opplevelser med dagmamma.Les den før du bestemmer deg for å eventuelt få en dagmamma. Anonymkode: 77963...fb1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 27. desember 2018 #7 Del Skrevet 27. desember 2018 Har du råd bør du ta ulønnet permisjon, det gjorde jeg med minstemann. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 27. desember 2018 #8 Del Skrevet 27. desember 2018 Hadde ikke brukt dagmamma. Ville heller vurdert familiebarnehage eller ulønnet perm. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvepp Skrevet 27. desember 2018 #9 Del Skrevet 27. desember 2018 Løsningene dine blir vel ulønnet perm eller å være dagmamma selv for andre sine barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Addie Skrevet 27. desember 2018 #10 Del Skrevet 27. desember 2018 To av mine kollegaer har hatt barnet sitt hos dagmamma er i Oslo vest før de fikk bhgplass, og de betalte 12 000 (!!!) i mnd. Har du sjekket pris? Hadde seriøst blitt hjemme med kontantstøtte og tatt ut ferie/permisjon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #11 Del Skrevet 27. desember 2018 I Bergen er det vanlig å betale kontantstøtten + det en barnehageplass koster. 12.000 kr i måneden hørtes altfor dyrt ut! Anonymkode: 77963...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Addie Skrevet 27. desember 2018 #12 Del Skrevet 27. desember 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Bergen er det vanlig å betale kontantstøtten + det en barnehageplass koster. 12.000 kr i måneden hørtes altfor dyrt ut! Anonymkode: 77963...fb1 Kontantstøtten er på 7500,- så de betalte 4500,- utenom. Ikke så mye mer enn i Bergen Sjukt. Og hun hadde 4 barn hele tiden, var veldig populær visstnok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #13 Del Skrevet 27. desember 2018 2 minutter siden, Addie skrev: Kontantstøtten er på 7500,- så de betalte 4500,- utenom. Ikke så mye mer enn i Bergen Sjukt. Og hun hadde 4 barn hele tiden, var veldig populær visstnok Okey beklager visste ikke at kontantstøtten var på så mye,har ikke hatt så små barn på mange år å mener den var lavere da. Anonymkode: 77963...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvepp Skrevet 28. desember 2018 #14 Del Skrevet 28. desember 2018 15 timer siden, addict skrev: Hadde ikke brukt dagmamma. Ville heller vurdert familiebarnehage eller ulønnet perm. Kan ikke hvem som helst ha en familiebarnehage da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 28. desember 2018 #15 Del Skrevet 28. desember 2018 2 timer siden, Kvepp skrev: Kan ikke hvem som helst ha en familiebarnehage da? Nei de må godkjennes og søkes på som vanlige barnehager, ihvertfall de som hadde vært aktuelle her 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvepp Skrevet 28. desember 2018 #16 Del Skrevet 28. desember 2018 37 minutter siden, addict skrev: Nei de må godkjennes og søkes på som vanlige barnehager, ihvertfall de som hadde vært aktuelle her 😊 Okey det høres betryggende ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå