Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sparer hver mnd spesifikt til juleshopping. Julegaver kjøpes i desember, når vi har oversikt over ønsker og behov. Det er lite å spare på å kjøpe julematen før man trenger den, det er ikke sparing å flytte kjøpet til august liksom. 

Jeg fokuserer alltid på å ikke kjøpe mer enn nødvendig. Det er ikke for å spare penger, men for å ikke kaste uspist mat. 

Anonymkode: b6a75...dd3

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tips til hvordan du kan spare mer. Må du kjøpe 18 julegaver? Mange kutter det ut og gir bare til de aller nærmeste eller bare til barna. Tenk over det. 

Anonymkode: aaa2b...06a

Vi vil gjerne huske på barn, deres samboere, foreldre, søsken og deres barn. Det er en gang i året, man ofrer seg litt. 

Anonymkode: 92e8b...9b8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sparer hver mnd spesifikt til juleshopping. Julegaver kjøpes i desember, når vi har oversikt over ønsker og behov. Det er lite å spare på å kjøpe julematen før man trenger den, det er ikke sparing å flytte kjøpet til august liksom. 

Jeg fokuserer alltid på å ikke kjøpe mer enn nødvendig. Det er ikke for å spare penger, men for å ikke kaste uspist mat. 

Det er penger å spare når du kommer over noe som er suerpris en dag, som du vet er dyrt til jul. 

Slakter hadde eks ribbeside av sau på tilbud. Jeg kjøpte, og laget pinnekjøttet selv. Krever lite arbeide, og du går det veldig billig. Samme med fenalår. Kjøpte fersk lår, laget det til selv krever minimalt med arbeide. Mye, mye billigere. 

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Desember er ikke over, men en stund til lønning, eller pensjon. 

Denne julen har vi moderert oss kraftig. Sjekket nettbanken i dag, og det ser bra ut. 

Du måtte sjekke nettbanken for å få kontroll? Det høres ikke helt bra ut....

Anonymkode: 9f85f...b59

Skrevet

Jeg kjøpte ikke en eneste julegave iår. Ellers har jeg brukt omtrent akkurat det samme på mat og bolig. Har dermed det halve skattetrekk igjen til ekstra sparing. Skjønner ikke hvorfor man skal bruke så mye penger i julen, og hvorfor man skal lage en tråd når man faktisk klarer å bruke litt mindre. 

Anonymkode: cbe10...03e

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte ikke en eneste julegave iår. Ellers har jeg brukt omtrent akkurat det samme på mat og bolig. Har dermed det halve skattetrekk igjen til ekstra sparing. Skjønner ikke hvorfor man skal bruke så mye penger i julen, og hvorfor man skal lage en tråd når man faktisk klarer å bruke litt mindre. 

Du skjønner at du tilhører unntaket, ikke sant? 😅

Anonymkode: de261...fc1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er penger å spare når du kommer over noe som er suerpris en dag, som du vet er dyrt til jul. 

Slakter hadde eks ribbeside av sau på tilbud. Jeg kjøpte, og laget pinnekjøttet selv. Krever lite arbeide, og du går det veldig billig. Samme med fenalår. Kjøpte fersk lår, laget det til selv krever minimalt med arbeide. Mye, mye billigere. 

For oss, som hverken kjøper fenalår eller pinnekjøtt, så er det lite å spare på å kjøpe det lenge før. 

Vi dropper heller å kjøpe det unødvendige, i stedet for å kjøpe og kaste. 

Jeg har et par venner som er veldig økonomiske. Men de bruker mye mer penger enn oss, gjennom hele året. De er mest opptatt av tilbud og rabatt, uavhengig av behov. Og da bruker de mye penger på unødvendig ræl :) 

spar litt hele året, i stedet for å være gnien i jula :) 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner at du tilhører unntaket, ikke sant? 😅

Anonymkode: de261...fc1

Hvorfor ler du av meg? 

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hva i alle dager er poenget med denne skrytetråden??

Anonymkode: 0bb21...45a

Enig. Hva er vitsen med disse «Se på meg, skryt av meg fordi jeg har vært flink».

Vi bryr oss midt i brunøyet om hvor flink du har vært, men hvis du vil ha diplom så tror jeg Office pakken har en slik funksjon hvor du kan lage en slik. Ramme den inn og henge på veggen kanskje, signert D.J. Trump eller Siw Jensen.

Anonymkode: 60e3b...0ea

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å, men deler dere ikke på utgiftene?

Anonymkode: 03705...a10

Mest jeg som har tid og lyst til å handle, men jeg bruker bare mannens kort nå etter jul, felles økonomi. Så ingen problem! :)

Anonymkode: 02673...1c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...