AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Desember er ikke over, men en stund til lønning, eller pensjon. Denne julen har vi moderert oss kraftig. Sjekket nettbanken i dag, og det ser bra ut. Anonymkode: 92e8b...9b8 3
Husholdning1 Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 Gratulerer, du dere/har ikke overforbrukt. Men at du måtte ajekke nettbanken for å vite hvordan det står til sier meg at du bør intensivere kontrollen litt. 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, Husholdning1 skrev: Gratulerer, du dere/har ikke overforbrukt. Men at du måtte ajekke nettbanken for å vite hvordan det står til sier meg at du bør intensivere kontrollen litt. Du tar feil. Hadde ikke tenkt på å sjekke den, men var der inne for å overføre penger til sparekonto. Jeg viste jeg lå godt an, ville derfor overføre mere, enn det faste trekket. Anonymkode: 92e8b...9b8 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tar feil. Hadde ikke tenkt på å sjekke den, men var der inne for å overføre penger til sparekonto. Jeg viste jeg lå godt an, ville derfor overføre mere, enn det faste trekket. Anonymkode: 92e8b...9b8 Å så flink da Anonymkode: 5515a...534 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Desember er ikke over, men en stund til lønning, eller pensjon. Denne julen har vi moderert oss kraftig. Sjekket nettbanken i dag, og det ser bra ut. Anonymkode: 92e8b...9b8 Hva i alle dager er poenget med denne skrytetråden?? Anonymkode: 0bb21...45a 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 Økonomien her er god uansett om det er jul eller juli. Men ser ikke helt poenget med å lage en egen tråd om det. Er det pga det er uvanlig for deg å ha penger igjen etter jul eller før lønningen kommer? Anonymkode: db864...c6a 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #9 Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Desember er ikke over, men en stund til lønning, eller pensjon. Denne julen har vi moderert oss kraftig. Sjekket nettbanken i dag, og det ser bra ut. Anonymkode: 92e8b...9b8 Hva sparte dere penger på? Anonymkode: 03705...a10 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #10 Skrevet 27. desember 2018 Hvordan greide du det ts? Anonymkode: 03705...a10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #11 Skrevet 27. desember 2018 Billigere julegaver? Mindre snop? Fortell! Anonymkode: 03705...a10 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #12 Skrevet 27. desember 2018 Ser det kom noen sure kommentarer. Til dere: det er nok av negative kommentarer på kg. Gå inn der. Til dere som lurer på hvordan jeg klarte det. 1. Jeg la julegave innkjøp i aug, sept, okt og november. Har 18 gaver å kjøpe. La meg på et nøkternt nivå. I tillegg fikk alle sokker, jeg har strikket gjennom året. 2. Kuttet ut de fleste julekort. I år sendte jeg kun til familie som bor langt vekke I november var jeg hos slakter og kjøpte ribbe, pølser, medister. Frøs det ned. 3. Jeg kuttet ut alle julekakene. Lite ble spist av de. Krumkakene lagde jeg. Laget selvsagt desserter selv. Gjennom høsten har jeg forvellet grønnsaker og fryst. Jeg har gått etter tilbud i høst, for ting jeg vet vi bruker i julen. Ja, jeg er stolt. Jula behøver ikke bli til at det skal være de dyreste gavene. Folk løper som gale i butikkene. Det ble jul, og ro i hjemmet. Den siste uken før jul var jeg ikke på butikker. Vi har ikke manglet noen ting. Vi har hatt gjester, alle har fått julemat. Og ennå har vi juledager igjen. Så pr i dag, har jeg ikke brukt opp novemberlønnen heller. Jeg er flink med penger ellers, og sparer, men å komme dit at desember kan brukes til andre ting enn å løpe i butikkene. Anonymkode: 92e8b...9b8 10
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #13 Skrevet 27. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ser det kom noen sure kommentarer. Til dere: det er nok av negative kommentarer på kg. Gå inn der. Til dere som lurer på hvordan jeg klarte det. 1. Jeg la julegave innkjøp i aug, sept, okt og november. Har 18 gaver å kjøpe. La meg på et nøkternt nivå. I tillegg fikk alle sokker, jeg har strikket gjennom året. 2. Kuttet ut de fleste julekort. I år sendte jeg kun til familie som bor langt vekke I november var jeg hos slakter og kjøpte ribbe, pølser, medister. Frøs det ned. 3. Jeg kuttet ut alle julekakene. Lite ble spist av de. Krumkakene lagde jeg. Laget selvsagt desserter selv. Gjennom høsten har jeg forvellet grønnsaker og fryst. Jeg har gått etter tilbud i høst, for ting jeg vet vi bruker i julen. Ja, jeg er stolt. Jula behøver ikke bli til at det skal være de dyreste gavene. Folk løper som gale i butikkene. Det ble jul, og ro i hjemmet. Den siste uken før jul var jeg ikke på butikker. Vi har ikke manglet noen ting. Vi har hatt gjester, alle har fått julemat. Og ennå har vi juledager igjen. Så pr i dag, har jeg ikke brukt opp novemberlønnen heller. Jeg er flink med penger ellers, og sparer, men å komme dit at desember kan brukes til andre ting enn å løpe i butikkene. Anonymkode: 92e8b...9b8 Takk for fyldig tilbakemelding med mange gode tips! Anonymkode: 03705...a10 8
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #14 Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ser det kom noen sure kommentarer. Til dere: det er nok av negative kommentarer på kg. Gå inn der. Til dere som lurer på hvordan jeg klarte det. 1. Jeg la julegave innkjøp i aug, sept, okt og november. Har 18 gaver å kjøpe. La meg på et nøkternt nivå. I tillegg fikk alle sokker, jeg har strikket gjennom året. 2. Kuttet ut de fleste julekort. I år sendte jeg kun til familie som bor langt vekke I november var jeg hos slakter og kjøpte ribbe, pølser, medister. Frøs det ned. 3. Jeg kuttet ut alle julekakene. Lite ble spist av de. Krumkakene lagde jeg. Laget selvsagt desserter selv. Gjennom høsten har jeg forvellet grønnsaker og fryst. Jeg har gått etter tilbud i høst, for ting jeg vet vi bruker i julen. Ja, jeg er stolt. Jula behøver ikke bli til at det skal være de dyreste gavene. Folk løper som gale i butikkene. Det ble jul, og ro i hjemmet. Den siste uken før jul var jeg ikke på butikker. Vi har ikke manglet noen ting. Vi har hatt gjester, alle har fått julemat. Og ennå har vi juledager igjen. Så pr i dag, har jeg ikke brukt opp novemberlønnen heller. Jeg er flink med penger ellers, og sparer, men å komme dit at desember kan brukes til andre ting enn å løpe i butikkene. Anonymkode: 92e8b...9b8 Glemte å få med at alle disse smågavene rundt omkring til venner. Ofte blir det kjøpt noe, bare for å kjøpe. I år fikk alle brente mandler med diverse smaker. Litt mere planlegging, skal ikke mye til, så fikk jeg det til. 2 januar begynner vel salget, og da blir 2 av neste års julepresanger kjøpt. Anonymkode: 92e8b...9b8 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #15 Skrevet 27. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Glemte å få med at alle disse smågavene rundt omkring til venner. Ofte blir det kjøpt noe, bare for å kjøpe. I år fikk alle brente mandler med diverse smaker. Litt mere planlegging, skal ikke mye til, så fikk jeg det til. 2 januar begynner vel salget, og da blir 2 av neste års julepresanger kjøpt. Anonymkode: 92e8b...9b8 Så bra! Anonymkode: 03705...a10 3
addict Skrevet 27. desember 2018 #16 Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva i alle dager er poenget med denne skrytetråden?? Anonymkode: 0bb21...45a Skrytetråd og skrytetråd, er jo ikke mer enn hva man kan forvente av et voksent menneske vel? 🤷🏼♀️ 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #17 Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, addict skrev: Skrytetråd og skrytetråd, er jo ikke mer enn hva man kan forvente av et voksent menneske vel? 🤷🏼♀️ Du får mene hva du vil, men jeg kom til at i år skal jeg gjøre forandringer med tanke på julen. Det er vel med ned meg, som med mange andre... Utsetter det som skal kjøpes og ordnes. Langt uti desember løper vi rundt. Vil ikke ha det slik lengre. Derfor tok jeg et oppgjør. Du kan jo lese diverse andre tråder her på kg, om hva folk gjorde før jul. Anonymkode: 92e8b...9b8 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #18 Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Glemte å få med at alle disse smågavene rundt omkring til venner. Ofte blir det kjøpt noe, bare for å kjøpe. I år fikk alle brente mandler med diverse smaker. Litt mere planlegging, skal ikke mye til, så fikk jeg det til. 2 januar begynner vel salget, og da blir 2 av neste års julepresanger kjøpt. Anonymkode: 92e8b...9b8 Tips til hvordan du kan spare mer. Må du kjøpe 18 julegaver? Mange kutter det ut og gir bare til de aller nærmeste eller bare til barna. Tenk over det. Anonymkode: aaa2b...06a 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #19 Skrevet 27. desember 2018 Jeg er blakk, men mannen har nesten ikke brukt penger... Sier litt om hvem som tar seg av juleinnkjøp og gaver... 😂 Anonymkode: 02673...1c4 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #20 Skrevet 27. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er blakk, men mannen har nesten ikke brukt penger... Sier litt om hvem som tar seg av juleinnkjøp og gaver... 😂 Anonymkode: 02673...1c4 Å, men deler dere ikke på utgiftene? Anonymkode: 03705...a10 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå