Gå til innhold

Nordmenn er kjedelige.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er vi så kjedelige? Vi gjør ingenting ut av oss. Jeg er vant med det norske, men er vi mer lykkelig enn andre siden vi liksom har det så mye bedre enn andre? hvordan er det mulig å være lykkelig i andre land da? 
Men jeg føler at nordmenn er et folkeslag ingen snakker om, ingen frykter oss og ingen har respekt for oss. vi er kjedelige mennesker som bøyer oss for andre og folk vil bare ha forhold med oss fordi de tror vi er rike. dette er så kjedelig. 
Det er alltid VI som må passe på så vi ikke blir utnyttet osv.. 

Anonymkode: 3d8f0...884

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig?

Hva mener du skulle være så spennende da?

En av grunnene til at vi ikke er så kjente ute i den store verden har vel ikke noe med at vi ikke har utmerket oss, men fordi det er så få av oss.

Vil du bli snakket om, fryktet og respektert? Som Trump eller noe i den skalaen?

Anonymkode: a9850...030

• Liker 4
Skrevet

Pfhahaha, om du får noen på kroken så mister jeg trua på brukerne her inne helt og holdent 😂

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig?

Hva mener du skulle være så spennende da?

En av grunnene til at vi ikke er så kjente ute i den store verden har vel ikke noe med at vi ikke har utmerket oss, men fordi det er så få av oss.

Vil du bli snakket om, fryktet og respektert? Som Trump eller noe i den skalaen?

Anonymkode: a9850...030

nei trenger ikke det. men når vi omtales av andre, så er det at vi er naive eller horer . 
mens vi omtaler andre som folk en må passe seg for, de ser ned på oss, de tar styringa osv. 
Enten det er en kvinne som blir sammen med en muslimsk mann eller en mann som blir sammen med ei thaidame, så er det den norske som får svi. 
Nylig hørte jeg om et tilfelle der en norsk mann har kommet hardt ut å kjøre pga han fikk barn med ei thaidame. han får ikke barna til norge igjen..

Skrevet

Spør du sånn ca. alle andre enn nordmenn så er vi ikke kjedelige. 

Anonymkode: 379ec...95e

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør du sånn ca. alle andre enn nordmenn så er vi ikke kjedelige. 

nei, fordi nordmenn liker å leve kjedelig. Fjellturer, sitte foran tvn, skiturer, alkohol om helgene. 
Og alle skal være like. man får en diagnose om man er litt utenfor normalen. 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

nei, fordi nordmenn liker å leve kjedelig. Fjellturer, sitte foran tvn, skiturer, alkohol om helgene. 

Gjør du noe selv for å ikke være "kjedelig"?

Anonymkode: 04c72...931

• Liker 3
Skrevet

Elsker den latinske kulturen. Naboene trekkes ut i gata, snakker med alle, danser, skåler og lever livet

Anonymkode: 02ea2...4a3

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er vi så kjedelige? Vi gjør ingenting ut av oss. Jeg er vant med det norske, men er vi mer lykkelig enn andre siden vi liksom har det så mye bedre enn andre? hvordan er det mulig å være lykkelig i andre land da? 
Men jeg føler at nordmenn er et folkeslag ingen snakker om, ingen frykter oss og ingen har respekt for oss. vi er kjedelige mennesker som bøyer oss for andre og folk vil bare ha forhold med oss fordi de tror vi er rike. dette er så kjedelig. 
Det er alltid VI som må passe på så vi ikke blir utnyttet osv.. 

Engang var vi fryktet og respektert, men da dro vi vidt og bredt i storslagne skip som hardbarka krigere og satte en støkk i alle vi møtte. Så ble vi en stormakt, og så kom Svartedauen og ødela alt og vi tilbrakte århundreder som koloni.

Nå vil alle hit fordi vi har penger, i motsetning til før da vi var ei fattig steinrøys. Nå er vi ei søkkrik steinrøys, så lenge det varer.

I tillegg regnes vi for å være svært pene mennesker, kjempesnille(altfor snille, ifølge noen) og fredelige. Det du kaller "kjedelig" TS, er for andre etterlengtet fred og ro etter år med konflikt og utrygghet.

Snart tar rikdommen slutt, og da blir det straks mer spennende igjen med mindre vi ender opp som koloni på nytt. Du får smøre deg med tålmodighet, TS.

Anonymkode: 636f1...baa

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Du står fritt til å gjøre noe annet enn å dra på fjell- eller skitur, se TV eller drikke deg full i helga.

Hva liker du å gjøre da, som du ikke kan gjøre her i landet?

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Engang var vi fryktet og respektert, men da dro vi vidt og bredt i storslagne skip som hardbarka krigere og satte en støkk i alle vi møtte. Så ble vi en stormakt, og så kom Svartedauen og ødela alt og vi tilbrakte århundreder som koloni.

Nå vil alle hit fordi vi har penger, i motsetning til før da vi var ei fattig steinrøys. Nå er vi ei søkkrik steinrøys, så lenge det varer.

I tillegg regnes vi for å være svært pene mennesker, kjempesnille(altfor snille, ifølge noen) og fredelige. Det du kaller "kjedelig" TS, er for andre etterlengtet fred og ro etter år med konflikt og utrygghet.

Snart tar rikdommen slutt, og da blir det straks mer spennende igjen med mindre vi ender opp som koloni på nytt. Du får smøre deg med tålmodighet, TS.

jeg vil hverken at det skal bli krig eller at det skal spre seg med sykdommer. 
Men jeg føler det eneste vi har  er penger...nordmenn har ikke penger, men landet har. men norge er mest interessert i å ta inn de som ikke er interessert i å gjøre nytte for seg. og de drar fattigdommen med seg hit, bygd for vinter er de heller ikke. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

jeg vil hverken at det skal bli krig eller at det skal spre seg med sykdommer. 
Men jeg føler det eneste vi har  er penger...nordmenn har ikke penger, men landet har. men norge er mest interessert i å ta inn de som ikke er interessert i å gjøre nytte for seg. og de drar fattigdommen med seg hit, bygd for vinter er de heller ikke. 

Jeg kan være enig i dette, bortsett fra det med at vi bare har penger. Vi har en rik og levende kulturarv som mange ikke er klar over(spesielt ikke de såkalt urbane), bl.a. innenfor musikk, matkunst og annen skapende virksomhet. Nordmenn greier å gjøre seg bemerket i utlandet med kreativitet og finesse.

Men jeg synes at landet i dag kan bære preg av det vulgære som er så typisk for nyrike tullinger, flasher rikdom på kortenkt og smakløst vis. Siden denne rikdommen er bygd på noe som snart tar slutt, vil vi bli nødt til å ta vare på andre verdier,

De verdiene som folk fra andre land trekker frem - de jeg kjenner, altså - er selvrespekt og respekt for andre, omtanke, fredsommelighet, vennlighet, ro. I tillegg har du vår hang til egenrådighet og stahet, og det tradisjonelle idealet om å klare mest mulig selv. Legg gjerne til en porsjon selvironi. Det er ihvertfall slik jeg opplever ålreite norske folk.

• Liker 1
Skrevet

Du vet, TS, de nasjoner som gjør seg bemerket på verdensscenen er folkerike nasjoner, i tillegg til å ha en høyt utviklet kultur og stor materiell rikdom. Dette er i alle tilfeller bygd opp på imperialisme, slaveri og folkemord, i tillegg til rå utnytting av naturressurser.

De nasjoner som hersker i verden har andres lidelser som grunnlag for sin makt og innflytelse, gjennom mange århundreder. Jeg er glad for at vi ikke er med i den klubben der. Da er det bedre å være kjedelig.

Med det utgangspunktet vi har, må jeg si at vi gjør det temmelig bra.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vi er kjedelige? Tja, det er kanskje fordi vi lever litt isolert oppe her i nord. Dessuten er vi et lite land, og det lønner seg ikke å stikke seg ut på noen måte. Vi heier ikke akkurat på de som gjør seg bemerket i særlig grad. Vi er ekstremt flinke til å jekke hverandre ned. Vi har heller ikke særlig temperament eller opprørsvilje, og er nok veldig trauste og nedpå. Og så er veldig mange usosiale og liker seg best hjemme i sofaen eller ute i marka på tur. At vi ikke er fryktet ute i verden er en bra ting da 🙂 ikke mange vet noe særlig om Norge, om noe i det hele tatt. De som vet noe, vet at det er et vakkert land, at vi er et rikt land, og etterhvert fått noen kjente artister innen musikk pluss gode i langrenn og håndball. 

Så ja, kjedelige er vi. Men greit nok. Det jeg savner mest er at folk kunne vært mer "sunt" sosiale uten at en må drikke seg dritings i helger, i ferier og på julebord. Det syns jeg er flaut, og det hadde også vært fint om vi kunne vært litt gladere sånn i det store og hele 🙂

• Liker 2
Skrevet

Kjedelig er bra. Jeg kan love deg det. Man vet ikke hva man har før man mister det.

Spennende land er greit å feriere i, men jeg kan garantere deg at du ikke vil leve i et land hvor du får adrenalinrush hver gang du går ut på gata. Du blir psykisk nedbrutt av det etter noen måneder. Har selv bodd 5 år i Argentina. Spennende de første 6 månedene, så lengtet jeg bare hjem til "kjedelige" Norge.

Anonymkode: 5a62d...511

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjedelig er bra. Jeg kan love deg det. Man vet ikke hva man har før man mister det.

Spennende land er greit å feriere i, men jeg kan garantere deg at du ikke vil leve i et land hvor du får adrenalinrush hver gang du går ut på gata. Du blir psykisk nedbrutt av det etter noen måneder. Har selv bodd 5 år i Argentina. Spennende de første 6 månedene, så lengtet jeg bare hjem til "kjedelige" Norge.

Anonymkode: 5a62d...511

en mellomting liksom. trenger ikke få adrenalinrush hver gang på gata.
Men du kommer med slike "kjedelige" forklaringer som ejg er "redd" for stemmer. Jeg er kronisk norsk, far bygda til og med....faen meg så trygge at jeg har ikke ord. utsatt for naturkatastrofer er vi heller ikke. glad for det da egentlig.
Men er liksom så kjedelig å være født "på toppen". jeg bør egentlig ikke ønske meg noen ting da jeg har allerede alt liksom.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elsker den latinske kulturen. Naboene trekkes ut i gata, snakker med alle, danser, skåler og lever livet

Anonymkode: 02ea2...4a3

For ikke å snakke om den sjarmerende mannsjåvinismen. 

Anonymkode: 9609b...017

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

tillegg regnes vi for å være svært pene mennesker, kjempesnille(altfor snille, ifølge noen) og fredelige. Det du kaller "kjedelig" TS, er for andre etterlengtet fred og ro etter år med konflikt og utrygghet.

Vi bor i Pleasantville. Dessverre så vil globalistene ødelegge et av de få gjenværende Pleasantville med masseinnvandring og ødeleggelse. Og siden vi er så snille (altfor snille) så sier vi ikke noe på det.

Skrevet

Jeg elsker Norge. Har ikke en gang ord for hvor heldige vi er. Vi har skutt gullfuglen. Norge er et helt fantastisk land.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...