AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Synes nordmenn sier at "der og der er de slik" "de er ikke til å stole på" osv. men hvorfor ikke bare menge seg blandt norske? Anonymkode: f04b4...b90
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Kommer an på. Det er umoralsk å reise på besøk til det Nord Koranske regimet. Ref: Dennis Rodman. Dette er et regime helt uten sperrer for å ødelegge menneskeliv. Det samme gjaldt besøk til de hvite makthaverne i Sør-afrika under apartheid. Om det er umoralsk å reise til et visst sted avhenger altså av hvilke verdier man med sin reise kan anses for å "hvitevaske". Anonymkode: b6557...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #3 Skrevet 29. desember 2018 men hvis jeg trives i Tyrkia, så er det vel likevel umoralsk å reise dit pga det er muslimsk land? og hvordan er det mulig å like Tyrkia dersom du skal utelukke å få venner der eller kjæreste? samme gjelder Dubai. kjenner en del som reiser dit fordi det er sååååå fint der. selv syntes jeg det var for varmt og kunstig. Anonymkode: f04b4...b90
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #4 Skrevet 29. desember 2018 Hvorfor er det umoralsk å reise til muslimske land? Jeg har selv vært i noen muslimske land, men jeg har ingenting imot muslimer. På en av reisene så reiste jeg med en veldig god venninne, som er muslim og vi besøkte hennes hjemland. Anonymkode: 824a3...c56 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #5 Skrevet 29. desember 2018 Det er så klart fullstendig umoralsk å omgås noen andre enn selve moralens høyvoktere, dvs andre nordmenn. Dropp harryturen også, selv om sjansen for å treffe på en svenske på Svinesund er minimal. Anonymkode: 26301...72d 4
Tapas Skrevet 30. desember 2018 #6 Skrevet 30. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: men hvis jeg trives i Tyrkia, så er det vel likevel umoralsk å reise dit pga det er muslimsk land? og hvordan er det mulig å like Tyrkia dersom du skal utelukke å få venner der eller kjæreste? samme gjelder Dubai. kjenner en del som reiser dit fordi det er sååååå fint der. selv syntes jeg det var for varmt og kunstig. Anonymkode: f04b4...b90 Lol glem Islam. Tyrkia er ledet av en diktatur som bryter menneskerettighetsreglene hver dag... 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #7 Skrevet 30. desember 2018 Herregud. Noen bør nok holde seg hjemme i rasisthula si under bakken ja. Anonymkode: 16c05...95f 2
Vox_populi Skrevet 30. desember 2018 #8 Skrevet 30. desember 2018 20 minutter siden, Tapas skrev: Lol glem Islam. Tyrkia er ledet av en diktatur som bryter menneskerettighetsreglene hver dag... Det kan nok stemme. Men hva så? Det blir jo tyrkerne sin sak, hvilken styreform de vil ha. Det er umoralsk av meg å legge meg opp i det. Rett og slett rasistisk å tro at jeg vet bedre enn dem det angår. Men jeg bør absolutt vurdere om det er trygt for meg å dra til reisemål i både Norge og utlandet. F. eks. er Egypt svartelistet hos meg, etter de siste dagers hendelser. 1
Brevkniven Skrevet 30. desember 2018 #9 Skrevet 30. desember 2018 Jeg tenker at det å reise til steder som er annerledes enn Norge, og å bli kjent med mennesker fra en annen kultur, er noe av det mest interessante vi kan gjøre for å utvide egen horisont. Samtidig er det lov å være dypt uenig med og å være kritisk til andre kulturer, men kanskje vi kan forstå hverandre litt bedre og til og med lære av hverandre om vi ikke bare sitter hjemme i egen stue? Om noe er umoralsk må det stride imot visse normalnormer. Å reise i seg selv eller å bli venn med en fra et annet sted er jo ikke umoralsk i utgangspunktet. Vi må finne ut hva som er rett og galt i så fall. Men det er jo et stort spørsmål i seg selv. Kanskje det kan være umoralsk om du på reiser gjør ting som går ut over andre mennesker (og dyr) uten at jeg har gode eksempler på det akkurat nå. Eller om den personen du er venn med gjør ting som skader det samfunnet du selv kommer ifra. Samtidig kan jo du ha et annet verdigrunnlag enn det jeg har, så det vil jo påvirke hva du ser på som umoralsk. Kanskje du synes en bestemt kultur har et helt forferdelig kvinnesyn og ønsker derfor ikke å reise dit. Jeg kan mene det samme men er såpass nysgjerrig på det som er annerledes at jeg reiser likevel. Dette et bare eksempler. Interessant spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #10 Skrevet 30. desember 2018 1 time siden, Vox_populi skrev: Det kan nok stemme. Men hva så? Det blir jo tyrkerne sin sak, hvilken styreform de vil ha. Det er umoralsk av meg å legge meg opp i det. Rett og slett rasistisk å tro at jeg vet bedre enn dem det angår. Men jeg bør absolutt vurdere om det er trygt for meg å dra til reisemål i både Norge og utlandet. F. eks. er Egypt svartelistet hos meg, etter de siste dagers hendelser. Du synes det er umoralsk å kritisere tortur av journalister osv? Anonymkode: 7fb05...14c 1
Vox_populi Skrevet 30. desember 2018 #11 Skrevet 30. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du synes det er umoralsk å kritisere tortur av journalister osv? Nei, tyrkerne kan selvfølgelig kritisere alt de bare vil. Men utlendinger bør holde fingrene av fatet. De er hvite og tror de vet best av den grunn, men de mangler grunnleggende respekt for andre kulturer.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #12 Skrevet 30. desember 2018 Per Sandberg fikk jo massiv kritikk for å reise på ferie til Iran. Han ble kritisert både av eksiliranere og av en samlet presse her i Norge for å hvitevaske Iran. Selv sa han at alle burde reise til Iran for å bli kjent med det fantastiske landet og folket. Jeg er enig med TS og støtter Per Sandberg. Man må kunne reise til andre land for å bli kjent. Ingenting umoralsk med det. Anonymkode: d3f1f...86e 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #13 Skrevet 30. desember 2018 Jeg velger bort reiser til alle land som undertrykker kvinner og homofile. Alle muslimske land utgår da som reisemål med høye kneløft. Anonymkode: 95e07...234
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #14 Skrevet 30. desember 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg velger bort reiser til alle land som undertrykker kvinner og homofile. Alle muslimske land utgår da som reisemål med høye kneløft. Anonymkode: 95e07...234 Jeg tror ikke myndighetene i slike land bryr seg om at noen lar være å reise dit Anonymkode: ce940...c4e
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2018 #15 Skrevet 30. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Herregud. Noen bør nok holde seg hjemme i rasisthula si under bakken ja. Anonymkode: 16c05...95f Kan du lage en koselig hule til meg med innlagt vann og elektrisitet? TV, bord, oppvaskmaskin, vaskemaskin, en nydelig sofa og ukentlige leveranser med blomster. Eller krever du at den fungerer som en hule fra oldtiden? Sorry jeg er nok ikke så ressurssterk at jeg takler en hule uten redskaper eller verktøy. Og hvordan skal du sprenge ut hulen og hvor skal lokasjonen være? Jeg vil ha en sentral hule a la hobbithule, sentralt i Oslo. Helst ved slottet, midt i hagen, med gress på taket og blomster utenfor. Tror du at jeg får en liten gressflekk om jeg spør veldig veldig veldig pent? Kanskje hvis jeg tar på min fineste kjole og øver på trutkyss. Det skal visst fungere. Anonymkode: f1134...ba6
Brannslangen Skrevet 30. desember 2018 #16 Skrevet 30. desember 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Selv sa han at alle burde reise til Iran for å bli kjent med det fantastiske landet og folket. Jeg er enig med TS og støtter Per Sandberg. Man må kunne reise til andre land for å bli kjent. Ingenting umoralsk med det. Iran er et fantastisk land med en briljant befolkning. Synd at landet er så demonisert som det er i våre dager.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2019 #17 Skrevet 1. januar 2019 Må si jeg tenker mitt om de som reiser til muslimske land. Men det er jo selvfølgelig opp til hvert enkelt om man lnsker å være en harrytass. Anonymkode: 45ba8...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå