Gjest Spacegirl Skrevet 2. april 2005 #1 Del Skrevet 2. april 2005 Har lagt merke til at når jeg ser på TV/sitter foran pc'en, så kniper jeg igjen det ene øyet for å se klart. Hvis jeg prøver å se med begge øynene samtidig, blir bildet uklart, føles som jeg ser i kryss (jeg skjeler ikke). Har nok gjort dette i årevis, men var ikke oppmerksom på det for kjæresten kommenterte det. Hva kan dette være? Er det det som er skjeve hornhinner? Ser bra ellers, bare bittelitt nærsynt, så burde jeg gå til optiker? Er litt redd for å gå dit, også finner han ikke noe galt... :-? Hvis jeg hadde visst hva dette skyldes, og visst at det var noe en optiker kunne fikse, hadde det nok vært lettere å komme seg dit. Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 3. april 2005 #2 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har det også slik, og har fått meg briller for sjeve hornhinner. Optiker sa at det går ann å trene det opp også, men det skal gjøres flere ganger om dagen, og så selvdisiplinert var jeg ikke, så jeg gikk for brillene. Jeg sliter veldig med å ha de på, for vondt i hodet, fordi de tvinger meg til å se riktig. Prøver å ha dem på nå jeg leser, ser på tv, og det virker som at det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spacegirl Skrevet 3. april 2005 #3 Del Skrevet 3. april 2005 Tusen takk for svar. Da bestiller jeg time hos optiker på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #4 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg har det også slik, og har fått meg briller for sjeve hornhinner. Optiker sa at det går ann å trene det opp også, men det skal gjøres flere ganger om dagen, og så selvdisiplinert var jeg ikke, så jeg gikk for brillene. Jeg sliter veldig med å ha de på, for vondt i hodet, fordi de tvinger meg til å se riktig. Prøver å ha dem på nå jeg leser, ser på tv, og det virker som at det hjelper. Hvordan kan man trene opp skjeve hornhinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. april 2005 #5 Del Skrevet 3. april 2005 Du skal ikke være redd for å gå til optikeren. Finner han ikke noe så har du ihvertfall sjekket det. Er selv både nærsynt og har litt skjeve hornhinner. Ikke noe problem å rette opp. Nå kan de med skjeve hornhinner også bruke linser. Jeg har både linser og briller og det trives jeg bra med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2005 #6 Del Skrevet 3. april 2005 Selv om du ikke skjeler utenfra så kan det være at du har indre skjeling, det har min mor (i tillegg til skjeve hornhinner,..) Har lagt merke til at når jeg ser på TV/sitter foran pc'en, så kniper jeg igjen det ene øyet for å se klart. Hvis jeg prøver å se med begge øynene samtidig, blir bildet uklart, føles som jeg ser i kryss Slik føles det å være skjeløyd,.. (men det kan også "bare" være skjeve hornhinner, det vet jeg ikke hvordan det føles,.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå