AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Satt inn et veldig fint embryo 10.desember. Naturligvis klarte jeg ikke å vente fulle 14 dager og tok Clearblue digital test etter 11 dager, den viste gravid 1-2. Jeg gikk på Lutinus frem til 12 dag. Jeg har hatt ganske ondt i korsryggen i perioder men har avskrevet det ettersom jeg står en del på jobb. Søndag, altså dag 13 begynte å blød litt. Det startet som litt brun utflod, men lignet etterhvert på vanlig mensen men med noen små klumper. På dag 12 tok jeg nok en Clearblue test som viste gravid 2-3. Blødningen varte frem til i dag, altså dag 17. Har i dag tatt nok en test men denne gangen fra RFSU, fikk nok en gang positiv test men en svak strek. Jeg har googlet meg frem til at en strek er en strek uansett om den er sterk eller svak. Testen fanger kun opp om det er HCG i urinen og ikke hvor mye. Jeg er selvsagt redd for at jeg har hatt SA eller kjemisk, men jeg kan ikke forstå at testen ble sterkere dagen etter blødningen startet og det virker veldig rart at jeg skulle teste positivt hele 5 dager etter de startet. Ettersom jeg ikke hadde begynt på 3 uken trodde jeg HCG nivået skulle falle raskt ned igjen. Hva tror dere? Er det håp? Får ikke tatt en blodprøve før på nyåret. Anonymkode: f7ec2...91b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Jeg blødde noen dager forrige gang jeg var gravid, var rødt blod og varte vell ett par dager. Så en blødning kan man ha selv om man er gravid. Ville ventet og tatt en blodprøve/ny test, siden testen var positiv idag er det håp:) Anonymkode: 2716a...a52
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 Hei, jeg hadde en lignende opplevelse nå nettopp. Fikk vanlig menstruasjon, testet positivt etter dette (negative tester før menstruasjon). Positive tester og sterkere tester for hver dag, men blodprøve på dag 18 etter innsett var veldig lav. Kontrollprøven var synkende. Etter dette fikk jeg nok en ny menstrusjon, så jeg skjønner egentlig ikke dette helt (to menstruasjoner?). Men sånn som jeg forstod på klinikken kunne dette gå begge veier, så det er jo fortsatt håp for deg. Jeg krysser fingrene for deg Anonymkode: 0360c...3b1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 Vi håper veldig enda. Ser jeg skrev litt feil over. Jeg begynte å blø på dag 13 og tok ny test på dag 14, som viste gravid 2-3. Anonymkode: f7ec2...91b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 Blod med klumper som likner en noral menstruasjon er dessverre ikke et godt tegn, og en svak test etter tester som har vært sterkere er heller ikke positivt (tyder på kjemisk, har hatt det selv). Så jeg ville belaget meg på en kjemisk, selv om det jo selvsagt er noen som blør ut en av to (altså at de var gravid med tvillinger helt i starten f.eks). Anonymkode: fb4e6...eff 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blod med klumper som likner en noral menstruasjon er dessverre ikke et godt tegn, og en svak test etter tester som har vært sterkere er heller ikke positivt (tyder på kjemisk, har hatt det selv). Så jeg ville belaget meg på en kjemisk, selv om det jo selvsagt er noen som blør ut en av to (altså at de var gravid med tvillinger helt i starten f.eks). Anonymkode: fb4e6...eff Vi har forberedt oss på kjemisk men det er jo trist. Samtidig holder vi håpet oppe. En graviditet på to uker kan jo umulig etterlate seg mye rester. Lutinus tror jeg heller kan etterlate seg en del grums Jeg forstår ikke dette med svak test og sterk test. Har lest fra leger at styrken på streken ikke har noen betydning og at de kun registrerer at det er HCG i urinen, ikke mengden. Altså, dersom man har en stor blære blir det jo mindre hcg per ml etc. Anonymkode: f7ec2...91b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 Jeg hadde mensen frem til jeg var 6 uker på vei. Så ikke gi opp håpet helt enda! Anonymkode: f8ebd...dbe
Frøknen Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 Jeg blødde masse da jeg var gravid, både rødt og brunt og de kom til verden friske og sunne
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 Dere som blødde, var det IVF? Har lest at det er en del flere som blør etter IVF, tenker dette har noe med de forskjellige medisinene. Anonymkode: f7ec2...91b
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 Jeg fikk brunlig utflod/blod fra uke 5 til 12. I uke 6 hadde jeg en styrtblødning, blødde virkelig mye, men ikke klumper. Det bare rant ut av meg, badet så ut som et slakteri. Men det ga seg fort. Alt var bra på UL uken etter, fikk tvillinger. Var IVF. Anonymkode: 88829...e07
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 17 hours ago, AnonymBruker said: Blod med klumper som likner en noral menstruasjon er dessverre ikke et godt tegn, og en svak test etter tester som har vært sterkere er heller ikke positivt (tyder på kjemisk, har hatt det selv). Så jeg ville belaget meg på en kjemisk, selv om det jo selvsagt er noen som blør ut en av to (altså at de var gravid med tvillinger helt i starten f.eks). Anonymkode: fb4e6...eff Må si meg enig. Hcg som gir 2-3 uker blir knallpositiv på strimmel.. Anonymkode: 30825...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 Ps, ta en ny digital. Er den 2-3 tar du blodprøve på nyåret. Er den 1-2 har du desverre en kjemisk Anonymkode: 30825...dd8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som blødde, var det IVF? Har lest at det er en del flere som blør etter IVF, tenker dette har noe med de forskjellige medisinene. Anonymkode: f7ec2...91b Ja, det var Ivf. Men var fryseforsøk så stod på kun Lutinus av medisiner. Men de på klinikken har sagt hver eneste gang (uansett ferskforsøk eller frys) at blødning ikke trenger bety noe. Når skal du ta blodprøven? Anonymkode: 0360c...3b1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #14 Skrevet 29. desember 2018 Har nok hatt en kjemisk Tok en ny clearblue i dag og den viste Gravid 1-2. Syntes det er veldig rart at jeg har så mye HCG i kroppen enda. Jeg begynte jo å blø forrige lørdag (dag 13) og testet igjen positiv idag som er dag 20. Kroppen begynner å produsere HCG når embryo fester seg, som skjer dag 7-10. Er litt bekymret for at det er exu. TS Anonymkode: f7ec2...91b
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #15 Skrevet 29. desember 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nok hatt en kjemisk Tok en ny clearblue i dag og den viste Gravid 1-2. Syntes det er veldig rart at jeg har så mye HCG i kroppen enda. Jeg begynte jo å blø forrige lørdag (dag 13) og testet igjen positiv idag som er dag 20. Kroppen begynner å produsere HCG når embryo fester seg, som skjer dag 7-10. Er litt bekymret for at det er exu. TS Anonymkode: f7ec2...91b Så trist... jeg testet svakt positiv på IKM og gravid 1-2 på digital. Et par dager senere var testen sterkere og den digitale fortsatt «1-2» plutselig en liten uke etter IKM var testen blendahvit og «ikke gravid» og jeg begynte å blø rett etterpå. min lege mente dette var MA siden HCG sank uten at jeh begynte å blø med en gang, men du kan jo ha hatt kjemisk:/ jeg ville kontaktet legekontoret over nyttår for å høre❤️Lykke til! Anonymkode: addea...884
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #16 Skrevet 29. desember 2018 Spontanabort Anonymkode: 07973...b96
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2018 #17 Skrevet 29. desember 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nok hatt en kjemisk Tok en ny clearblue i dag og den viste Gravid 1-2. Syntes det er veldig rart at jeg har så mye HCG i kroppen enda. Jeg begynte jo å blø forrige lørdag (dag 13) og testet igjen positiv idag som er dag 20. Kroppen begynner å produsere HCG når embryo fester seg, som skjer dag 7-10. Er litt bekymret for at det er exu. TS Anonymkode: f7ec2...91b Fra første positiv test til negativ tok det 1 uke for meg. Så kom menstruasjonen på nytt (to uker etter forrige menstruasjon). Jeg var også bekymret for exu, men heldigvis var det ikke det. Når skal du ta blodprøve? Anonymkode: 0360c...3b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå