Gå til innhold

Jeg blir lei meg når jeg ser gravide.

Anbefalte innlegg

Skrevet

og særlig hvis hun er fra visse områder, for da jobber hun mest sannsynlig ikke en gang, men skal bare gå hjemme og få en haug med unger.
Når jeg ser gravide, så er egentlig det eneste jeg tenker at verden blir enda mer overbefolket, nå er det snart et menneske til liksom. 
Er hun norsk eller europeisk tenker jeg at det er bra at noen vil bidra til å holde nordmenn i live, men jeg tenker også det er litt dumt å sette et liv til verden når verden allerede er så befolket. 

Anonymkode: c1d5a...cb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis hun er europeisk, holder hun ikke nordmenn i live. Så sant hun ikke bor her i landet da

Skrevet

Antall barn i verden har stabilisert seg. Befolkning øker ikke på grunn av flere barn som fødes - det fødes nemlig stadig færre barn, nå 2 pr kvinnen, men befolkning øker fordi folk lever stadig lengre. Det er flere 100 åringer, 90 åringer, 80 åringer enn bare 20-30 år siden. Men det er mange, mange flere 50 og 60 åringer enn for bare 20-30 år siden. 

Du må se denne og slutte å bli lei deg når du ser gravide. https://www.ted.com/talks/hans_rosling_on_global_population_growth?language=sv

Du kan fra nå av heller bli lei deg når du ser 60-åringer. 😂

Anonymkode: 36e2f...73e

• Liker 13
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antall barn i verden har stabilisert seg. Befolkning øker ikke på grunn av flere barn som fødes - det fødes nemlig stadig færre barn, nå 2 pr kvinnen, men befolkning øker fordi folk lever stadig lengre. Det er flere 100 åringer, 90 åringer, 80 åringer enn bare 20-30 år siden. Men det er mange, mange flere 50 og 60 åringer enn for bare 20-30 år siden. 

Du må se denne og slutte å bli lei deg når du ser gravide. https://www.ted.com/talks/hans_rosling_on_global_population_growth?language=sv

Du kan fra nå av heller bli lei deg når du ser 60-åringer. 😂

Hvorfor skulle vedkommende bli lei seg av å se 60-åringer?:roll:

Anonymkode: d4caf...0d6

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det samme lurer jeg også på. Tåpelig utsagn. 

Skrevet

Fordi de drar opp befolkningens tall i langt tid mens de sitter hjemme å mottar pensjon. 

Anonymkode: 1018b...d90

• Liker 11
Skrevet

Jeg også. Men ikke på samme måte som deg. Jeg klarer ikke å glede meg over og blir lei meg innvendig når venner blir gravide. Jeg klarer å holde på maska og late som om jeg er glad på deres vegne, men på innsiden har jeg bare lyst til å gråte. Jeg vet det høres grusomt ut, så jeg forteller det ikke til noen. Jeg kan ikke få barn selv, så det er et sårt tema for meg. Jg skammer meg over å føle det slik. En av mine beste venner er nå gravid og jeg merker at jeg trekker meg unna, selv om jeg egentlig vil være der for henne også. Føler meg skikkelig fæl.

Anonymkode: 25567...245

Skrevet
On 12/27/2018 at 9:43 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke så vanskelig å skjønne, selv om det var en spøk. Kanskje du må se videoen jeg linker til. Befolkningseksplosjon er i stor grad resultat av babyboomers, barn som er født på 50/60-tallet og er 60-70 nå, og de lever fortsatt og kommer til å leve i 30-40 år til. Ikke bare er grunnen til befolkningseksplosjonen, men også andre negative effekter, som forsøpling, overforbruk, osv osv. 

• Liker 2
Skrevet
På 27.12.2018 den 18.35, AnonymBruker skrev:

og særlig hvis hun er fra visse områder, for da jobber hun mest sannsynlig ikke en gang, men skal bare gå hjemme og få en haug med unger.
Når jeg ser gravide, så er egentlig det eneste jeg tenker at verden blir enda mer overbefolket, nå er det snart et menneske til liksom. 
Er hun norsk eller europeisk tenker jeg at det er bra at noen vil bidra til å holde nordmenn i live, men jeg tenker også det er litt dumt å sette et liv til verden når verden allerede er så befolket. 

Sikker på du ikke blir misunnelig?

Anonymkode: c445f...3a0

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

helt sikker. hvorfor tror folk så fort at andre er missunnelig på gravide? ønsketenking fra gravide?
Nei, jeg liker ikke å se gravide. 

Skrevet

Misunnelig på at noen ødelegger kroppen, livet sitt, økonomien, fritiden og alle ferier i 18 år fremover? Ser ikke helt hva man skulle være misunnelig på. 

Anonymkode: 55129...ea6

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Men ikke på samme måte som deg. Jeg klarer ikke å glede meg over og blir lei meg innvendig når venner blir gravide. Jeg klarer å holde på maska og late som om jeg er glad på deres vegne, men på innsiden har jeg bare lyst til å gråte. Jeg vet det høres grusomt ut, så jeg forteller det ikke til noen. Jeg kan ikke få barn selv, så det er et sårt tema for meg. Jg skammer meg over å føle det slik. En av mine beste venner er nå gravid og jeg merker at jeg trekker meg unna, selv om jeg egentlig vil være der for henne også. Føler meg skikkelig fæl.

Vet venninnen din det? Jeg ville fortalt henne det, både fordi det er godt å ha en nær person man kan snakke med det om, men mest fordi at hvis hun er klar over at du ikke kan få barn, og det er veldig sårt for deg, så vil hun nok vise deg ekstra hensyn. Så klart må hun få være glad, men hun vil nok forstå at det er vondt for deg og ta hensyn til dine følelser rundt det.

Anonymkode: 67f9b...b4f

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelig på at noen ødelegger kroppen, livet sitt, økonomien, fritiden og alle ferier i 18 år fremover? Ser ikke helt hva man skulle være misunnelig på. 

Ingen jeg kjenner som har barn har ikke ødelagt livet sitt. Alene har alenetid nå og da, med mange folk rundt seg som hjelper til med barnepass.

Når ble kroppen ødelagt av å få barn? 

Man ødelegger ikke økonomien sin ved å få barn, hvis man har en ordentlig jobb begge to. De fleste som får barn vil jo ha barn, og trives derfor også å ha dem i ferier, og setter det høyere enn å henge med venner og gå på byen.

95 % av befolkningen ønsker barn, fordi det er en naturlig ting for de aller, aller fleste, og for dem føles livet tomt ut uten barn. Å få barn gir for de fleste mening. Å elske noe betingelsesløst og at det er gjensidig, livet ut. Partnere er noe man mister, barns kjærlighet har man for alltid.

Ps, jeg har ikke barn selv.

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen jeg kjenner som har barn har ikke ødelagt livet sitt. Alene har alenetid nå og da, med mange folk rundt seg som hjelper til med barnepass.

Når ble kroppen ødelagt av å få barn? 

Man ødelegger ikke økonomien sin ved å få barn, hvis man har en ordentlig jobb begge to. De fleste som får barn vil jo ha barn, og trives derfor også å ha dem i ferier, og setter det høyere enn å henge med venner og gå på byen.

95 % av befolkningen ønsker barn, fordi det er en naturlig ting for de aller, aller fleste, og for dem føles livet tomt ut uten barn. Å få barn gir for de fleste mening. Å elske noe betingelsesløst og at det er gjensidig, livet ut. Partnere er noe man mister, barns kjærlighet har man for alltid.

Ps, jeg har ikke barn selv.

Hvis man får barn må man regne med å bli alenemor, siden de fleste menn stikker av siden de er så opptatt av å få nye damer hele tiden. Og det er både dyrt og trasig. Og jo, de fleste ødelegger kroppen sin. Underlivet blir herpa, mange må gå med bleie resten av livet pga inkontinens og at de driter på seg etter fødsel. Ødelagte magemuskler er en annen ting. Økonomisk sett er det dyrt å ha barn, hvertfall som alenemor siden mannen mest sannsynlig stikker av og gir f i å betale bidrag. 

Men folk får gjøre som de vil altså, jeg tar uansett ikke sjansen på å bli gravid og forlatt. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis man får barn må man regne med å bli alenemor, siden de fleste menn stikker av siden de er så opptatt av å få nye damer hele tiden. Og det er både dyrt og trasig. Og jo, de fleste ødelegger kroppen sin. Underlivet blir herpa, mange må gå med bleie resten av livet pga inkontinens og at de driter på seg etter fødsel. Ødelagte magemuskler er en annen ting. Økonomisk sett er det dyrt å ha barn, hvertfall som alenemor siden mannen mest sannsynlig stikker av og gir f i å betale bidrag. 

Men folk får gjøre som de vil altså, jeg tar uansett ikke sjansen på å bli gravid og forlatt. 

Litt bitter eller? Du bør oppsøke hjelp snarest. Høres ut som om du er har blitt forlatt og har en del problemer å løse, slutt å spre tull prat.

• Liker 3
Skrevet

Ehh.. ganske langt fra virkeligheten det der. Ganske få får underlivet sitt "herpet", og jeg kjenner ingen som bruker bleier 🤔

Det forekommer så klart, men det skjer ikke mange .

Anonymkode: 76734...4d3

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, Curlyme skrev:

Litt bitter eller? Du bør oppsøke hjelp snarest. Høres ut som om du er har blitt forlatt og har en del problemer å løse, slutt å spre tull prat.

Syns heller DU bør søke hjelp jeg, som er så frekk :) Har du en dårlig dag?

Hvorfor skulle jeg være bitter for at jeg kommer med fakta? Tåler du ikke fakta? Har du issues?

Jeg kjenner MAAAANGE damer som har blitt forlatt av sine menn mens de var gravide, eller mens barna var små Alltid pga en annen dame. Og sånn har mannfolka holdt på i mange år. Hva er vitsen med å gå rundt og vente på at det skal skje? Så klart fins det noen få menn som ikke er sånn, men er en stor sjanse å ta. 

Og jeg har flere venninner som sliter med inkontinens og sprengt underliv mange år etter fødsel. Hun ene har operert seg flere ganger, selv om siste fødsel var for 13 år siden. jeg vet om flere som har opplevd ødelagte magemuskler og andre plager og. 

Selv om ingen på KG har opplevd det så skjer det! 

• Liker 1
Skrevet
På 29.12.2018 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Det ER fælt. 

Det er jo ikke deres feil at de er blitt gravide og ikke du. 

Anonymkode: b8fc9...aa4

• Liker 1
Skrevet

Syns heller DU bør søke hjelp jeg, som er så frekk :) Har du en dårlig dag?

Hvorfor skulle jeg være bitter for at jeg kommer med fakta? Tåler du ikke fakta? Har du issues?

Jeg kjenner MAAAANGE damer som har blitt forlatt av sine menn mens de var gravide, eller mens barna var små Alltid pga en annen dame. Og sånn har mannfolka holdt på i mange år. Hva er vitsen med å gå rundt og vente på at det skal skje? Så klart fins det noen få menn som ikke er sånn, men er en stor sjanse å ta. 

Og jeg har flere venninner som sliter med inkontinens og sprengt underliv mange år etter fødsel. Hun ene har operert seg flere ganger, selv om siste fødsel var for 13 år siden. jeg vet om flere som har opplevd ødelagte magemuskler og andre plager og. 

Selv om ingen på KG har opplevd det så skjer det! 

Jeg tror de har gjort dårlige valg av menn isåfall.

For de aller aller fleste blir underlivet akkurat som før. Det var for 30 år siden at mange revnet og ble sydd dårlig. Idag er det ett fåtall som får plager etterpå. 

Å pisse på seg gjør nok mange i starten ja. Men knipeøvelser fikser biffen. Knipeøvelser er bra for de som ikke har født også. Det gir fantastisk sex! Jeg er også tynnere og fittere enn noen gang.

Tipper du er 20/22 år. Da er det de færreste som er gira på baby. Da tenker man at livet er for dine føtter og at du er ung og fri.

Og det funker jævelig bra.

Men. Når du bikker 30 og innser at livet ditt har stått stille siden du var 20 og at det fremdeles står i å gå på byen hver helg med de samme folka og lage drama med en useriøs fyr du holder på med, det er da mange begynner å savne noe annet. 

Jeg ble uplanlagt gravid når jeg var 27, og veldig usikker på om jeg ville beholde. Så innså jeg at minus noe utdanning så var livet mitt akkurat det samme som da jeg var 22. Og det sugde egentlig. Det var bare drama. Og jeg var dritlei. Så jeg beholdt. Hvorfor ikke liksom? Kunne ingenting om babyer, likte dem ikke faktisk! Liker dem fortsatt ikke. Unngår blikkontakt med nybakte foreldre som sitter klare for å lempe ungen sin over i fanget mitt.

Men mitt eget barn - han liker jeg. Og hver helg når det renner inn med snaps fra de 3 siste 32-åringene fra gjengen som fortsatt løper på nattklubb hver fredag og lørdag og fortsatt tror de er 20 og skal finne en ny dude rister jeg litt på hodet. 

Anonymkode: b8fc9...aa4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...