AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Arg er forbannet, far har ikke betalt denne måneden. Men han har tatt seg råd til og reise bort til utlandet med konen sin og shoppet nå i julen. Ringte til nav innkreving der de kunne bekrefte manglende betaling. Betaler nav dersom han drøyer/ikke betaler? Anonymkode: bf424...8c5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 NAV betaler hvis du har bidragsforskudd. Her gjorde donoren det samme, betalte ikke før 10 dager etter fristen noe som gjorde at jeg fikk både bidragsforskudd og bidrag denne måneden... Anonymkode: 18a6a...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: NAV betaler hvis du har bidragsforskudd. Her gjorde donoren det samme, betalte ikke før 10 dager etter fristen noe som gjorde at jeg fikk både bidragsforskudd og bidrag denne måneden... Anonymkode: 18a6a...ffc Fysj for en holdning du har! Ekle kvinnemenneske, håper jeg aldri blir som deg. Anonymkode: 1a69f...433 11
Gjest mimoe Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: NAV betaler hvis du har bidragsforskudd. Her gjorde donoren det samme, betalte ikke før 10 dager etter fristen noe som gjorde at jeg fikk både bidragsforskudd og bidrag denne måneden... Anonymkode: 18a6a...ffc Så bra at melkekua ble fornøyd...
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #5 Skrevet 27. desember 2018 1 minutt siden, mimoe skrev: Så bra at melkekua ble fornøyd... Så bra du føler at det er greit å kalle mennesker sånne ting på nett. Troll Anonymkode: bcadd...566 7
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #6 Skrevet 27. desember 2018 1 minutt siden, mimoe skrev: Så bra at melkekua ble fornøyd... Ærlig talt! Det er dyrt å ha barn - vis litt forståelse. Pengene går til ungen, og når far blir omtalt som donor så er det vel fordi han oppfører seg som en donor. Anonymkode: d82e1...e37 12
Gjest mimoe Skrevet 27. desember 2018 #7 Skrevet 27. desember 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt! Det er dyrt å ha barn - vis litt forståelse. Pengene går til ungen, og når far blir omtalt som donor så er det vel fordi han oppfører seg som en donor. Anonymkode: d82e1...e37 Når mor kaller far for donor, og er fornøyd med å få både bidrag og forskuddsbidrag, så kaller jeg henne for ei melkeku. Det er det det høres ut som for meg... Synes ærlig talt det er kvalmt av ei mor å kalle far til ungen sin for en donor.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #8 Skrevet 27. desember 2018 Far til mitt barn har aldri betalt bidraget frivillig, han har holdt folkene i Bjørnevatn med arbeid i årevis. Hvis du har søkt og fått innvilget forskudd så betaler NAV ut dette. Hvis ikke kan det ta opptil et halvt år før du får pengene. NAV innkrevning jobber starter prosessen med å sende ut diverse purringer, før de omsider kobler inn lønnstrekk. Ellers kan de også trekke dersom han får igjen på skatten. Anonymkode: 1719c...22e 2
abc123detvardet Skrevet 27. desember 2018 #9 Skrevet 27. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Arg er forbannet, far har ikke betalt denne måneden. Men han har tatt seg råd til og reise bort til utlandet med konen sin og shoppet nå i julen. Ringte til nav innkreving der de kunne bekrefte manglende betaling. Hvis han betaler vanligvis, så kan jo det hende at han bare har glemt det...
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #10 Skrevet 27. desember 2018 Om man får bidragsforskudd, trekker NAV dette fra bidraget når det blir betalt ut (dersom barnefar betaler), eller får man begge deler? Anonymkode: 950fc...91e
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #11 Skrevet 27. desember 2018 Er det fredelig nok mellom dere til at du kan sende ham en SMS og spør om det er en forglemmelse? Kan jo være at det ikke er dekning på konto feks? Anonymkode: 2f3ce...2ba
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #12 Skrevet 28. desember 2018 barnet fortjener at dere foreldre kan som minstemål kommunisere en tekstmelding mellom dere Anonymkode: b21e3...829
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #13 Skrevet 28. desember 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: NAV betaler hvis du har bidragsforskudd. Her gjorde donoren det samme, betalte ikke før 10 dager etter fristen noe som gjorde at jeg fikk både bidragsforskudd og bidrag denne måneden... Anonymkode: 18a6a...ffc Forstår godt at mannen din gikk fra deg med den holdningen der, fysj for et ekkelt kvinnemenneske du er. Kaller du ungene dine for frø da kanskje? Hva slags betegnelse burde bli brukt på deg? Jeg har mange forslag men det vil medføre mye har her i tråden samt at moderatorene vil hudflette meg. Du burde skjemmes. Anonymkode: 7aa74...904 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #14 Skrevet 28. desember 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår godt at mannen din gikk fra deg med den holdningen der, fysj for et ekkelt kvinnemenneske du er. Kaller du ungene dine for frø da kanskje? Hva slags betegnelse burde bli brukt på deg? Jeg har mange forslag men det vil medføre mye har her i tråden samt at moderatorene vil hudflette meg. Du burde skjemmes. Anonymkode: 7aa74...904 For vi veit jo alle hvor fantastiske alle mannfolk er når de brått finner ut at familielivet ikke passer dem allikevel. Bra du kan sitte der på din høye hest å se ned på folk på denne måten. Du må være et fantastisk menneske Anonymkode: bcadd...566 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #15 Skrevet 28. desember 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: For vi veit jo alle hvor fantastiske alle mannfolk er når de brått finner ut at familielivet ikke passer dem allikevel. Bra du kan sitte der på din høye hest å se ned på folk på denne måten. Du må være et fantastisk menneske Anonymkode: bcadd...566 Vet også hvor fantastiske kvinnfolk er når de brått finner noe nytt eller går lei. Her er nok begge kjønn like idiotiske. Så ikke kom her med «din høye hest» teori, den holder bare ikke. Jeg er faktisk et fantastisk menneske for jeg ser personer for hvem de er, og når noen kaller eks mannen sin for «donoren» da er det noe galt. Det at du forsvarer denne holdningen sier mer om deg enn det gjør meg. Anonymkode: 7aa74...904 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #16 Skrevet 28. desember 2018 På 27.12.2018 den 18.34, AnonymBruker skrev: Så bra du føler at det er greit å kalle mennesker sånne ting på nett. Troll Anonymkode: bcadd...566 På 27.12.2018 den 18.35, AnonymBruker skrev: Ærlig talt! Det er dyrt å ha barn - vis litt forståelse. Pengene går til ungen, og når far blir omtalt som donor så er det vel fordi han oppfører seg som en donor. Anonymkode: d82e1...e37 Men dere reagerer ikke på "donor" betegnelsen. Hyklere... Anonymkode: 8598a...d4c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #17 Skrevet 28. desember 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Forstår godt at mannen din gikk fra deg med den holdningen der, fysj for et ekkelt kvinnemenneske du er. Kaller du ungene dine for frø da kanskje? Hva slags betegnelse burde bli brukt på deg? Jeg har mange forslag men det vil medføre mye har her i tråden samt at moderatorene vil hudflette meg. Du burde skjemmes. Anonymkode: 7aa74...904 Haha, jeg gikk fra han faktisk ikke at det har noe å si. Han dugde ikke som far og når man oppfører seg som en donor så er det et passende kallenavn, noe mer enn det fortjener han ikke. Hva slags issues du har med kvinner vet jeg ikke for du virker overhodet ikke helt i vater. Du for ha lykke til videre, det trenger du.😊 Anonymkode: 18a6a...ffc 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #18 Skrevet 28. desember 2018 På 27.12.2018 den 19.30, AnonymBruker skrev: Om man får bidragsforskudd, trekker NAV dette fra bidraget når det blir betalt ut (dersom barnefar betaler), eller får man begge deler? Anonymkode: 950fc...91e Slik som jeg forsto på NAV så blir det som ble lagt ut for han altså bidragsforskuddet på 1200 bare lagt til gjelda han allerede har når han betalte så lenge etter forfall. Anonymkode: 18a6a...ffc
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #19 Skrevet 28. desember 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slik som jeg forsto på NAV så blir det som ble lagt ut for han altså bidragsforskuddet på 1200 bare lagt til gjelda han allerede har når han betalte så lenge etter forfall. Anonymkode: 18a6a...ffc Må bare legge til at jeg stusset for alt ble overført til meg, tenkte at de skulle ha tatt vekk 1200 da, men det var visst ikke slik. Blir jo litt forvirret av svarene fra NAV og, for føler det kommer litt an på hvem man snakker med og nå når det er flyttet til Skatteetaten så er det bare surr. Anonymkode: 18a6a...ffc
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #20 Skrevet 28. desember 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare legge til at jeg stusset for alt ble overført til meg, tenkte at de skulle ha tatt vekk 1200 da, men det var visst ikke slik. Blir jo litt forvirret av svarene fra NAV og, for føler det kommer litt an på hvem man snakker med og nå når det er flyttet til Skatteetaten så er det bare surr. Anonymkode: 18a6a...ffc Jeg fikk også bidrag og forskudd denne mnd. Det har skjedd flere ganger etter det kom til skatteetaten og da trekker de fra forskuddet på neste utbetaling. Dvs at om han ikke betaler neste mnd vil du ikke få forskudd da du allerede har fått det denne mnd. Ved et tilfelle fikk jeg forskudd på formiddagen og bidraget senere på dagen. Skatteetaten surrer noe veldig når det kommer til bidrag. Anonymkode: eab1a...580
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå