Gå til innhold

Hvordan komme seg gjennom lange dager uten å dø innvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man hverken har mann, barn, venner eller en jobb å gå til? Hvordan like seg bedre i tilværelsen uten å se på klokka bare for å se at tiden nesten har stoppet opp? Hva gjør dere på langsomme dager?

Anonymkode: 1506d...df3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ingen interesser eller hobbyer? 

Hva med å lage deg enkle dagsplaner der du daglig legger inn tid til frisk luft og litt mosjon, faste gjøremål i hjemmet, tid til noe du liker godt å gjøre osv.? Ikke de store tingene i starten. 

• Liker 2
Skrevet

Er arbledig selv, uten venner og familie. Men synes det er greit for det, anbefaler deg en aktivitet hver dag fra morgenen av. Selv trener jeg styrketrening, går turer. Går ut på cafe, spiser ute. Tar en tur på pub å se fotball en sjelden gang.

Spørs hvor du bor såklart, men bruk naturen.

Anonymkode: dab6b...953

Skrevet

Har hobbyer, men savner å føle meg produktiv og ha mer rutiner. Føle at man er i gang med noe så man ikke råtner fullstendig opp. :) Skal i hvert fall begynne med å ta noen gåturer for å komme meg oftere ut av døra.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er arbledig selv, uten venner og familie. Men synes det er greit for det, anbefaler deg en aktivitet hver dag fra morgenen av. Selv trener jeg styrketrening, går turer. Går ut på cafe, spiser ute. Tar en tur på pub å se fotball en sjelden gang.

Spørs hvor du bor såklart, men bruk naturen.

Anonymkode: dab6b...953

Skal i hvert fall bli flinkere til å bruke naturen og ta daglige turer for har en tendens til å sitte altfor mye inne. Man kan jo ikke mure seg inne heller.

• Liker 2
Skrevet

Du er kvinne og bør ikke ha noen problemer med å skaffe n mann dersom du vil det. Med en mann får du barn og blir kjent med hans venner. Så får du jobb gjennomnettverket hans.

Så en kjæreste fikser faktisk alle problemene dine. Det er bare å velge en fyr.

Anonymkode: 1a0d9...135

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er kvinne og bør ikke ha noen problemer med å skaffe n mann dersom du vil det. Med en mann får du barn og blir kjent med hans venner. Så får du jobb gjennomnettverket hans.

Skulle ønske det var så lett som du sier det er, men det  er ingen som vil ha meg. Hver gang jeg møter en mann, har den personen alltid sterkere følelser for noen andre og jeg er den som aldri blir valgt. Er vel ikke spennende nok. :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at vedkommende kanskje har psykiske problemer som gjør at vedkommende ikke tørr å gå ut døra ikke tørr å treffe folk osv? Eller er det sånn at menn flyr inn i vinduene til folk? Kanskje viss man bor i oslo liksom ,men hva med alle andre byer?

Anonymkode: 807a4...5d3

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor det er så mange single voksne kvinner i Norge, som har valgt å bo alene for å slippe byrden med menn.

Anonymkode: 14925...0e7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt på at vedkommende kanskje har psykiske problemer som gjør at vedkommende ikke tørr å gå ut døra ikke tørr å treffe folk osv? Eller er det sånn at menn flyr inn i vinduene til folk? Kanskje viss man bor i oslo liksom ,men hva med alle andre byer?

Anonymkode: 807a4...5d3

Vil understreke at jeg ikke har psykiske problemer. Jeg er bare veldig sjenert og har en sykdom som gjør det begrenset for meg å være så sosial som jeg ønsker å være. Har heller ikke sosial angst. Sliter bare med å stole på folk for har mistet mange venner oppgjennom årene.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor det er så mange single voksne kvinner i Norge, som har valgt å bo alene for å slippe byrden med menn.

Anonymkode: 14925...0e7

Jeg har ikke valgt å bo alene. Er ufrivillig singel for det har vært andre ting i livet mitt jeg har hatt fokus på enn kjærligheten.

Skrevet

Er ikke akkurat ute etter kjærligheten, men noe å fylle tiden til slik at ikke alt føles som sirup.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke akkurat ute etter kjærligheten, men noe å fylle tiden til slik at ikke alt føles som sirup.

Skaff deg en hobby. 

Jeg syns tiden heldigvis går kjapt, men jeg har alltid noe å drive på med. Jeg kjeder meg nesten aldri. 

Skrevet
2 minutter siden, IommI skrev:

Skaff deg en hobby. 

Jeg syns tiden heldigvis går kjapt, men jeg har alltid noe å drive på med. Jeg kjeder meg nesten aldri. 

Har tre-fire hobbyer fra før og sier ikke nei til en til. Forslag til hobbyer som samtidig lure deg til å føle deg produktiv? :)

Skrevet

eneste redning er en jobb, uten jobb så blir du bare likegyldig.

Skrevet

på å glede seg til ting som kanskje aldri skjer. bare glede seg til å bedre dagene rett og slett. 

Anonymkode: c727b...87d

Skrevet
5 minutter siden, Egenskap skrev:

eneste redning er en jobb, uten jobb så blir du bare likegyldig.

Grunnen til at jeg ikke har en jobb er fordi jeg er ufør, ufrivillig. Jeg kan ikke jobbe pga sykdom.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

på å glede seg til ting som kanskje aldri skjer. bare glede seg til å bedre dagene rett og slett. 

Anonymkode: c727b...87d

Det er det jeg bør bli bedre på. Se det positive i ting, istedet for bare å skrape opp alt det negative.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tre-fire hobbyer fra før og sier ikke nei til en til. Forslag til hobbyer som samtidig lure deg til å føle deg produktiv? :)

Det blir litt vanskelig å komme med forslag, da jeg ikke veit hva du liker å drive med. 

Skrevet
1 minutt siden, IommI skrev:

Det blir litt vanskelig å komme med forslag, da jeg ikke veit hva du liker å drive med. 

Jeg liker å være kreativ og samtidig driver jeg med litt gaming og puslespill. Slike ting. Tar gjerne i mot hobbyforslag innen kreativitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...