AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Hei:) jeg skal begynne som vikar i barnehage om noen uker og lurer litt på hvordan innstilt de faste ansatte er til en vikar? det varierer sikkert veldig da men sånn generelt følte du deg greit tatt i mot? eller følte du at de så ned på deg og ikke var så veldig hjelpsomme? jeg vet at det er en travel hverdag der og at man må ta initiativ selv men fikk du i hvert fall litt veiledning og hjelp? jeg skal være der i en måned så det går seg helt sikkert til. Glad jeg får rekke å bli littegranne kjent der. Anonymkode: 11351...8ad
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Det varierer fra sted til sted! Jeg har vært vikar i nærmere hundre barnehager og ble for det meste tatt greit i mot! Noen steder fikk jeg knapt være med barna og måtte rydde på lagre og i boder, noen steder måtte jeg sitte sovevakt ute alene, mens andre steder igjen slapp jeg faktisk unna de «verste vikar-oppgavene» (vaske og tørke etter måltid, spyle grisete og sølete regntøy etc.) innimellom fordi de ansatte på avdelingen mente at alle, fast ansatt eller ikke, skulle dele likt på alle oppgavene! Men spør om råd og hjelp om du trenger det eller lurer på noe! Det er bedre å spørre enn å gå og gruble på ting! I den første barnehagen jeg havnet i ble jeg til slutt den som hadde jobbet der lengst, vi var midlertidig uten både styrer og førskolelærer. Så når vi da fikk nye vikarer fikk jeg på en måte ansvar for dem og da elsket jeg det når de kom og spurte og ikke bare antok hvordan ting skulle være og gjorde det på sin måte! Anonymkode: a472b...6cc
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #3 Skrevet 28. desember 2018 Jeg har vært vikar i mange barnehager, både private og kommunale men jeg har følt meg godt mottatt i alle. Noen bedre enn andre, selvsagt. Nå er jeg fast ansatt i en barnehage, og jeg håper vi tar godt i mot vikarene våre, selv om jeg vil tro det er litt forskjellige rundt om på avdelingene. Jeg liker ikke å være den som forteller andre hva de skal gjøre, samtidig som jeg vet at man må veilede vikarer. Det er jo stor forskjell på vikarer også, noen tar alt på strak arm og andre trenger mer veiledning. Lykke til som vikar! Anonymkode: bac02...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå