Gå til innhold

ordner dere gaver fra bonusbarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn, og bor sammen med ny kjæreste. Barnet har ikke samvær med faren sin, da han bor i et annet land og ikke kunne brydd seg mindre... 

til jul ordner jeg og barnet mitt gave fra barnet mitt til meg. Det er jeg som hjelper barnet mitt med dette.. morsdag pleier jeg ikke å feire med annet enn vafler.. og bursdag kan jeg gjerne kjøpe meg en ekstra ting, men synes det blir så sært å pakke inn noe og gi til meg selv? Det blir som å kjøpe gave til seg selv?

jeg synes det er litt sårt at han ikke ordner slike ting, eller hjelper barnet mitt med dette. Men ønsker jo at han skal ville gjøre dette for meg, fordi han vil.... så nei, jeg kommer ikke til å si noe.. jeg bare trengte å komme med et lite hjertesukk 😊

Anonymkode: 72b17...e2f

Skrevet

Jeg ordner ikke gave til farsdag, fordi eksen (barnets mor) gjerne vil gjøre det sammen med barnet. Til bursdag og jul får han gave fra alle barna sammen (hans og mine). Blir kanskje ikke helt sammenlignbart hvis din kjæreste ikke har barn selv? Har han det er det litt rart om han ikke tenker på dette synes jeg.

Anonymkode: 47f67...080

Skrevet

Samboeren min ordnet gaver fra barnet mitt også før vi fikk felles barn. Synes det var utrolig hyggelig. Nå ordner han gave fra alle barna til meg på bursdag, jul og morsdag :) Trist at samboeren din ikke gjør det samme. 

Kan nevne at jeg ikke har hjulpet barnet mitt (fra tidligere) med gaver til far og stemor, men sender alltid en hilsen på bursdagene deres og til jul fra barnet. Men det er vel noe helt annet :P 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ordner ikke gave til farsdag, fordi eksen (barnets mor) gjerne vil gjøre det sammen med barnet. Til bursdag og jul får han gave fra alle barna sammen (hans og mine). Blir kanskje ikke helt sammenlignbart hvis din kjæreste ikke har barn selv? Har han det er det litt rart om han ikke tenker på dette synes jeg.

Anonymkode: 47f67...080

Det synes jeg er en fin ting, dersom det er bonusforelderen som ordner dei gavene :) vi har ikke felles barn, enda iallefall :)

Skrevet
15 minutter siden, Theano skrev:

Samboeren min ordnet gaver fra barnet mitt også før vi fikk felles barn. Synes det var utrolig hyggelig. Nå ordner han gave fra alle barna til meg på bursdag, jul og morsdag :) Trist at samboeren din ikke gjør det samme. 

Kan nevne at jeg ikke har hjulpet barnet mitt (fra tidligere) med gaver til far og stemor, men sender alltid en hilsen på bursdagene deres og til jul fra barnet. Men det er vel noe helt annet :P 

Jeg kommer aldri til å forvente gave som barnefaren ordner. og jeg kommer aldri til å forvente det av kjæresten min. Men jeg hadde satt stor pris på at han hadde gjort det for meg..

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer aldri til å forvente gave som barnefaren ordner. og jeg kommer aldri til å forvente det av kjæresten min. Men jeg hadde satt stor pris på at han hadde gjort det for meg..

Det forstår jeg godt :)  Håper han ser det selv også, at det hadde vært en hyggelig og fin ting og ordne :) Fått to gaver fra barnet mitt til jul som hun hadde laget selv i barnehagen, det hadde ikke samboeren min gjort noe for, der var det kun jenta selv og de ansatte i barnehagen. Håper dette er noe barnet ditt og bhg kunne gjort også :) 

Skrevet
6 minutter siden, Theano skrev:

Det forstår jeg godt :)  Håper han ser det selv også, at det hadde vært en hyggelig og fin ting og ordne :) Fått to gaver fra barnet mitt til jul som hun hadde laget selv i barnehagen, det hadde ikke samboeren min gjort noe for, der var det kun jenta selv og de ansatte i barnehagen. Håper dette er noe barnet ditt og bhg kunne gjort også :) 

Ja, jeg fikk en stjerne. Jeg merker at barnet liker å gi meg gave, så jeg kommer til å fortsette å ordne det. For barnet, fordi jeg kjenner meg igjen i at det er fint å gi noe til dei man bryr seg om )

Skrevet

Jeg har en bonusdatter på 5 og moren hennes har ikke fått ny kjæreste. Jeg ordner jul- og bursdagsgave, og pleier å bestille blomster til henne til morsdagen. Alt er fra bonusdatteren :) 

Anonymkode: 9ece3...701

• Liker 2
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bonusdatter på 5 og moren hennes har ikke fått ny kjæreste. Jeg ordner jul- og bursdagsgave, og pleier å bestille blomster til henne til morsdagen. Alt er fra bonusdatteren :) 

Anonymkode: 9ece3...701

Det er veldig fint gjort av deg :) og her sitter jeg med en kjæreste som ikke ordner slikt til meg fra barnet mitt. Takk skal du ha 😂

• Liker 2
Skrevet

Samboer og jeg har barn fra tidligere, men vi har ingen felles barn. 

Han ordner gaver til meg fra barna, og jeg gjør det samme til han. Ordner farsdagsgave til han fra sine barn også. 

Skrevet

Kanskje han ikke har tenkt noe særlig over at det kan bety noe for deg? Hva med å gi med noen kroner neste gang og spørre han om han kan hjelpe barnet med å kjøpe noe? 😊 Kanskje han tar initiativ selv etterhvert? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har barn, min man har ikke. Min mann hjelper barna med å kjøpe gaver til meg og jeg hjelper den med å kjøpe gaver til han. Disse barna er store nok til å handle selv så hjelpa består egentlig i at vi voksne betaler. 

Skrevet

Jeg er ste/bonusmor og ordner med gaver fra barnet til pappaen. Mor er ute av bildet. 

Skrevet

Jeg synes egentlig det er en litt pussig ting å forvente (jada, jeg ser TS skrive at hun ikke forventer det - men når det er så sårt at han ikke gjør det ligger det jo en forventning her likevel). Særlig ikke til morsdag - du er tross alt hverken hans mor eller mor til hans barn...Veldig fint med de som gjør det, for all del, men jeg vet ærlig talt ikke om det er noe jeg ville tenkt på at var min oppgave å hjelpe bonusbarn med - hvertfall ikke så lenge at barnet selv ikke er gammel nok til å være opptatt av å skulle ordne gave til mor.

Anonymkode: b609a...edc

• Liker 2
Skrevet

Hjalp stebarnet med å kjøpe bursdagsgave til mor, da han var yngre. Fikk høre i ettertid at mor kastet gaven, etter hun fikk vite at det var eksens nye kjæreste som hadde hjulpet barnet. 

Anonymkode: 3267a...9dd

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes egentlig det er en litt pussig ting å forvente (jada, jeg ser TS skrive at hun ikke forventer det - men når det er så sårt at han ikke gjør det ligger det jo en forventning her likevel). Særlig ikke til morsdag - du er tross alt hverken hans mor eller mor til hans barn...Veldig fint med de som gjør det, for all del, men jeg vet ærlig talt ikke om det er noe jeg ville tenkt på at var min oppgave å hjelpe bonusbarn med - hvertfall ikke så lenge at barnet selv ikke er gammel nok til å være opptatt av å skulle ordne gave til mor.

Anonymkode: b609a...edc

Barna mine synes det er veldig stas å gi gaver til meg, både hjemmelaget og kjøpte. Nå er min yngste 6 år, så jeg lot han gå på butikken. Så kom han bort og sa "91kr", hvor jeg sa det var greit 😛 elles har min tradisjon vært å kjøpe noe jeg har lyst på, men ikke trenger. Det blir så lite av egoistiske innkjøp elles i året, men fra barna unner jeg meg det.

Endret av Sokkar
Trykte send før jeg var ferdig
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjalp stebarnet med å kjøpe bursdagsgave til mor, da han var yngre. Fikk høre i ettertid at mor kastet gaven, etter hun fikk vite at det var eksens nye kjæreste som hadde hjulpet barnet. 

Anonymkode: 3267a...9dd

Det er jeg enig i st er smålig. Hadde barnefaren fått seg kjæreste og flyttet til Norge hadde jeg satt pris på at hun tok barnet med på noe slikt. Det vitner om å gjøre noe som barnet ønsker, og er en fin ting :)

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg aldri tenkt over? :klo:

Nei, mannen min ordner ikke gaver til meg fra barnet mitt. 

Anonymkode: f4e62...57a

• Liker 4
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg aldri tenkt over? :klo:

Nei, mannen min ordner ikke gaver til meg fra barnet mitt. 

Anonymkode: f4e62...57a

Jeg forstår jo at dette ikke er noe jeg kan forvente... men det er vel som du kanskje skjønner på innlegget noe jeg hadde satt pris på. Kjøper du gave til mannen din fra barnet ditt? Hvor gammelt er det, og i hvor mange år har du kjøpt gave til deg selv?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår jo at dette ikke er noe jeg kan forvente... men det er vel som du kanskje skjønner på innlegget noe jeg hadde satt pris på. Kjøper du gave til mannen din fra barnet ditt? Hvor gammelt er det, og i hvor mange år har du kjøpt gave til deg selv?

Ikke jeg som skrev over, men svarer likevel, for jeg syntes denne tråden var så pussig!  Vi har fått gaver fra barna til jul/ mors-farsdag og bursdag bare når de har laget noe selv på skole/barnehage. Det hender yngstemann spør om vi har kjøpt gave til pappa når det nærmer seg jul/bursdag, men som oftest tenker han ikke på det. Har aldri tenkt på at vi burde ha kjøpt på vegne av barna når de selv ikke tenker på det. Eldstemann er nå nesten voksen, og har i 2 år kjøpt julegaver som han vet vi vil sette pris på, og det er veldig hyggelig. Billig men gjennomtenkt. Og det setter jeg uendelig mye mer pris på enn om pappa skulle kjøpt og pakket inn noe på vegne av ham opp gjennom årene. Klarer liksom ikke se poenget? Jeg hadde ihverfall aldri giddet å gitt gave til meg selv på vegne av et lite barn! Og mors-farsdag har vi vel som regel aldri feira heller. 

Anonymkode: e2c7d...b6b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...