AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Hei Vi har lenge vurdert å leie ut hytten vår på Airbnb, men har blitt veldig skeptisk nå mtp dette med skjeggkre... Vil ikke ha dem i hus! 🤢 Hva tenker folk om dette? Det er jo nesten garantert å få dem etter noen runder med utleie nå som så mange har fått dem i hus. Og jeg regner ikke med leietagerne vil gjøre de helt store forberedelsene for å unngå å få dem med seg når de skal til fjells. Hvilke forberedelser kan man gjøre? Limfeller? Anonymkode: 4165e...87b
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Er det du som driver skadedyr.net? Anonymkode: 84efe...c64 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 Til slutt kan man nesten ikke unngå å få dem i hus. Samboer jobber innenfor bygg og det har vært myyyye snakk om det både i kommunen og via firmaer. Du kan aldri garantere deg 100% mot det. Anonymkode: 4c218...aef 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #4 Skrevet 27. desember 2018 Jeg ville aldri leiet ut egen hytte (eller hus) på grunn av diverse skadedyr. Skjeggkre er én ting, det er fort gjort å få i hus og man blir ikke kvitt dem. Samtidig spørs det hvor mye det har å si, ettersom 50% av alle husstander har dem innen få år uansett. Et annet element er veggedyr. Det er fort gjort for en gjest å dra med seg, og noe herk å bli kvitt. Kakkerlakker og sølvkre likeså. Pass på! Anonymkode: 22338...8f4 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #5 Skrevet 28. desember 2018 har eid ulike boliger de siste 20 årene og har aldri hatt skjeggkre. men leier ikke ut heller da. er nok pest og kolara der ute. ikke ligger jeg rundt heller Anonymkode: 57794...d4f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #6 Skrevet 28. desember 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: har eid ulike boliger de siste 20 årene og har aldri hatt skjeggkre. men leier ikke ut heller da. er nok pest og kolara der ute. ikke ligger jeg rundt heller Anonymkode: 57794...d4f Skjeggkre ble for første gang påvist i Norge i 2013. Perioden før det er således uten interesse. Anonymkode: 6a276...91e 3
Nadya Skrevet 28. desember 2018 #7 Skrevet 28. desember 2018 Legg ut gammeldags rottegift. Det funker på skjeggkre.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 Skjeggkre kommer nesten bare i nye boliger/nyopppusset. Tipper det kommer inn med marterialet når det blir bygget, og pga lang tid før de er voksne og har formert seg nok til at en ser dem (3-4 år) så får ikke utbyggeren skylden. Tror også nye moderne hus er så tette at ikke edderkopper trives der, og i gamle hus bli de spist opp av edderkopper. Uansett før du dem er det bare å kjøpe en robotstøvsuger og sette dem på daglig, da tar du fort knekken på dem. Anonymkode: 77767...360
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #9 Skrevet 28. desember 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Vi har lenge vurdert å leie ut hytten vår på Airbnb, men har blitt veldig skeptisk nå mtp dette med skjeggkre... Vil ikke ha dem i hus! 🤢 Hva tenker folk om dette? Det er jo nesten garantert å få dem etter noen runder med utleie nå som så mange har fått dem i hus. Og jeg regner ikke med leietagerne vil gjøre de helt store forberedelsene for å unngå å få dem med seg når de skal til fjells. Hvilke forberedelser kan man gjøre? Limfeller? Anonymkode: 4165e...87b Skal du leie ut, så er risikoen her på din hånd. Du kan ikke ta noen forhåndregler. Du kan like gjerne få sølvkre og skjeggkre i hus med handleposene eller posten din som med gjester Anonymkode: dfe11...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #10 Skrevet 28. desember 2018 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjeggkre kommer nesten bare i nye boliger/nyopppusset. Tipper det kommer inn med marterialet når det blir bygget, og pga lang tid før de er voksne og har formert seg nok til at en ser dem (3-4 år) så får ikke utbyggeren skylden. Tror også nye moderne hus er så tette at ikke edderkopper trives der, og i gamle hus bli de spist opp av edderkopper. Uansett før du dem er det bare å kjøpe en robotstøvsuger og sette dem på daglig, da tar du fort knekken på dem. Anonymkode: 77767...360 Oppdater deg på skjeggkre før du kommer med så tullete kommentarer. Anonymkode: dfe11...1cf 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #11 Skrevet 28. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppdater deg på skjeggkre før du kommer med så tullete kommentarer. Anonymkode: dfe11...1cf Faktisk stemmer det ganske bra med det jeg har lese. Ca 3 år etter at nye bygg er satt opp, oppdages dei. Samtidig kommer dei ved innkjøp av nye møbler. Dette fordi skjeggkre er veldig vanlig i utlandet. Jeg har lest side opp og side ned, da jeg oppdaget et skjeggkre her hjemme. Anonymkode: 40455...d1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå